[QUOTE="vieras";28664887]Kuules ystävä. Minulla on sama tilanne. Vanhemmat häpeää, eivätkä ole meidän arjessa mukana millään tapaa. Hepotti paljon, kun annoin asian olla, en enää tarttunut siihen, hyväksyin tilanteen.
Minä en voi muuttaa itseäni heille mieleiseksi. Olen tälläinen, ihan hyvä ja riittävä. Kelpaan itselleni, miehelleni, lapsilleni, ystävilleni jne... Minulla vain sattui paska tuuri ja sain vanhemmat, jotka ei arvosta minua. Kun hyväksyin asian, sain rauhan. En odota heiltä osallistumista, soittelua, huolehtimista. En odota mitään.
Sairastuin vakavasti ja loppuelämäkseni joitain vuosia sitten. Kertaakaan vanhempani ei ole asiaan kajonneet, vaikka siitä heille kerroin. Kumpikaan ei ole kysynyt yhtään mitään tai kommentoineet millään tapaa. Aluksi tuntui, että tukehdun itkuun, joka ei vaan tule. Tuntui, että muilla on vanhemmat, joille soittaa ja kertoa huolestaan, kuolemanpelosta, joilta pyytää apua. Ei minulla ole. Se kuristava olo meni sitten ohi, kun päätin taas, että minä pärjään, me pärjätään, minä jaksan, me jaksetaan...
Tsemppia asian hyväksymiseen. Muu ei taida auttaa...[/QUOTE]
Kiitos paljon tästä vastauksesta! Lohdutti jonkin verran. Olen hakenut apua, mutta siitä huolimatta tuntuu pahalta, niinkuin tiedät. On kuin mua ei olisi olemassakaan. Mäkin olen sairastuntut masennukseen mihin lääkitys kyllä mutta siitä huolimatta kaipaisin omaisten tukea, mitä ei ole muita kuin vanhemmat. Eihän se masennus hetkessä katoa, se on sairaus siinä kuin diabeteskin. Ja sitten vielä tuntuu pahalta se vertailu esim. serkkuihin joilla menee hyvin elämässään. Enkä mä voi tyttärenä puhua yhtään mistään miten mulla menee, se tuntuu hylkäämiseltä, olkoonkin että olen aikuinen. Ainoastaan mun lapsista ollaan kiinnostuneita. Mutta kuten eräs ihminen sanoi mulle, en voi muuttaa toista ihmistä, ainoastaan omaa suhtautumista. Tosin sekin on vaikeaa