Valitusta vappureissusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ap saa yksinhuoltajakorotuksen. Olen aina ihmetellyt mitä varten sitä maksetaan, mutta nyt selvisi. Se on ilmeisesti tarkoitettu sitten kattamaan tällaiset epäreiluudet.

Ootko miettinyt et esim vaate- kenkähankinnat, lääkärikulut jne menee YHDESTÄ rahapussista. Ei riitä lapsilisäkorotus alkuunkaan et yhden palkalla (tai sillä pelkällä yksinhuoltajakorotuksella) uutena ostais kaikki. Onneks kirppikset on keksitty :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä aikuisten mukaan järkevä jako tapahtuu. Mutta auton osalta olen sitä mieltä että jos oli heidän auto niin ihan oikein että puolet maksat, koska on siinä autossa muitakin kuluja kuin pelkkä bensa. Ruoka sitten aikuisten mukaan ja jos toisella puolella on kovasti lapsia sun yhtä vastaan.

Heidän autolla ajettiin, meidän mökillä oltiin. Eiks siinä mee jo tasan? Kun ehdotin, että maksaisin 2/5 osaa bensoista niin kaveri sanoi "mutta mun mies joutuu ajamaan koko matkat, kyllä hänkin varmaan mieluummin vaan istuis kyydissä". Sanoin että kyllä mäkin voin ihan mielellänikin ajaa kun jopa nautin ajamisesta. Enpä saanu (ei pyydetty) ajamaan heidän uudella autolla :/

Mun mielestä olisitte voineet jakaa aikuisten mukaan, eli sä 1/3 ja he 2/3.

Kannattiko lähteä reissuun?!?

Jos mä eläisin (ja vielä lapsen kanssa) noin kädestä suuhun, mä en kyllä lähtis mihinkään vappureissuihin. Vähän järkeä peliin!

Apua... On joo parempi olla lähtemättä reissuun, jos mennään tolla periaatteella. Olin siskon perheen kanssa vuokramökillä viikon, siskolla 4 lasta + mies. Minä yksin. Maksoin puolet mökin vuokrasta, tottakai. Ja kummilapsen matkatkin sekä kymmentuntisen matkan aikana ravinteliruokailut, kun junalla tultiin perässä (autoon ei mahtunut).

Olisit ap pyytänyt tiukan rahatilanteen takia kavereiltasi maksuaikaa. Ota huomioon myös se, että jos menitte kaverin autolla, ne auton ylläpitokustannukset (vakuutukset, verot, huollot, renkaat) maksaa aivan herneitä.

Alkuperäinen kirjoittaja kannattiko???:
Kannattiko lähteä reissuun?!?

Jos mä eläisin (ja vielä lapsen kanssa) noin kädestä suuhun, mä en kyllä lähtis mihinkään vappureissuihin. Vähän järkeä peliin!

Eli köyhien pitäis pysytellä kotona aina? Oli kyllä mukava piristys käydä maalla kun muuten asustellaan kerrostalokaksiossa. Lapsilla oli paljon tilaa temmeltää sekä sisällä että ulkona + ihan eri aktiviteetit kuin kaupungissa. Eihän toi muksu sitä ymmärrä onko meillä paljon vai vähän rahaa. Se sitäpaitsi tykkää puurosta ja tonnikalamakaroni mössöstä...

Noh. Nipottamiseltahan tuo tavallaan tuntuu, mutta muistan kyllä ne ajat, jolloin itselläni on ollut talous tosi tiukalla. Silloin ovat kyllä vähänkin epäoikeudenmukasiet laskutavat harmittaneet urakalla.

Alkuperäinen kirjoittaja nämä on taas näitä:/:
Apua... On joo parempi olla lähtemättä reissuun, jos mennään tolla periaatteella. Olin siskon perheen kanssa vuokramökillä viikon, siskolla 4 lasta + mies. Minä yksin. Maksoin puolet mökin vuokrasta, tottakai. Ja kummilapsen matkatkin sekä kymmentuntisen matkan aikana ravinteliruokailut, kun junalla tultiin perässä (autoon ei mahtunut).

Olisit ap pyytänyt tiukan rahatilanteen takia kavereiltasi maksuaikaa. Ota huomioon myös se, että jos menitte kaverin autolla, ne auton ylläpitokustannukset (vakuutukset, verot, huollot, renkaat) maksaa aivan herneitä.

Mulla on kyllä kaikki laskut maksettuna. Ei sen puoleen hätiä mitiä. Eikö mökin pitäminen sit muka maksa mitään? Okei on mun äidin mökki, mutta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja nämä on taas näitä:/:

Niin ja oltais voitu mennä myös mun autolla, mutta heillä koira niin oli pakko mennä heidän autolla kun siinä takaosassa valmiiks tilat koiralle. Et ihan samalla tavalla mä maksan noi kaikki auton ylläpitokustannukset.

Hmm, veikee tilanne. Meillä kulut jaetaan aikuisten kesken, lapset saa tulla siivellä:)

Mutta, jos kyse tosiaan 20? ni ei se nyt niin paha oo.

Vaikka on omalle kohdalle osunu sellanen pariskunta, jotka ihmettelivät, ett "pitääkö meidän muka ruuistaki maksaa" ku tuli puhe kauppalaskun loppusummasta. Maksoivat sit vaan omat alkoholijuomansa. Tuli melko kalliiks.

Mut seuraavalla kerralla selkeet säännöt ennen lomaa, ett esim.aikuisten kesken jaetaan kulut:)

Ihan outo keskustelu.

Mulle ei tulis mieleenkään laittaa noin tiukkaan sentin päälle. Inhoan muutenkiin rahan laskemista. Ellei ole varaa lähteä ja täytyy lapskea joka euro, ei kannat lähteä.

Esimerkiksi kutsuttiin tuttavaperhe mökille vappuna yhdeksi yöksi. Koska me KUTSUIMME, tietenkin tarjosimme tarjottavat eli syötävät ja juotavat. Ei tullut mieleenkään pyytää mitään rahaa. Tietty odotimme, että he varmaan tuovat vinkkupullon, kukkia jne tuliaisiksi, mutta olisi ollut tosi junttia alkaa laksea jotain bensarahoja tai ruokalaskuja. (Me siis menimme autolla mökkipaikassa lähiterassille juomaan kaljat).

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Minä olisin ollut niin kuspiä että olisin sitten ottanut satasen pari mökkivuokraa.

:laugh:
Jos kerta olivat noin tasajako-hengessä niin kyllä tuo ois ollut ihan hyvä kortti vetää esiin.

Siinä vaiheessa kun kaveri tokas sen "mut mun mies ajaa, kyllä sekin varmaan mieluummin istuis kyydissä" -perustelun (bensakuluille) jälkeen teki kyllä mieli heittää toi kommentti. En viittiny, en haluu kuitenkaan et kellee jää paha mieli ...tai vielä pahempi, varmasti olis menny sit välit :/ Oltais saatu tulla maitojunalla lapsen kans kahdestaan kotiin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Junttia laskea joka euro:
Ihan outo keskustelu.

Mulle ei tulis mieleenkään laittaa noin tiukkaan sentin päälle. Inhoan muutenkiin rahan laskemista. Ellei ole varaa lähteä ja täytyy lapskea joka euro, ei kannat lähteä.

Esimerkiksi kutsuttiin tuttavaperhe mökille vappuna yhdeksi yöksi. Koska me KUTSUIMME, tietenkin tarjosimme tarjottavat eli syötävät ja juotavat. Ei tullut mieleenkään pyytää mitään rahaa. Tietty odotimme, että he varmaan tuovat vinkkupullon, kukkia jne tuliaisiksi, mutta olisi ollut tosi junttia alkaa laksea jotain bensarahoja tai ruokalaskuja. (Me siis menimme autolla mökkipaikassa lähiterassille juomaan kaljat).

On se junttia juu samaa mieltä, mutta muistan hyvin ajan, jolloin itselläni oli talous tosi tiukalla, silloin se oli pakko laskea joka päivä, mihin on varaa ja mihin ei. Silloin se vähän nyppi, kun johonkin turhaan meni leijonanosa rahoista, jolloin entistä kovempaa kituutusta oli tiedossa pitkään.

Esim. kun kaveri kuuli drinkkien hinnan ravintolassa väärin, hinta oli yli 10-kertainen mitä piti olla. Kyllä otti pattiin!

No ap saa yksinhuoltajakorotuksen. Olen aina ihmetellyt mitä varten sitä maksetaan, mutta nyt selvisi. Se on ilmeisesti tarkoitettu sitten kattamaan tällaiset epäreiluudet.

Älä viitti, aivan oikiasti. Se korotus on aivan naurettava verrattuna siihen, että joutuu YKSIN maksamaan kaiken.

Jos mä lähtisin mun yhden kaverin kanssa reissuun ja joutuisin maksamaan puolet, niin pitäisin sitä aika hemmetin epäreiluna. Meitä kun olisi vain kaksi ja heitä neljä. Mulla tulot yli puolet pienemmät kuin heillä ja esim. ruokaa meillä menisi vähemmän kuin heillä.

Se on helppoa tulla heittelemään kommentteja kuinka junttia on laskea eurojaan. Muistan vielä omalta kohdaltani elämänvaiheen jolloin yksinhuoltajana sai miettiä mihin on varaa ja mihin ei...tosin joutuuhan sitä nytkin tekemään päätöksiä mihin on varaa ja mihin ei, mutta hieman eri mittakaavassa.
Välillä on kivaa kutsua paljon ihmisiä esim grillibileisiin tarjoten kaikki syötävät ja juotavat, mutta harvalla yksinhuoltajalla tämänpäivän elämis- ja muiden kustannusten jälkeen jää sen verran rahaa tilille lepäämään, että voisi elää vailla huolta huomisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Älä viitti, aivan oikiasti. Se korotus on aivan naurettava verrattuna siihen, että joutuu YKSIN maksamaan kaiken.

Jos mä lähtisin mun yhden kaverin kanssa reissuun ja joutuisin maksamaan puolet, niin pitäisin sitä aika hemmetin epäreiluna. Meitä kun olisi vain kaksi ja heitä neljä. Mulla tulot yli puolet pienemmät kuin heillä ja esim. ruokaa meillä menisi vähemmän kuin heillä.

No mutta just tän ketjun ideologian mukaan sun kuuluis maksaa vielä varuilta vähän enemmän kuin puolet ettei vaan kukaan tuntis sun päässeen ns yksinhuoltaja-kortilla halvemmalla. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

No mutta just tän ketjun ideologian mukaan sun kuuluis maksaa vielä varuilta vähän enemmän kuin puolet ettei vaan kukaan tuntis sun päässeen ns yksinhuoltaja-kortilla halvemmalla. :whistle:

Ai niin, niinhän se olikin. :D

Hui. Mua kammottaa kaikki tuollanen laskutoiminta, "sulle euro, mulle euro"..tai kaks. :/

Todella tylsää jos ystävien kesken ei voi vaikka tarjota vuorotellen tai ensin kasata rahat kekoon ja sitten käydä ostoksilla. Ymmärrän toki että niitä rahoja on hyvä jossain vaiheessa laskea, varsinkin jos ne on vähissä.

Yhteistyössä