Mitä ihmettä? Mikä valkoinen patti/luu/tms vauvan ikenestä pilkottaa? Luulin hampaaksi, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
ei se vissiin olekaan..?? Tuolla kulmahampaan kohdalla ikenessä kuin valk. kova patti ylä- ja alaikenessä. Ei tule ikenen alaosasta vaan sivusta. Voiko hammas tulla ulos noin? Ja kulmahammas eka. Vauva on 4kk ja ei muita hampaita. 1,5 vk sitten tunsin sormella ja ajattelin, että hampaita tulee. Nyt sain kurkattua tarkemmin ja se onkin ihan ihme paikassa.

Voi hyvin olla hammas. Hampaat saattaa vielä seilata paikasta toiseen. Veljeni lapsella oli hammas syntyessään, sitten se hävisi ja tuli myöhemmin ulos tosin eri paikasta =) kaikki on siis mahdollista.

Joo meilläkin oli ja olin ihan varma että on hammas, mutta sit se hävis..

Mulle tullut ekana kulmahampaat niin sillä olin niin varma..

Ja kun ienkin pullotti siitä kohtaa missä valkonen pikku-juttu oli niin luulin et oli hammas tullu jo vähän läpi..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Liikkeellä olevan enterorokon oireisiin kuuluu suutulehdukset, ts. myös patit suussa...
Joo, tämä helmihomma ei ollut sitä eikä näyttänytkään siltä.

Meidänkin tytöllä tuo oli kulmahampaan kohdalla :)
Mulle itselleni on tullut yläkulmurit ensin ja luulin, etä tytöllekin tulee muttei tullutkaan. Hämäsi vain :heart:

Helmiks mäkin sanoisin... Nousevat hampaat näyttää ihan erilaiselle. Pojalla on kans noita helmiä välillä ollu, mut ne on sit aikanaan hävinny iteksiään. Ei niillä vissiin o mitään tekemistä hampaiden kanssa.

Ei ole sammasta eikä rokkoja vaan jo mainituksi tullut helmipatti. On vaaraton eikä syytä niiden ilmestymiselle tiedetä tarkkaan. Saattaa tulla koko ikenistö niitä täyteen. Ovat lapselle kivuttomia.

Yhteistyössä