valion sinihomejuusto ja raskaus ( tiedän, tästä monta vanhaa aloitusta )

mutta siis kyseinen juustohan on tehty pästoroidusta maidosta. olen sitä nyt muutaman kerran "erehtynyt" syömään. On tehnyt niin järjettömästi mieli. Nyt sitten googletin asian tarkemmin enkä enää sitä syö. Vaikka onkin tehty pästoroidusta maidosta.
Mutta olenkohan mahdollisesti jo aiheuttanut jotain haittaa itselleni ja vauvalle niiden muutaman kerran aikana kun olen juustoa syönyt? :ashamed:

Kyl tuli vähän morkkis. Mä harvemmin uhmaan mitään suosituksia. Maksamakkara taitaa olla ainoa jota olen uskaltanut syödä...

ja kun tää on eka raskaus ( vaikka onki 5. s ) jossa mun on tehnyt mieli kyseistä juustoa! Aiemmin olen hyvin pärjännyt ilman :ashamed:
 
vieras
eipä siitä ole mitään haittaa. ainakaan yli kymmeneen (saattaa olla paljon pidempikin aika) vuoteen ei ole tainnut listeriatapauksia olla valion aurasta:) ja maksahan ei ole juuri missään muualla edes kiellettyjen listalla kuin Suomessa ja täälläkin suosituksia sen suhteen on löysätty viime vuosina:)
 
Kopioitu valion sivuilta: Raskaana olevan kannattaa välttää homejuustoja raskauden ajan. Raskauden aikanakin homejuustoja voi käyttää turvallisin mielin ruoanvalmistuksessa, sekä keitettävissä että uunissa kypsennettävissä ruoissa.

Itsekin olen sitä syönyt hiukan, mutta ruuan seassa... en ns. raakana
 
Alkuperäinen kirjoittaja Daria79:
Kopioitu valion sivuilta: Raskaana olevan kannattaa välttää homejuustoja raskauden ajan. Raskauden aikanakin homejuustoja voi käyttää turvallisin mielin ruoanvalmistuksessa, sekä keitettävissä että uunissa kypsennettävissä ruoissa.

Itsekin olen sitä syönyt hiukan, mutta ruuan seassa... en ns. raakana
niin... ja kun minä nimenomaan olen sitä nuo muutamat kerrat nauttinut "raakana" :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
vieras
Eikös taudin itämisaika ole varsin pitkä. Jotain kuukausi? Mielestäni ihan tyhmää riskeerata raskautta mielihalujen takia. Kyllä sitä itsehallintaa pitäisi jokaiselta sen verran löytyä.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja =/:
Mielestäni tämä ei saa syödä sitä eikä tätä hömpötykset ovat liioittelua. Turhaa pelottelua!
Ehkä niissä kielloissa on myös joku syy takana!!

Ja se on ihan sama syökö sitä vähän vai paljon, jos sattuu olemaan niin huono tuuri, että se listeria onkin just siinä juustossa jota söi.
 

Yhteistyössä