Välittäjä ottaa esittelyssä käyneiden tiedot ylös?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myymyy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myymyy"

Vieras
Oletteko kuulleet että kiinteistönvälittäjä ottaisi asuntonäytössä käyneiden nimet ylös +ehkä jotain kommenttia asunnosta?

Mitä mieltä olette asiasta?

Aika yleistä, että vähänkään kiinnostuneilta otetaan tiedot. Aktiivisimmat välittäjät sitten soittelevat perään ja kysyvät fiiliksiä myytävästä kohteesta. Tietävät sitten tarjota jotain sopivampaa kun tietävät mitä ihmiset haluavat.

Kenenkään ei tietenkään ole pakko sanoa välittäjälle edes päivää.

Työtäänhän ne välittäjät vain tekee. Ei ole pakko antaa tietoja, jos ei ole kiinnostunut. Me on annettu silloin, kun on oltu oikeasti kiinnostuneita ja on oltu yhteydessä puolin ja toisin.

[QUOTE="myymyy";23314989]Oletteko kuulleet että kiinteistönvälittäjä ottaisi asuntonäytössä käyneiden nimet ylös +ehkä jotain kommenttia asunnosta?

Mitä mieltä olette asiasta?[/QUOTE]

Toi on mun mielestä osa heidän työtään. ja saman tekevät myös ne, jotka myyvät kämppäänsä itse. Tai ainakin kannattaisi tehdä, sillä jos kämppä ei mene kaupaksi ja laitetaan välittäjälle, niin jos kämpän ostaa joku, joka on jo käynyt asuntoa omistajan esittelyssä katsomassa, niin välittäjä ei saa tästä välityspalkkiota.

Oho, yllätyin kuinka negatiivisesti asiaan suhtaudutaan! :o

Itse ajattelen (asunnon myyntiä suunnittelevana) että tuo on ehdottomasti positiivinen juttu. Etenkin täällä pikkukylällä asunvana kyllä haluan tietää keitä kotonani käy.
Ehkä tuo käytäntö myös karsisi "vain uteliaita naapureita", tiedän että moni käy ihan uteliasuuttaan katsomassa ku lähitaloja on myynnissä :/

[QUOTE="myymyy";23315133]Oho, yllätyin kuinka negatiivisesti asiaan suhtaudutaan! :o

Itse ajattelen (asunnon myyntiä suunnittelevana) että tuo on ehdottomasti positiivinen juttu. Etenkin täällä pikkukylällä asunvana kyllä haluan tietää keitä kotonani käy.
Ehkä tuo käytäntö myös karsisi "vain uteliaita naapureita", tiedän että moni käy ihan uteliasuuttaan katsomassa ku lähitaloja on myynnissä :/[/QUOTE]

minustakin etenkin suomessa on olemassa ihmisià jotka marssii ajankulukseen sunnuntain asuntonàyttelyissà. joo ei ole kiellettyà, mutta mutta....

Aiheeseen liittyen, mitäs jos kotoa häviää esittelyssä jotain/menee rikki, korvaako välitysfirma sitten? Eikö tällaseenkin liittyen ole hyvä saada käyneiden nimet ylös..

Kyllä nuo uteliaat naapurit on todella pieni vähemmistö. Sen sijaan tuo saattaisi karsia niitä jotka tulevat katselemaan vailla varsinaisesti vakavaa aietta vaihtaa asuntoa, mutta jotka kartottavat omia mahdollisuuksiaan.

[QUOTE="myymyy";23315133]Oho, yllätyin kuinka negatiivisesti asiaan suhtaudutaan! :o

Ehkä tuo käytäntö myös karsisi "vain uteliaita naapureita", tiedän että moni käy ihan uteliasuuttaan katsomassa ku lähitaloja on myynnissä :/[/QUOTE]

En ole käynyt naapureiden asuntoesittelyissä.

Mikäli asunto on sellainen, ettei todellakaan kiinnosta, niin miksi pitäisi jättää yhteystiedot?

[QUOTE="vieras";23315213]Ihan ok käytäntö ja normihomma. Mikä ongelma tuossa on?[/QUOTE]

Jos asunto näyttää kuvissa kivalta ja osoittautuu murjuksi, jota ei halua. Niin miksi jättää yhteystiedot?

[QUOTE="vieras";23315194]Kyllä nuo uteliaat naapurit on todella pieni vähemmistö. Sen sijaan tuo saattaisi karsia niitä jotka tulevat katselemaan vailla varsinaisesti vakavaa aietta vaihtaa asuntoa, mutta jotka kartottavat omia mahdollisuuksiaan.[/QUOTE]

Kun tässä naapurissa myytiin yhtä taloa, kyllä siellä oli kaikki naapurit rivissä juoruamassa :D Minäkin, en kai mä muuten sitä tietäisi. Ja oli muuten ihan hirveä kaatosade sinä päivänä :laugh: Tosin tätä taloa ei kyllä sisustuksen takia menty katsomaan, vaan "miten rötiskö se oikein on, kun se on niiiiiin halpa".

Sanoin suoraa välittäjälle, että olin naapureita enkä mikään vakavasti otettava asiakas. En ottanut materiaaleja.

[QUOTE="vieras";23315196]En ole käynyt naapureiden asuntoesittelyissä.

Mikäli asunto on sellainen, ettei todellakaan kiinnosta, niin miksi pitäisi jättää yhteystiedot?[/QUOTE]

Käsitin että ottaa vain nimet ylös, ihan siksi jotta asukkaat tietää keitä on käynyt.

[QUOTE="myymyy";23315245]Käsitin että ottaa vain nimet ylös, ihan siksi jotta asukkaat tietää keitä on käynyt.[/QUOTE]

saattavat ottaa nimià ylàs myòs mainostarkoituksiin, ehkà uusi tekniikka jolla potentiallisiin asunnonostajiiin otetaan tulevaisuudessakin yhteyttà?

[QUOTE="myymyy";23315245]Käsitin että ottaa vain nimet ylös, ihan siksi jotta asukkaat tietää keitä on käynyt.[/QUOTE]

Miksi jonkun minulle tuntemattoman asukkaan pitäisi tietää että olen käynyt asuntoesittelyssä?

Jos haluat kontrolloida käyntejä, niin laita esim. teksi käynnit sovittava etukäteen tms. Tällöin asunnot eivät ole vapaasti näytössä vaan sopimuksen mukaan.

Lisäksi välittäjät ottaa sen lisäksi nimiä ylös (mutta tätä ne ei mainosta) että jos kauppoja ei tule ja asunto siirtyy vaikka toiselle välittäjälle tai myyt sen myöhemmin. Silloin lain mukaan välityspalkkio kuuluu sille joka on ostajan ns. löytänyt. Joskus välittäjät tekevät sellaista, että jos joku tekee tarjouksen asunnosta, jota myyjä ei hyväksy ja kaupat jää siihen. Asunto menee myyntiin uudelle välittäjälle halvemmalla hinnalla mutta välittäjät tekevät ehdon, ettei tälle alkuperäiselle tarjoajalle saa myydä. Koska silloin välityspalkkio kuuluisi edelliselle välittäjälle. Kieroa porukkaa :)

Höpöhöpö. Välittäjä käyttää tiedot markkinointitarkoituksiin. Meillekin on soitettu kolme kertaa eri asunnoista, että vieläkö kiinnostaa.

Te jotka "vastustatte" nimien ottamista (välittäjän yhteydenottoa peläten?) ni entäs jos teillä olisi oma koti myynnissä, ettekö tahtoisi tietää kuka siellä käy katsomassa?

Mun mielestä oma koti on sen verran henkilökohtainen asia että tahdon tietää ku siellä käy. Joo-o silti vaikka kuvatkin on netissä.

Minä kävin siskoni kanssa omakotitalon esittelyssä, jossa välittäjä sanoi heti ovella että myyjän vaatimuksesta on kaikkien kävijöiden kirjoitettava nimensä listaan.
Siskoni oli liikkeellä ostomielessä joten jätimme että pääsisimme katsomaan, mutta oudolta tuntui.

[QUOTE="myymyy";23315300]Te jotka "vastustatte" nimien ottamista (välittäjän yhteydenottoa peläten?) ni entäs jos teillä olisi oma koti myynnissä, ettekö tahtoisi tietää kuka siellä käy katsomassa?

Mun mielestä oma koti on sen verran henkilökohtainen asia että tahdon tietää ku siellä käy. Joo-o silti vaikka kuvatkin on netissä.[/QUOTE]

No silloin sitä ei laiteta julkiseen näyttöön vaan ilmoitukseen kirjoitetaan, että näytöt vai sovittaessa. Ja kyllä se kodin "intimiteettisuoja" rakoilee jo siinä, että on valmis myymään sen pois.

Meiltä aikoinaan kyseli yhteystiedot ja laajemminkin minkälaista asuntoa ollaan etsimässä jotta voi sitten ilmoittaa suoraan meille jos sopiva asunto tulee tyrkylle. Eli keräsi tavallaan asiakasrekisteriä. Sitä en tiedä kerättiinkö mitään kävijälistoja kun meidän asuntoa myytiin mutta ei se tieto ainakaan meille myyjinä tullut. Ja outoa olisi musta ollut jos meille jotain nimilistaa olisi tyrkytetty.

Yhteistyössä