Valitus päivähoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mun mielestä Ihan järkkyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mun mielestä Ihan järkkyä

Vieras
Moikka

Osaako joku kertoa kelle suunnataan valitus päivähoidosta, jos sitä ei voi tehdä ko päiväkotiin? Onko olemassa joku päivähoidontarkastaja tms.taho?
Kysymys varahoidon järkkäämisestä ja aivan liian suurista ryhmäkoista päivystävässä päiväkodoissa ( 30 lasta/per ryhmä).

Valitukset voi tehdä alueen päivähoito toimistoon ja tietty ko päiväkotiin. Joissakin paikoissa on aluejohtajat niin niille voi tehdä valitulsen.

Nää päivystys jutut ja ryhmien koot on aika ennustusta sillä kaikki vanhemmat ei tiedä lomiaan ja vaikka tietävätkin niin eivät toimita ajoissa loma lappujaan. Niin siinä sitten aikamoista ennustajan taitoa saa päiväkodin johtajat tehdä ja miettiä tuleeko joku lapsi hoitoon heinäkuussa.

Mutta valittaa kannattaa kyllä tietysti jos aihetta on.

Jos päivähoito kuuluu sosiaalitoimeen niin sitten sosiaalijohtajalle tai jos sivistystoimeen niin sitten sen johtajalle. Voi osoittaa kirjeen myöskin ko. lautakunnalle tai lääninhallitukseen jos katsoyt lakia rikotun. Tämän kesän kohdalta on varmasti myöhäistä valittaa minnekkään jos ei ymmärrystä löydy siitä päivähoitoyksiköstä.

joo, juttelin jo ko.päiväkodin hoitajan kanssa, ja tuntuivat olevan ihan yhtä pihalla menosta. Ajattelin vain että soitan jonnekin just ylemmälle taholle ja kerron että mikä meininki on ja että miten Hki voi tällasta varajärjestelmää ylipäätään pitää.. Tuohan ei ole millään tavalla ko.päiväkodin hoitohlökunnan syytä, eikä varmasti alueen johatjankaan. Tekevät niinkuin resusurssit antavat myöten ja ovat varmaan itsekin helisemässä tilanteesta.
Ei voi olla oikein että yhdessä pienessä tilassa on yli 30 lasta, suurin osa iältään 4-6v mutta jokossa pari pienempääkin 1,10v ja 2v, omani mukaanlukien. Tilana toimii vielä eskarilaisille tarkoitettu tila, jossa siis esim.pari vuotiaille kaikenlaista vaarallista tavaraa saativilla, kuten kyniä pieniä legoja, saksia ymym. Ulos pääsevaät porrastetusti. Onks tää oikeesti normi tilanne näissä päivystysPK:ssa?
Olin aivan järkyttynyt aamulla viedessäni lapseni sinne.Yritän keksiä miten saisin jonkun kotiin hoitamaan täksi viikoksi ettei tarttis viedä pientä sinne.

Yhteistyössä