"valitusta" häistä, maistraatissa naimisiinmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva vaimoko??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta tosiaan pitäisi saada lauantaille, ja jos maistraatit silloin kiinni :/

Kyllä se onnistuu jos joku tuomari on vapaana silloin. Kannattaa kysyä jo asap ja varata!
Hinta on yleensä ollut noin 200 ? plus bensatkulut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä se onnistuu jos joku tuomari on vapaana silloin. Kannattaa kysyä jo asap ja varata!
Hinta on yleensä ollut noin 200 ? plus bensatkulut.

Juu siis lauantaina tuli meillekin se tuomari vihkimään. :D mut just tosta viikonlopusta johtuen maistraatin heput ei innostuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Miksi ette menisi jossain muualla naimisiin ja kutsuisitte sinne vihkijän. Ja älä taivu miehen ehdotuksiin kokonaan. Tehkää kompromissi. Voittehan pitää pienet kirkkohäät.

Siskoni meni maistraatissa naimisiin. Tilaisuus oli yllättävän hieno. Meitä oli noin 12 vierasta. Tykkäsin olla vieraana.

mies ei halua mennä missään muuallakaan naimisiin missä on vieraat paikalla. ei siis halua maistraattiinkaan vieraita, en tiiä onko se sitte niin ujo vaik mikä ihme on..

Meillä oli vähän samaa ja lopputuloksena ja me mentiin omassa kotona :) Pappi, me ja kaksi todistajaa. :heart:

Mustakin se maistraatti on jotenkin kolkon kuuloinen, että sopisko tämä teille? Ainoa on että ne todistajat täytyy itse hommata paikalle eli 2 ihmistä tietää vaikka muuten menisi ns salaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva vaimoko??:
Kuinka moni teistä on mennyt maistraatissa naimisiin?
Onko tarkoitettu vain niille jotka eronneet kirkosta?

Mitä mieltä olette siitä?

Meillä tilanne siis tämä:
Halutaan molemmat naimisiin, mies ja minä, mutta mies haluaa mennä maistraatissa ja minä en :/ Aina olen haaveillut kunnon häistä, niinku varmaan jokainen vähän, mutta mies ei tykkää sellaisista tilaisuuksista. Jännittää ym. kaikkien vieraiden edessä. Minä en haluaisi maistraatissa mutta kai minun on pakko suostua että voidaan mennä. En tiedä mikä miestä siinä niin paljon jännittää tai pelottaa, ei vain kehtaa.

Haluaisin kuitenkin ihan oikean häämekon, niin voiko tai kehtaako maistraattiin sellaista laittaa?

Ja onko se edes auki v-loppuisin vai pelkästään viikolla?

Voi rakas ystävä, miksi et voisi pitää kunnon häitä vaikka maistraatissa hoidettaisiinkin virallinen osuus??

Meille tulee täysin 'normaalit'e, suurehkot häät vaikka emme menekään kirkossa naimisiin. Varmaankin vihkiminen suoritetaan maistraatissa lähisuvun ollessa paikalla ja sieltä siirrytään normaalisti juhlapaikalle (ihan niin kuin kirkostakin), jossa muut vieraat jo ovat. Mulla on tasan tarkkaan samanlainen hääpuku kuin olisi ollut kirkossakin ja niin on kampaukset, meikit ja kaikki mahdollinen muukin! :)

Voitte saada joko käräjäoikeudesta tai maistraatista myös vihkijän paikan päälle tai vaikka luonnon helmaan!! Mitään rajoja ei ole eikä maistraattivinhiminen eroa pätkääkään kirkkovihkimisestä jos niin päätät!!

Siviilivihkimisen voi suorittaa sekä käräjäoikeuden ETTÄ maistraatin vihkijä. Alapa soittelemaan näihin paikkoihin ja kyselemään. Ensin kannattaa tsekata mitä tietoja netistä löytyy. Naimisiin.infon keskustelupalstalla on ihan omat osionsa näillä siviilivihkimisasioille ja sieltä saa paljon tietoa ja ajatuksia muilta, jotka on samassa tilanteessa.

Me mennää muuten perjantaina naimisiin. Kaikki, joille olemme oikeasti tärkeitä, tulevat oikein mielellään paikalle eivätkä edes marise yhtään, vaikka joutuisivat järkkäämään työvuoroja. Ketää puolituttuja ei meidän häihin tulekaan, joten homma on sillä selvä. Toisekseen hääpaikat, kampaajat, valokuvaajat, pitopalvelut ja kaikki muutkin saa varattua paljon lyhyemmällä varoitusajalla kun on perjantaihäät. Meidän hääpaikan lauantait oli täynnä jo kahdeksi vuodeksi etukäteen, mutta perjantaissa oli oikein paljonkin valiinanvaraa vielä ihan muutamaa kuukautta ennen!

Meillä kumpikin inhoaa kaikenmaailman juhlia, ja haluttiin naimisiin kenenkään tietämättä. Tilaisus kesti varmaan kolme minuuttia, ihan tavan vaatteissa oltiin, tai mies likaisissa työkamppeissa kesken työpäivän. Tilaisuus oli juuri niin koruton kuin haluttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
me kuulutaan molemmat kirkkoon mut kumpikaan ei halunnu "oikeita häitä" meille siis maistraatti :)
maistraatissa vihkiessä asun voi valita iha ite,oikea hääpuku ei siis ole ollenkaan paha vaikka vihkiminen ei tapahdu kirkossa..mulla oli päällä miehen vanhat collegehousut joita pidin odotusaikana,vihille mentiin muutama päivä synnytyksestä ja muut housut ei vielä menny silloin päälle :laugh:

Tosi romanttista... Mulla olisi kyllä aika paha mieli häistäni jälkikäteen, jos noin oltaisi tehty. Missä se kaikki kunnioitus juhlaa kohtaan, kun kaksi sukua yhdistetään ja liitolle pyydetään vahvistus? Pukeudutko sä tyttäres rippijuhliinkin pyjamaan jos satut olemaan kipeä ko. päivänä?? "Mitä väliä?"

Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:
Tilaisus kesti varmaan kolme minuuttia, ihan tavan vaatteissa oltiin, tai mies likaisissa työkamppeissa kesken työpäivän. Tilaisuus oli juuri niin koruton kuin haluttiin.

Ihan sama kummeksunta tähänkin:

Tosi romanttista... Mulla olisi kyllä aika paha mieli häistäni jälkikäteen, jos noin oltaisi tehty. Missä se kaikki kunnioitus juhlaa kohtaan, kun kaksi sukua yhdistetään ja liitolle pyydetään vahvistus? "Mitä väliä?" Mua hävettäis jos mies ei osaisi pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla - ei tarvitse pröystäillä, mutta siisti voi olla, se ei maksa mitään!

Meillä kumpikin inhoaa kaikenmaailman juhlia, ja haluttiin naimisiin kenenkään tietämättä. Tilaisus kesti varmaan kolme minuuttia, ihan tavan vaatteissa oltiin, tai mies likaisissa työkamppeissa kesken työpäivän. Tilaisuus oli juuri niin koruton kuin haluttiin.
Meillä likimain näin myös. Paitsi, ettei toimistotyöntekijän vaatteet nyt juurikaan likaannu. Ja minä olin niissä vaatteissa, jotka päälle mahtuivat.

Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Tilaisus kesti varmaan kolme minuuttia, ihan tavan vaatteissa oltiin, tai mies likaisissa työkamppeissa kesken työpäivän. Tilaisuus oli juuri niin koruton kuin haluttiin.

Tosi romanttista... Mulla olisi kyllä aika paha mieli häistäni jälkikäteen, jos noin oltaisi tehty. Missä se kaikki kunnioitus juhlaa kohtaan, kun kaksi sukua yhdistetään ja liitolle pyydetään vahvistus? "Mitä väliä?" Mua hävettäis jos mies ei osaisi pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla - ei tarvitse pröystäillä, mutta siisti voi olla, se ei maksa mitään!

Eikö itse Aviotuminen ole se pääasia?ei vaatteet tai vieraiden määrä.

Alkuperäinen kirjoittaja ***:

Minulla taas eirittäin hyvä mieli vihkimesn jälkeen. Ja meillä kyse ei ole siitä etteikö mies osaisi pukeutua, vaan nimenomaan vihkiminen haluttiin suorittaa juuri näin, kesken työkiireiden, eikä todellakaan käynyt edes mielessä vaatteitten vaihto. Ja miksipä olisi pitänyt, me haluttiin tämän tapahtuvan juuri näin.

Minä olen mennyt naimisiin maistraatissa. Se oli se virallinen osuus farkuissa ja ilman todistajia. Mutta se oli vain byrokratiaa minulle.

Se virallinen juhla pukuineen, puheineen, ruokineen ja vieraineen pidettiin ETUKÄTEEN ja oikein tyylillä ;) Okei, jotkut juhlat oli jälkikäteen, miellä oli monia juhlia. Eli meidän sormuksessakin on eri päivä, kuin maistraatin papereissa. Ja hääpäivää juhlitaan vuosittain "meidän" päivänä, ei sinä virallisena päivänä.Ulkomailla nääs on vaikea mennä virallisesti naimisiin.

Kukaan ei kysy juhlissa, onko tämä nyt kaikkien lakien mukainen, jos se juhla teille on tärkeä. Paperit voi kirjoittaa myöhemminkin...

Me mentiin naimisiin maistraatissa ihan kaksin ilman todistajia (tai no oli maistraatin väki), mulla oli ihan kunnon hääpuku ja mentiin siitä vielä hääkuvaankin. Meillä oli kylläkin isot juhlat sen jälkeen, jossa siis vaan syötiin ja juotiin hyvin. Ei pidetty puheita, ei leikitty leikkejä, ei ryöstetty morsianta tai heitetty kimppua. Mukavan rennot bileet, mulla vaan oli valkoinen mekko ja miehelläni puku päällä ;) Niin, ja saatiin me toki lahjoja :p

Me mennään maistraatissa naimisiin kuhn ehditään. Puvuista ei hajuakaan :) ihan normaalit vaatteet kait. Meillä on liiton siunaus ens kesäkuussa sitten mihin tulee suku ja ystävät ja pappi siunaa mein liiton järvenrannalla

no onnistuuko niin että pappi tulisi lauantaina vaikka kotiin vihkimään jossa me ja todistajat?

tietenkin noin voi tehdä! On ihan hassu käsitys ihmisillä, että kirkkohäät on vain ja ainoastaan kirkossa häämarsseineen kaikkineen ja 200 vierasta ym!

Pappia voi pyytää vihkimään (lähes) minne tahansa, mun tuttava on ollut esim. kotona, luontopolulla eräällä kodalla ym. vihkimässä. Seurakunnillakin on usein ehdottaa jokin kirkkoa intiimimpi tila, esim. kaunis kappeli, jos iso kirkkosali ei kiinnosta. Soita seurakuntaasi ja kysele enemmän!

Samoin kirkossakin voi tietenkin mennä naimisiin vain sen 2 todistajan läsnäollessa, eikä mitkään häämarssit ym. perinteet ole pakollisia, vaan vihkiminen voidaan aloittaa ihan niin, että seisotte papin edessä.

ai niin, oman seurakunnan papin pyytäminen vihkimään esim. omaan kotiin ei maksa mitään ylimääräistä ;), vaan on tavallaan sama asia kuin papit pitää kastetoimituksia viikonloppuisin.

.
Meillä oli vähän samaa ja lopputuloksena ja me mentiin omassa kotona :) Pappi, me ja kaksi todistajaa. :heart: Ainoa on että ne todistajat täytyy itse hommata paikalle eli 2 ihmistä tietää vaikka muuten menisi ns salaa.

Tää oli ihan meidän oloinen juttu, kerrottiin sit pikkuhiljaa porukoille ja töissä & kavereille. Olen onnellinen vieläkin kun ajattelen sitä päivää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva vaimoko??:
Kuinka moni teistä on mennyt maistraatissa naimisiin?
Onko tarkoitettu vain niille jotka eronneet kirkosta?

Mitä mieltä olette siitä?

Haluaisin kuitenkin ihan oikean häämekon, niin voiko tai kehtaako maistraattiin sellaista laittaa?

Ja onko se edes auki v-loppuisin vai pelkästään viikolla?

Mentiin maistraatissa ja kumpikin kuulutaan kirkkoon.

Sitä mieltä että jokainen menee siellä naimisiin missä tahtoo.

Ja todellakin kehtaa laittaa oikean hääpuvun ne on kuitenkin HÄÄT, itselläni oli hääpuku ja miehellä tummapuku aivan kuin olisimme kirkkoonkin laittaneet.

Me mentiin perjantaina, en tiedä miten on la ja su auki.

Musta tuntuu et moni unohtaa et maistraatissakin mennään naimisiin, aivan kuin kirkossa.

Yhteistyössä