Valitusta ex-miehestä! Olenko nipo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuperäinen

Vieras
Ex-mies lähtee yhden lapsemme kanssa reissuun. Se on ihan ok ja sovittu aikoja sitten. Mutta hän ilmoitti lähtiessä, että paluu on lauantaina, kun yleensä meillä on ollut sovittuna lasten "vaihto" perjantaina. Perjantaina olisin vienyt muut lapset hänen luokseen. No, olin ehtinyt sopia menon ystävän luo perjantaille ja odotin sitä kovasti, koska tulossa on vanhoja kavereita, joita en ole pitkään aikaan nähnyt.

Hermostuin miehelle, ettei viitsi ajoissa kertoa aikataulumuutoksesta! Harmittaa ja ärsyttää. Ja harmittaa senkin takia, että lasten kuulleen huusin tuostaLastenhoitajaa en varmaan tähän hätään ehdi enää mistään saada ja tuntuisi typerältä palkata joku vieras, kun kyse on vain omasta huvista.

Nipotanko turhasta?

Riippuu varmaan vähän kokonaistilanteesta. Jos mies tekee sen vain "kiusatakseen" sinua niin kyllä se toki harmittaisi. Jos taas kyseessä on esim joku pakettimatka tms, jonka järjestelyt nyt vaan ovat sellaiset niin sitten joustaisin kyllä. Toki olen sitä mieltä että keskustelua olisi voitu asiasta käydä jo aikaisemminkin.

Joo, ei siinä mitään, että matka kestää tuon verran. Matka itsessään on kaikin puolin kiva juttu.

Mutta kiusantekoa on se, että vaikka asiasta kertominen unohtui (kai se on inhimillistä), niin ei mitään elettäkään, että järjestäisi lastenhoitajaa perjantaille tai edes pahoittelisi mitään. Olettaa vaan, että mä aina mukaudun siihen, mitä sen päähän juolahtaa.

[QUOTE="vieras";26841579]Häpeäisit. Toinen järjestää reissun lapsillesi ja käyttäydyt kuin kakara.[/QUOTE]

Mies olisi voinut kertoa aikataulumuutoksesta ajoissa!

Ei kristallipalloa ei. Mutta jos on sovittu perjantai. Ja nyt on täysin ymmärrettävää, että tulevatkin vasta lauantaina, niin ei YHTÄÄN välitä siitä, että mulla menee kaikki suunnitelmat uusiksi. GRRRR!

Että olet sitten erossa lapsesta vaikka kuinka kauan, kun jää vielä reissun jälkeen isälleen. Minä olisin kyllä vaihtanut tapaamisen ja ottanut sen reissaajalapsen kotiin.

Ilmeisesti tämä on poikkeustilanne ja silloin ei kaikki mene ihan normaaliaikataulujen mukaan. Siispä minusta tuosta olisi turha hermostua, voithan pyrkiä itse hommaamaan lapsille jonkun vahtimaan?

No jos olitte nytkin sopineet perjantaista, mies hoitakoon asian kuntoon parhaaksi katsomallaan tavalla.
On täysin kohtuutonta olettaa että ap voisi lukea miehen ajatuksia ja tietää etukäteen että tällä kertaa vaihto ei sujukaan sovitulla tavalla.

No mihinkäs he menevät reissuun? Jos ovat vaikka sukulaisissa jossain päin Suomea, niin olisi pitänyt infota, jos ovat ulkomailla pakettimatkalla niin sehän olisi pitänyt sinun hoksata, että koska palaavat

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26841682:
Huoh. Kokoan itseni, yritän etsiä muille lapsille lastenhoitajan perjantaille, tai sitten olen kotona. Eipä siinä sen kummempaa...

Voisivatko muut lapset mennä isän puoleisten sukulaisten luokse?

[QUOTE="vieras";26843108]Samaa mieltä![/QUOTE]

täysin samaa mieltä. Joitakin vastauksia lukiessa miettii, onko kirjoittajalla luetun ymmärtämisessä vikaa, aivan kuin ensimmäisen viestin sisältö olisi jäänyt täysin ymmärtämättä. Jos perjantai on sovittu niin se on. Miehen olisi pitänyt ilmoittaa poikkeuksesta hyvissä ajoin. Ilmeisesti hän olettaa, että päivystät vapaa-aikasi kotona.

Yhteistyössä