Välipalavinkkejä vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nn

Vieras
Mitä välipaloja annatte vauvoillenne? Minun 10 kk pojalle ei oikein kaupan marja/hedelmäsoseet kelpaa ja olenkin nyt yrittänyt enempi tarjota sormiruokaa välipalana. Mutta alkaa jo ideat loppua, kun oikein mikään ei tunnu kelpaavan. Tänään kokeilin avokadosuikaleita ja mangopalasia, mutta ei. Riisikakku sen sijaan kyllä kelpasi hyvin.

Allerginen hän on banaanille ja maidolle. Ja allergiaepäilyt on päärynästä, omenasta ja viinirypäleistä, joten ne ei kelpa.

Mustikoita ja vadelmia tykkäsi popsia suuhun tuoreina, mutta marja-aikakin alkaa olla kohta ohi. Kuinkas noiden ulkomaisten hedelmien kanssa on, uskaltaako niitä jatkuvasti antaa? Varsinkin pehmeäkuorisia (esim. persikat), onkohan niissä kauheasti torjunta-ainejäämiä?

Me täs just popsitaan 8kk ikäisen kans täysjyvä paahtoleipää :D siis palastelen pieniksi paloiksi ja neiti siitä napsii palan kerrallaan suuhun, isompia jos antaa ni tukee suun täyteen.
Myös Banani on ihan ok välipala. Ootko kokeillu näitä piltin jne isompia hedelmä + viljaa sisältäviä välipaloja, Rukiinen hedelmämysli 8 kk, 200 g – Pilttipiiri.fi meil ne uppoaa paremmin mitä sileä sose, samoten soppaa oon antanu välipalaksi ja muksu hedelmä puuroa

Paahtoleipää taidankin kokeilla seuraavaksi. Kaupan karkeampia soseita olen kokeillut, mutta ei tykkää niistäkään ja pullauttelee kielellä palasia pois suusta. Maissinaksuista tykkää kovasti, mutta ne ei taida kovin energiapitoisia olla? Kurkku on myös herkkua, tomaattia en ole vielä uskaltanut kokeilla kun on sitä allergiataipumusta. Puurosta tuli mieleen, että taidan kokeilla myös kauramannapuuroa, jos sen voisi keittää ensin veteen ja lisätä sitten erikoiskorviketta sekaan.

Kiitos vinkeistä!

Yhteistyössä