Valitusta turhasta(ko)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja B
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

B

Vieras
Asumme paikkakunnalla a minä, mies ja lapsi. Minä ja mies teemme vuorotyötä paikkakunnalla b, jossa asuvat myös miehen vanhemmat. He hoitavat lastamme silloin kun olemme molemmat työvuorossa. Aamuisin on ikävä kiskoa pieni (1v) sängystään, ja mielestäni anoppi voisikin ainakin joinain aamuina tullakin meille. Vai olisikohan sellainen ristiin ajelu ihan hullua?

Ja sitten syömiset, kotona lapsi syö lounaan klo 11-13 (riippuu moneltako herännyt ja moneltako nukkunut päikkärit), välipalan klo 14-15 ja päivällisen klo 17-18. Anoppilassa tehdään ruoka siksi kunnes mieheni pääsee töistä eli noin klo 14:ksi. Parhaassa tapauksessa lapsi siis syö 3 peruna tms -ruokaa ja hedelmät yms jäävät vähemmälle. Jokin tässä nyt mättää. Mitä olette mieltä? Kiitos jos jaksoitte lukea!

no jos anoppisi hoitaa lastasi ilmaiseksi ja muutenkaan ylipäätään niin miten kehtaat narista että hänen pitäisi tulla teille? ihan käsittämätöntä...tuohon ruoka-asiaan en ees viitti kommentoida...vie päiväkotiin lapses niin ei tartte narista.

Miksi ette muuta paikkakunnalle b? Lapsen kannalta olisi varmasti mukavampaa jos saisi nukkua rauhassa, mutta en oikein tiedä onko reilua velvoittaa anoppiakaan tulemaan teille.. Riippuu tietenkin myös hieman välimatkasta.

Tuohon ruokailuun, eihän lapsen ole pakko syödä lämmintä ruokaa kello 14 anoppilassa, tai sittenhän esim. lounaan voisi noina päivinä vaihtaa välipalaksi. Tai haittaako se nyt niin jos välillä syö kolme ruokaa, kai niillä kuitenkin kasviksia tarjoillaan.

No jos sä haluat että isovanhemmat hoitavat lastan niin sitten sä myönnyt heidän toiveisiinsa. Jos et halua myöntyä niin kannattaa laittaa lapsi tarhaan. Ruokapuolesta sanoisin samat asiat koska ei tuo yksi pottuateria ruokailua hetkauta mihinkään. Annat sitten iltapalaksi hedelmiä.

Mä en nyt tohon muuhun ota kantaa, nehän on sopimisasioita. Mutta miksei lapsi voisi syödä sitä välipalaa samaan aikaan kun miehesi syö silloin klo 14? Vai täytyykö kaikkien syödä samaa ruokaa? Kun lapsi ilmeisesti jokatapauksessa syö lounaan silloin puolen päivän aikaan....??

No, minusta olisi lapselle paras kun anoppi tulisi teille. Ruokien ja nukkumisien kanssa ei kannata turhia nipottaa, teillä on ilmainen lapsenvahti. Tosin, minä nipotin esikoisen aikana..ihan turhaa mielipahaa kaikille..

täh. siis anoppila tekee teidän perheelle ruoat, kolme lämmintä ateriaa päivässä lapsellesi ja sinä nuriset siitä?
te vaan käytte töissä, ihan kuin olisitte lapsettomia, käytte vaan töissä ja menette töiden jälkeen vvalmiiseen pöytään syömään anoppilaan ja vielä valitatte?

Jokin mättää kyllä, se on totta, ja se on sinun kiittämättömyys! Röyhkeä olet!

Mikset ota näitä asioita esille isovanhempien kanssa? Fiksumpaa kyllä on viedä se lapsi sinne mummilaan jos sinne suuntaan joka tapauksessa menette, isovanhemmille tulee turhaa reissattavaa.

Pilttipurkki ja hedelmiä pakataan lapselle aina mukaan mutta ne palautetaan koskemattomina. Olettaisin anopin kuitenkin joskus antavan hedelmääkin sitten omistaan koska tietää kyllä niiden tärkeyden. Hyvin hän lasta hoitaa ja olen toki kiitollinen. Näitä päiviä ei onneksi toisaalta kovin usein edes olekaan. Se vähän häiritsee että hän tarjoaa lapselle sen ruuan myös silloin klo 14, en tiedä miksi se mua häiritsee.
Ehkä mua mättää se että se ruoka laitetaan ensisijaisesti miestä varten... Tänään vein lapsen puoli kahdeksi hoitoon kun mun vuoro alkoi tasan 14. Mies pääsi klo 14 töistä mutta kotiin ovat tulleet vasta puoli 8 aikaan illalla. Se ehkä eniten ärsyttää. Ettei mies pysty olla kotona lapsen kanssa kahden. En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä!

Mihin aikaan teillä on aamuherätykset? Kannattaa kuitenkin muistaa, että muuallakin (kunnallisissa hoitopaikoissa) aamuherääminen olisi edessä kuitenkin.

Jos anoppisi tahtoo ajalle, niin mikäs siinä. Mutta enpä kyllä ymmärrä normaali tilanteessa miksi ajella ristiin. Etenkin jos tähän menettelyyn on jo totuttu. Jos lapsi sairastuu, silloin pyytäisin mahdollisesti anoppia tulemaan kotiin.

Ruuan suhteen joko annat lapsen syödä 3 ruokaa. Tai sitten varaat hedelmää tms. hoitoon viedessäsi ja pyydät antamaan sitä lapselle ruoka-aikana.

Kuitenkin on ihana asia, että lapsesi saa olla hoidossa anoppilassa. Eikä ole pakko viedä päiväkotiin.

Nyt stoppaatte tuon homman. Muksu hoitoon ulkopuoliseen tarhaan niin ette riko välejänne. Samalla miehesi pääsee irroittautumaan äidistään ja ottamaan vastuuta lapsestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
täh. siis anoppila tekee teidän perheelle ruoat, kolme lämmintä ateriaa päivässä lapsellesi ja sinä nuriset siitä?
te vaan käytte töissä, ihan kuin olisitte lapsettomia, käytte vaan töissä ja menette töiden jälkeen vvalmiiseen pöytään syömään anoppilaan ja vielä valitatte?

Minä en siellä syö. Syön lounaan ja päivällisen kotona tai töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no huh:

Minä en siellä syö. Syön lounaan ja päivällisen kotona tai töissä.

Ja mielestäni tuo klo 14 ei ole ruoka-aika, vaan välipalan ja päiväkahvin aika.

älkää nyt ainakaan lisää kakaroita puskeko jos nykyitse hoitaa anoppi, siis omat lapsensa ja lastensa lapset. tai jos ajattelette tehdä lisää, niin kysykää anopilta ensin, riittääkö hänen rahat ruokkia vielä yksi ja jaksaako hoitaa vielä omien lastensa lisäksi vielä yhden lapsenlapsen.

Pilttipurkki ja hedelmiä pakataan lapselle aina mukaan mutta ne palautetaan koskemattomina. Olettaisin anopin kuitenkin joskus antavan hedelmääkin sitten omistaan koska tietää kyllä niiden tärkeyden. Hyvin hän lasta hoitaa ja olen toki kiitollinen. Näitä päiviä ei onneksi toisaalta kovin usein edes olekaan. Se vähän häiritsee että hän tarjoaa lapselle sen ruuan myös silloin klo 14, en tiedä miksi se mua häiritsee.
Ehkä mua mättää se että se ruoka laitetaan ensisijaisesti miestä varten... Tänään vein lapsen puoli kahdeksi hoitoon kun mun vuoro alkoi tasan 14. Mies pääsi klo 14 töistä mutta kotiin ovat tulleet vasta puoli 8 aikaan illalla. Se ehkä eniten ärsyttää. Ettei mies pysty olla kotona lapsen kanssa kahden. En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä!

Ehkäpä anoppisi ei ole ajatellut tuota soseiden käyttöä. Tai haluaa "säästää" teidän rahoja. Ja jättää käyttämättä soseet.

Ja jos miehesi viihtyy lapsen kanssa anoppilassa, mitä pahaa siinä loppujen lopuksi on? Jos kotona ollaan nukkuma aikaan. Ja ei ole pois teidän yhteisestä perheajasta. Eli jos sinä olet töissä, etkä kotona.

Mmh, mun mies on usein lapsien kanssa illankin anoppilassa jos ne ovat siellä päivän olleet hoidossa. Siis lapset. Ei tuokaan minusta ole mikään syy suuttua tai olla näreissään.

Alkuperäinen kirjoittaja stop:
Nyt stoppaatte tuon homman. Muksu hoitoon ulkopuoliseen tarhaan niin ette riko välejänne. Samalla miehesi pääsee irroittautumaan äidistään ja ottamaan vastuuta lapsestaan.

Mies hoitaa siellä myös maatilaa (eläimiä ei ole mutta peltoa ja metsää), joten vanhempiensa luo hän menee, oli lapsemme sitten missä vain.
Tätä menoa suhteemme ei kyllä enää kauan ehkä kestä.

Niin ja lapsi oli sit nukahtanut yöunilleen autoon, ilman iltapuuroa/iltapalaa. Muuttaisimme paikkakunnalle b, olemme sieltä etsineet omaa taloa.

Eikö sitä iltapalaa voi antaa siellä anoppilassa? Yöppärit päälle vaan ja autoon.. Niin me tehään usein vaikka matkaa on tosi vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja stop:

Mies hoitaa siellä myös maatilaa (eläimiä ei ole mutta peltoa ja metsää), joten vanhempiensa luo hän menee, oli lapsemme sitten missä vain.
Tätä menoa suhteemme ei kyllä enää kauan ehkä kestä.

Umm... Siis anoppinne hoitaa lasta. Ja sinua ärsyttää kun hän auttaa maatilan töissä siellä :|

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Kyllä minuakin ärsyttäisi, jos lapsi olisi arkena pois kotoa ihan koko pitkän päivän. Jos ihan hampaat irvessä etsitään hyviä puolia, teidän ei tarvitse vapaapäivinäsi kyläillä anoppilassa.

Kun miehesi puhuu kodista, mitä hän tarkoittaa?

Pitkään aiheesta väännettiin kättä ja nykyisin hän yleensä tarkoittaa kodilla paikka jossa me yhdessä asumme, poikkeuksia silti yhä tapahtuu ja silloin koti on se lapsuuden koti.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
älkää nyt ainakaan lisää kakaroita puskeko jos nykyitse hoitaa anoppi, siis omat lapsensa ja lastensa lapset. tai jos ajattelette tehdä lisää, niin kysykää anopilta ensin, riittääkö hänen rahat ruokkia vielä yksi ja jaksaako hoitaa vielä omien lastensa lisäksi vielä yhden lapsenlapsen.

Anopin nuorin lapsi on päälle 30, häntä ei tarvitsisi hoitaa. Meidän lapsen hoitaminen on väliaikaista ja lyhytaikaista. Pakkaan lapsellemme omat ruuat mukaan, rahaa anopin ei tarvitse siihen laittaa.

Yhteistyössä