Valitsisitko 1 viikon pakettimatkan "etelään" vai 3vk omatoimimatkan?

• Viestiketjun aloittaja lomallekko
  • Ensimmäinen viesti
lomallekko
Jos hinta olisi kokonaisuudessaan sama niin valitsisitko perheelle:

-1 viikon pakettimatkan jonnekin Eurooppaan esim. Kreikka, Portugali, Espanja, Italia.. Keskivertohotellissa (uima-allas), suorilla lomalennoilla. Itse ei tarvitse järkätä mitään, aamiaiset kuuluu.

VAI

-3vk omatoimimatkan 4 eri maahan etelä-Euroopassa (esim. Kreikka, Makedonia, Portugali, Serbia tms) suorilla reittilennoilla ja auton vuokralla, sekä omatoimisesti varatuilla 1-2 makuuhuoneen huoneistoilla useista eri kohteista. Kaikissa oma keittiö (ei aamiaisia), parissa uima-allas.

Meillä 5 hengen perhe lapset 3-9v, ARVATKAA kumpi valitaan?? :D

"vieras"
Tietty 1. Valmismatkanjärjestäjä on nähnyt vaivan, teillä on oikeus saada korvauksia, loma on lomaa, ei tarvitse stressata, valmis aamiainen. Yhdellä sanalla LOMA!"

..
Riippuisi ihan mitä halutaan tehdä ja nähdä. Molempia on tehty. Lisäksi en tiedä, mitä tarkoitit kokonaishinnalla. Kyllä se 3 viikon oleskelu ulkomailla maksaa käyttörahoissa enemmän kuin 1 vko. Sen 1 vko pakettimatkankin kun voi ja kannattaa lasten kanssa viettää huoneistohotellissa, jossa voi kokata, jos huvittaa.

Pari huomiota:

-Valmismatkoja myydään nykyään paljon kampanjahintaisina eli ei ole välttämättä järkevää ostaa matkaa hinnastohinnalla. Toki lapsialennuksien kanssa kampanjahinnat ei ole suhteessa ihan niin edukkaita, mutta silti.

-Jos aiotte kiertää 4 maata vuokra-autolla, niin katsottehan tarkkaan, että vuokraamanne auton saa viedä maasta toiseen. Se ei ole mitenkään automaattista.

lomallekko
Joo siis tarkoitin kokonaishintana kaikki muu paitsi käyttöraha ja syömiset, joten toki siis sen verran kalliimmaksi tulee 3 vk matka mitä ruokailuun menee sillä 2 ylimääräisellä viikolla.
Ja olen perehtynyt autonvuokraussääntöihin, eli tiedän mihin maihin saa ajaa.
Ja siis joo tosiaan me valitaan se 3vk matka, ei vaan yksinkertaisesti jakseta jumittaa yhdessä paikassa sitä viikkoa vaan halutaan nähdä ja kokea mahdollisemman paljon ja auton kanssa näkee niin paljon enemmän ja pääsee minne haluaa :) Leävätä saa sitten kotona, me halutaan lomalla nähdä ja kokea (no jää sitä lepoaikaakin :) )

..
Sulla on aika suppea käsitys pakettimatkoista. Eihän sielläkään tarvitse hotellilla mädäntyä vaan voi vaikka vuokrata sen auton! Kohde kannattaa valita sen mukaan, että ympäristö on kiinnostava. Ei ole pakko ottaa sitä viikon reissua all inclusive Bamseklubihotelliin.

Sori, paljon enemmän mekin on omatoimisesti matkustettu ja kierrelty kohteesta toiseen lentäen tai junalla, joskus autolla. Eli en todellakaan ole mikään pakettimatkafriikki, mutta en myöskään ymmärrä miksi hehkuttaa omatoimimatkailua jotenkin NIIN paljon hienopana vaihtoehtona. Tarpeita ja elämäntilanteita on niin monenlaisia. Joskus se viikon löhöloma hotellin uima-altaalla voi olla just se paras juttu!

Hyvää matkaa kuitenkin teille!

En valitsisi kumpaakaan noista. Ottaisin omatoimimatkan jossa ei käydä triljoonassa eri kohteessa ja tuhlata kolmesta viikosta viikkoa pelkkään matkusteluun, 1-2 kohdetta (lähekkäin) riittää vallan hyvin.

"vieras"
no ite valittisin ekan. koska vaika hinta on kokonaisuudessaan sama, oletko laskenut että 3 viikon ruuat tulee kuitenkin aika paljon kalliimmaksi kuin 1 viikon? ja toiseksi mulla ei vaan hermot kestäisi olla koko ajan kieltämässä ja ohjaamassa lapsia kolmea viikkoa. vieraassa maassa kun ei niitä oikein voi päästää hetkeksikään silmistään.

"vieras"
Ehdottomasti omatoimimatka!

Ei ole mun mielestä lainkaan vaikeaa varata itse lannot, hotelli ja joku kyyditys lentokentältä hotellille. Jos matka on lyhyt niin taksilla pääsee. Siinähän se matkan järjestäminen onkin. :) Tietty kaikki retket ja nähtävyyskierrokset tehtäis muutenkin omatoimisesti. :)

Omatoimimatkoja tehdään kaupunkikohteisiin ym., mut jos rannalle halutaan niin ollaan otettu pakettimatka. Pakettimatkoissa on usein paremmat ehdot, jos tuleekin ongelmia esim. lentoyhtiön lakko tms yllättävää.

En näe hirveästi eroa siinä, että ostaako erikseen netistä lennot ja hotellin vai ottaako pakettimatkan, paitsi että useimmiten pakettimatkalla on suorat lennot ja tulee halvemmaksi... Mutta riippuu tosiaan mihin haluaa mennä :)

Mulla ei ole seikkailumieltä niin paljoa, että jaksaisin kolmea viikkoa reissata autolla kolmen lapsen kanssa, huh. Mutta muuten kuulostaa hyvältä!

Yhteistyössä