Valkoinen piste vauvan ikenessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wursti Makkaravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
sun lapsillasi on kans aina jotain vikaa.koitahan keksiä elämällesi jotain sisältöä, muutakin kun se jatkuva lasten syynääminen ja vikojen etsiminen.
(eikös tämä ole se maito-allerginen, keliaakikko, ja mitä vielä..)

Jooh, mun mielestä on tosi ihanaa että mun vauvalla on maitoallergia ja kasvu hidastunut. Todella ihanaa.

sairaalassa puhuivat joskus nuista valkoisista pisteistä, jotka näyttää hieman hampaan aluilta. et niitä ruukaa olla lähes kaikilla syntyessä, häviävät sitten pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Wursti Makkaravarvas:
sun lapsillasi on kans aina jotain vikaa.koitahan keksiä elämällesi jotain sisältöä, muutakin kun se jatkuva lasten syynääminen ja vikojen etsiminen.

Jooh, mun mielestä on tosi ihanaa että mun vauvalla on maitoallergia ja kasvu hidastunut. Todella ihanaa.
Juu, mää saan olla ihan samoista asioista onnellinen. :snotty: Vitsi että onkin onnekas olo. :xmas: Varmaan vauvat tekee tuon tahallaan, että mammat saa sisältöä elämäänsä. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

Juu, mää saan olla ihan samoista asioista onnellinen. :snotty: Vitsi että onkin onnekas olo. :xmas: Varmaan vauvat tekee tuon tahallaan, että mammat saa sisältöä elämäänsä. :snotty:

Tai tässä varmaan olikin kyse siitä että mä keksin kaikkee päivieni kuluksi. Muuten olis tosi tylsää..

Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:
mäkin oon kuullut että niitä voi olla vauvoilla ja häviää jossain vaiheessa pois.en kyllä kuollaksenikaan muista et mitä ne oli mut ei kuitenkaan mitään huolen arvoista :D

Se suuhyg.täti veikkaili sammasta mutta eikö se oo semmosta laajempaa juttua?

Tai tässä varmaan olikin kyse siitä että mä keksin kaikkee päivieni kuluksi. Muuten olis tosi tylsää..
Niin hää varmaan tarkoitti. Mutta eiköhän sitä mielumin kuluttaisi aikansa jotenkin muuten kun keksimällä lapselleen sairauksia. :o

Niin hää varmaan tarkoitti. Mutta eiköhän sitä mielumin kuluttaisi aikansa jotenkin muuten kun keksimällä lapselleen sairauksia. :o

No ei hei. Ja oikeesti mä en anna ruokaa tuolle ja siksi se ei kasva, nääs.

No ei hei. Ja oikeesti mä en anna ruokaa tuolle ja siksi se ei kasva, nääs.
Siis täytyykö niitä ruokkiakin? :o Miksi kukaan ei ole sanonut aiemmin. :headwall:

Eikun oikeesti, ootko jo saanut tuloksia niistä testeistä?

Perjantaina on puhelinaika, valmistuu se testi sillon. Nyt oon saanut tuon syömään puuroa, sellasta valmisjauhe-hässäkkää.

Perjantaina on puhelinaika, valmistuu se testi sillon. Nyt oon saanut tuon syömään puuroa, sellasta valmisjauhe-hässäkkää.
Hyvä että edes joku kelpaa. :) Mä pidän peukkuja että niissä testeissä ei löytyisi mitään kamalaa ja napero alkaisi kasvamaan! Meidän naperolla 1v neuvola 24.pv, vähän jännää että mitkä ne mitat nyt onkaan. :/

Hyvä että edes joku kelpaa. :) Mä pidän peukkuja että niissä testeissä ei löytyisi mitään kamalaa ja napero alkaisi kasvamaan! Meidän naperolla 1v neuvola 24.pv, vähän jännää että mitkä ne mitat nyt onkaan. :/

Niinpä, eikun siis että toivottavasti jotain olis. :xmas:
Kyllähän se lääkärikin meinas että voi vaan hakea käyräänsä. Sit näkee. :D
Ja toivottavasti teilläkin alkaa se näyttään jo paremmalta. Onko vaivoja vielä kovasti?

Niinpä, eikun siis että toivottavasti jotain olis. :xmas:
Kyllähän se lääkärikin meinas että voi vaan hakea käyräänsä. Sit näkee. :D
Ja toivottavasti teilläkin alkaa se näyttään jo paremmalta. Onko vaivoja vielä kovasti?
Ai perhana, noinhan se menikin. Sorry, mä unohdin. :kieh: Kyllä tuolla vielä vaivoja on, maha kovalla ja huutaa aika-ajoin aamusta iltaan. Tai siis huutaahan nuo, mutta se on samantapaista kuin silloin kun maitoallergia ei ollut vielä selvillä, sellaista "mahakipuitkua". Kaurankin jätin nyt pois ja saa tattaria ja hirssiä, suoli taas toimii paremin. Pitää taas koklata antaa sitä joskus, että johtuuko se siitä vai ei. Saas nähdä...

Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:
niin, se sammas on tosiaan semmosta laajempaa.meillä on molemmilla ollut, kielessä ja poskissa.kyllä sen tunnistaisit jos se sitä ois..

Enks mä oo näyttänyt sitä ollenkaan? Ihan semmonen pieni piste, vois hampaan kärjeks luulla.

Luultavasti ns. talipatti. Tai siis meijänkin 3kk vauvalla on sellainen pieni valkoinen piste suussa, näyttää vähän finniltä.

ja sanoivat että se olisi ihan talipatti. Täysin harmiton ja hävii itekseen. Sitten jos kasvaa, niitä tulee paljon tai kipuilee niin sitten käynti tohtorilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Solina:
Luultavasti ns. talipatti. Tai siis meijänkin 3kk vauvalla on sellainen pieni valkoinen piste suussa, näyttää vähän finniltä.

ja sanoivat että se olisi ihan talipatti. Täysin harmiton ja hävii itekseen. Sitten jos kasvaa, niitä tulee paljon tai kipuilee niin sitten käynti tohtorilla.

No semmonen se vois olla, kiitos :)

Yhteistyössä