välillä hieman hämmästyttää nuo esikoisen leikit :O eikä ihan vähääkään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Tuo 6v esikoinen keksii aina itselleen mielikuvitus kavereita joista joku aina on "in".
Nyt vuorossa oli Lilli, joka oli eilen kirpparillakin mukana :D

No, tänään tyttö tuli sitten kertomaan, että päivä ei olekaan enää niin onnellinen. Kysyin syytä, niin tyttö kertoi Lillin kuolleen :o ei kuitenkaan halunnut kertoa kuolin syytä.

Onko nää ihan tavallisia eskarilaisen leikkejä?

No en tiedä 6-vuotiaiden maailmasta, mutta esikoisen (4v) leikeissä yleensä isä on aina kuollut. Eli esikoinen on äiti, nukke on lapsi ja isä on sitten kuollut. Minä saan olla mummo. Esikoisen isä ei kylläkään ole kuollut vaan oikein hyvä isä ja paljon läsnä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en tiedä 6-vuotiaiden maailmasta, mutta esikoisen (4v) leikeissä yleensä isä on aina kuollut. Eli esikoinen on äiti, nukke on lapsi ja isä on sitten kuollut. Minä saan olla mummo. Esikoisen isä ei kylläkään ole kuollut vaan oikein hyvä isä ja paljon läsnä.

Ihan loogista - ei ole ketään leikkimässä isän osaa niin isä on sitten siitä leikkiperheessä kuollut :)

Meidän eskarissa on Antti niminen poika ja likat on viime aikoina lauleskelleet paljon Antti Tuiskua. Oli nää pikkulikat sit sanoneet että kun oikea Antti Tuisku kuolee niin tää tarhalla oleva Antti vois jatkaa sit niitä lauluhommia :) kyllähän nuo kuolemasta paljon puhuu, että normaaliksi mäkin väittäisin.

tyttö kertoi sitten tarkemmin "Lillin" kuolemasta näin:
"Liisa jäi vahtimaan Lilliä, ja väitti, että kävi vaan ulkona, ja Lilli oli sillä aikaa kuollut. Mä en kyllä usko sitä. Mä tiedän ettei Lilli olis ikinä tappanut itteensä, Liisa varmasti tappo sen jotenkin "

Tässä aikalailla tiivistettynä, aika pitkästi selosti. Miten 6v voi keksiä tollasia juttuja?

Minusta nuo kuulostaa ihan normaalilta. Meidän 4-v puhuu kuolemasta ja leikissäkin joku kuolee tai lähes kuolee. 6-v miettii kuolemista ja mukaan on tullut pelkokin. Kuka kuolee, miksi kuolee, kuollaanko me kaikki, minä en halua kuolla, minä en halua, että kukaan kuolee...

Nuo leikkii semmosta, että näitten isä ja äiti ois kuolleita ja nää asuis ihan yksin -leikkejä.