valitan anopista kaiken uhallakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hösö

Aktiivinen jäsen
03.10.2008
1 447
0
36
Vaikka viime anoppi ketjusta tuli mikä tuli niin siltikin :whistle:

Sen on jotenkin vaikee ymmärtää että meidän pojalla on joitain erityis vaikeuksia, ja siksi menee pienryhmään kun koulut alkaa. Anoppi sitten tokasee että ai miks eikö toi poika ole sitten ihan normaali, kyllä se ainakin siltä näyttää :o |O
Ja sitten että tuleeko siitä ikinä sitten normaalia|O

Pojan kuullen vielä laukoo noita juttujaan :kieh: muutenkin itseluottamus hakusessa niin tämä se sitten osaa sanansa valita :/

Minä siinä yritin puhua että on se niin paljon oppinu ja kiriny ikäisiään kiinni(mikä on ihan totta) ettei poika nyt ihan ajattelis että mikä mussa on vikana :(

Typerä, typerä anoppi.. Keskustelun paikka sanoisin, mä ainakin haluaisin selvittää asiat.. Käske keittää kahvit ja mee käymään ilman lapsia, selvitä sille kaikki perinpohjin, älä hermostu vaan puhu niin kauan että ymmärtää.. Kerro myös omista tunteistasi..

Pidä anopille puhuttelu, kun poika ei ole paikalla. Ilkeänä ihmisenä voisin heittää jopa lopuksi, että on varmaan anopilta ne vaikeudet perinyt, kun ei anoppikaan osaa katsoa, mitä suustaan päästää.

Sille on ihan turha puhua mitään, se on aina oikeessa ja tietää kaikesta kaiken. Heti sano että ei mihinkään pienryhmään että siellähän kunnon luokassa oppii, sitähän vaan kiusataan jos sinne menee pienryhmään.

Tuollaiselle anopille pitäisi tokaista että "et taida itse olla ihan normaali". Todella asiatonta käytöstä. Kannattaisi tuossa tilanteessa kääntää anopin sanat häntä itseään vastaan sanomalla suoraan että tuo oli asiaton ja tahditon kommentti. Tällöin lapsikin tajuaisi että vika on anopissa eikä hänessä. Varmasti nuo anopin sanat jäivät lapsen mieltä kaihertamaan, siksi anopin typeryydet olisi pitänyt teilata heti. Nyt sinulla meni selittämiseksi, minkä lapsikin kyllä huomaa. Tiedän että on vaikeaa sanoa anopille suorat sanat, mutta omaa lastaan kannattaa puolustaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Sille on ihan turha puhua mitään, se on aina oikeessa ja tietää kaikesta kaiken. Heti sano että ei mihinkään pienryhmään että siellähän kunnon luokassa oppii, sitähän vaan kiusataan jos sinne menee pienryhmään.

Se pitää laittaa seinää vasten, kuvannollisesti. Ei tollanen peli vetele.. Toivota vaan tervetulleeksi 2000 -luvulle.. Sillä on varmaan vähän vääristynyt kuva nykypäivän erityisluokista.

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Tuollaiselle anopille pitäisi tokaista että "et taida itse olla ihan normaali". Todella asiatonta käytöstä. Kannattaisi tuossa tilanteessa kääntää anopin sanat häntä itseään vastaan sanomalla suoraan että tuo oli asiaton ja tahditon kommentti. Tällöin lapsikin tajuaisi että vika on anopissa eikä hänessä. Varmasti nuo anopin sanat jäivät lapsen mieltä kaihertamaan, siksi anopin typeryydet olisi pitänyt teilata heti. Nyt sinulla meni selittämiseksi, minkä lapsikin kyllä huomaa. Tiedän että on vaikeaa sanoa anopille suorat sanat, mutta omaa lastaan kannattaa puolustaa!

Kuinkahan monta kertaa olen sille sanonu mutta kun ei tää ymmärrä, ei ole aikasemmin tollain puhunu kun vasta nyt kun mies sano että poika menee pienryhmään, mikä oli virhe. Olen vähän semmosessa inhottavassa välissä kun lapset kuitenkin tykkää ja en voi anoppia uloskaan heittää vaikka mieli tekis. Sitten kun ei me nähdä koskaan niin ettei poika olis mukana.

Mä niin tiedän miltä tollanen tuntuu.
Meillä yksi lapsista on pienryhmässä koulussa (esy, pojan on vaikea keskittyä isossa ryhmässä yms, ei kuitenkaan mitään diagnoosia) ja pari ihmistä lähipiirissä puhuu "apukoulusta" (mun mielestä äärimmäisen loukkaava nimitys mistään pienryhmästä ) ja juuri samalla tavalla tuosta kiusaamisesta yms.
Onneksi ovat lapsen kuullen pitäneet suunsa kiinni!
Vanhemmilla ihmisillä ei oikein tunnu olevan käsitystä siitä millaisia pienryhmät ja erityisluokat nykyään ovat, lisäksi puhuvat aina että niihin joudutaan, itse koen että poika pääsi pienryhmään.

:hug: ap:lle

Se tilanne on niin helppo ajatella että sanoo pamautan anopille että mietippä nyt vähän mitä puhut jne. Koska sehän ei hyväksy sitä että minä häntä jotenkin syyllistän, siitä tulis ilmiriita ja sekään ei kyllä ole hyvä vaihtoehto. Mun on jotenkin pakko vaan yrittää järkevästi ajatella.

Yhteistyössä