Välikausivaatteista yleensä =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärvee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ärvee

Aktiivinen jäsen
17.06.2010
1 437
0
36
Rupesin tuossa lämpömittaria katsoessa miettimään että jokohan sitä pitäis vk-haalarit kaivaa kaapista. :) Millä asteilla käytetään välikausiasuja? Joko välikausipuvut on edes hankittu? Millaiset? Millaisia asusteita pukujen kanssa? :D

Mä meinasin noiden reimatecin ja lassietecin kaveriks ostaa ainakin pari kimperin pipoa mutta esim hanskoista ei ole hajuakaan kun pitäisi olla vettäpitävät mutta suht keväiset kuitenkin...

En mää vielä vaiha. Maa on kuiteen aivan lumenpeitossa ja kylmä vaikka plussalla oiskin jo. Eikä laps talvipuvussa vielä oo hikinen ollu.
Syksynen puku on oottamassa joten ei tarvi ostaa tälläkertaa. Pipoakin on ja rukkasta. Joten kengät täytyy hankkia.

Viimeksi muokattu:
Mä en ole vielä edes hommannut pojalle haalaria enkä takki+housu yhdistelmää, enkä vielä aikoihin laittaisi välikausiasua vaikka olisi. Lunta on vielä ihan kauheasti täällä ja vaikka plussalla mennään asteissa niin se viima on kylmä. Sitten kun on enää lumiplänttejä maassa niin sitten vaihdetaan.
Ei poika toki enää sillä kaikkein paksuimmalla puvulla ole ulkona vaan vähän kevyemmällä mutta lämpimällä.
No meillä on valmiiksi hankittuna Name It takki kauppoihin ja kyläilyyn ja siihen on Kimperit lime vihreäpallollinen ja Duns apilapipo.
Sadeasuna on semmonen Elloksen sadehaalari missä fleese sisus. Se on sininen, siihen Lassien suprafill hanskat ja pipo.
Sitten on nahkatakki ja punainen Lindexin softshell takki mihin on mustapun. pipo ja mustat sormikkaat.
Ajattelin ostaa tänä keväänä Lindexin takki/housu yhdistelmän, sellaisen vihreäruudullisen ja siihen sopivia hanskoja ja rukkasia + pipoja.
Haalaria en ole vielä päättänyt, arvon että ostanko Lassien suprafillin ja sit jonkun toisen vai ostanko vaan jonkun vedenkestävän enkä muuta.

Viimeksi muokattu:
Joo, siis tuollen lenkille varmaan voiskin välikautta laittaa.

Ööö mitkähän hanskat olis kevyitä???

Mä en oo vielä lainkaan kevätvaatetusta miettinyt - meillä saa luvan mennä viime keväänä hankituilla vaatteilla...

minä oon hankkinut meidän 1v3kk ticketin plain rainin sekä rubberin fleecellä,kumpaankin pukuun ticketin pipot sekä ohuet haskat. lisäksi ois viime syksyinen lindbergin oikein ohut haalari,joka sopii vielä. hienommaksi takiksi olen ostanut tommyn takin ,joka oli siis niin ihana ja siihen samanvärinen piggu keväthattu.

Mutta hakusessa ois ne käsineet mitkä sitten ois tuonne loskaankin sopivat?? Kengät on vielä ostamatta,suositelkaas hyviä ja semmosia kenkiä ,jotka on helppo laittaa jalkaan??

Olen kyllä ajatellut että softshelltakki olisi kiva tuolle tytölle.
Näitä tuossa katsoin
* Ticket to Heaven *
Voi olla että tyttö haluaa tuon turkoosin koska pinkki on nyt "tyhmä väri".

Tuohon sitten jotain sopivaa asustetta, ehkä pipoa itse neuloen, en tiiä...

Viime vuodelta on tosiaan Jonathania käytössä, takki sekä housut on ihan ok kunnossa.

[QUOTE="nonni";23283871]Laita vaan lapselles jo vaikka shortsit mun puolesta, mutta älä viitsi tsitten tulla tänne ihmettelemään kun lapsesi on kipeä.[/QUOTE]

Tuun kiusallanikin <3

Mä en oikeesti osaa neuloa tuolle neidille pipoa. Mä en tiiä mikä siinä mättää mutta aina ne menee jotenkin pilalle :D

Mä oon ratkaissu tämän ongelman sillä että mun lapsilla on kevyttoppavaatteet. Niiden topat on niin muhkeita ja kuumia että varsinki esikoinen paistuu niillä vaikka ois vaan yks vaatekerta alla. Välikausi taas on arveluttavan ohutta kun on kuitenki routa maassa ja en jaksa 3 lapselle kiskoa montaa vaatekertaa. Joten oon ostanu kevyttoppaa. se on just hyvä tälle nollakelin tienoille/vähän plussan puolella olevalle kelille.

Mä oon ratkaissu tämän ongelman sillä että mun lapsilla on kevyttoppavaatteet. Niiden topat on niin muhkeita ja kuumia että varsinki esikoinen paistuu niillä vaikka ois vaan yks vaatekerta alla. Välikausi taas on arveluttavan ohutta kun on kuitenki routa maassa ja en jaksa 3 lapselle kiskoa montaa vaatekertaa. Joten oon ostanu kevyttoppaa. se on just hyvä tälle nollakelin tienoille/vähän plussan puolella olevalle kelille.

Mutta kyllähän kevyttopallakin tulee kuuma,kun alkaa olla jo todella tarve siihen,että ois vaan ne ohuet välikasuivaatteet? Mielstäni silloin on kiva laittaa lapselle esim.plain rain puvun päälle,kun alla ei tarvi kuina sukkikset ja yks paita.

Ihan esimerkiksi teille, että hyvä vaihtoehto märille kevät-keleille:

Kurapuku jossa fleecevuori (esim elloksen, tai h&m:llä on housut&takki) ja sinne alle villahaalari!
Lumi on keväällä MÄRKÄÄ, ja ei tule tosiaan kylmä jos on villahaalari alla. Kun kelit lämpenee,
villahaalari pois alta. Fleecevuori lämmittää silti hyvin. Niin ei tarvi täällä valittaa niille ,jotka siirtyy jo "välikausiasuihin",että maa on niin KYLMÄ blaa blaa blaa!!!!!!!

[QUOTE="mariam";23283931]Mutta kyllähän kevyttopallakin tulee kuuma,kun alkaa olla jo todella tarve siihen,että ois vaan ne ohuet välikasuivaatteet? Mielstäni silloin on kiva laittaa lapselle esim.plain rain puvun päälle,kun alla ei tarvi kuina sukkikset ja yks paita.[/QUOTE]

Tottakai kevyttopalla tulee kuuma kun tulee lämpöisempi. Meillä on niin että nollan tienoille mennään toppavaatteilla -1asteesta +6 asteeseen (tuulesta ja muista sääolosuhteista riippuen) käytetään kevyttoppaa, ja sitten kun koittaa kunnolla kevät (tuolla Huhtikuun puolen välin jälk) niin otetaan käyttöön varsinaiset välikausivaatteet. Kesän sateisille/viileille säille meillä on ticketin plain rainia ja minymon sadeasuja, jotka on vielä ohuempia kuin välikausivaatteet mitä meillä keväällä käytetään. Niin, periaatteessa siis on käytössä 4 eri paksuusluokan ulkovaatteet. Ja ennenkuin joku ehtii mollata tuhlailusta niin me ollaan ulkoilmaperhe, kovia pakkasia lukuunottamatta saatetaan olla päivässä jopa 7h ulkona, säällä kuin säällä. Meillä on auto pidempiä reissuja varten mutta nää arjen kulkemiset hoidetaan kävellen/pyörällä. JOten kunnolliset ulkoiluvaatteet on meidän perheessä tarpeen. Ja omaa laiskuuttani ostan monen paksuista niin säästyn siltä että tarviis välikausivaatteen alle lykätä monta kerrosta vaatetta.

Tuollahan nuo välikausivaatteet odottaa laatikoissaan, viime syksyiset menee vielä. 3-vuotiaalla on Ticketin plain rain takki+housut, asusteina kimperin pipo ja reimatecin välikausirukkaset. Toisena pukuna on "black&white flower" takki+housut yhdistelmä, ostettu jo viime keväänä (nyt vasta sopiva). Siihen on hakusessa vielä valkoinen tai hempeän vaaleanpunainen pipo.

Välikausikengiksi ostin Superfitin tarralliset nilkkurit goret ja Nokian punaiset kumpparit.

Koko talvi on menty välikausihousuilla :D Kun alla on pitkät alkkarit ja housut, niin ovat olleet ihan riittävät, meillä ei enää taaperoikäisiä ole.

Niin kauan kuin on vähänkään lunta, niin vedenpitävät topparukkaset on ihan hyvät. Märkä ulkopinta ja jäinen vesi viilentää kummasti, eivät ole kuumat. Sääli vaan, ettei nuo meidän parhaat gore-tex rukkaset enää mahdu kuopuksellekaan. Ne ovat olleet aivan ehdottomat, nykyään ei tunnu yhtä hyviä löytyvän mistään.

Tuollahan nuo välikausivaatteet odottaa laatikoissaan, viime syksyiset menee vielä. 3-vuotiaalla on Ticketin plain rain takki+housut, asusteina kimperin pipo ja reimatecin välikausirukkaset. Toisena pukuna on "black&white flower" takki+housut yhdistelmä, ostettu jo viime keväänä (nyt vasta sopiva). Siihen on hakusessa vielä valkoinen tai hempeän vaaleanpunainen pipo.

Välikausikengiksi ostin Superfitin tarralliset nilkkurit goret ja Nokian punaiset kumpparit.

Ai niin ja päiväkodissa on varalta sadevaatteina Ticketin rubber rainset, musta-valko kukallinen sekin.

Sitten halusin jatkaa kevyttoppa keskustelua että itse en ole kokenut niille vaatteille tarpeellisuutta. Välikausivaatteiden alla villapuku ajaa saman asian ja minusta villapuvun pukeminen alle ei kauheasti rasita minua eikä lapsia. Vielä piiiitkään mennään toppavaatteilla.

Ostin täksi talveksi Ticketin irrotettavalla fleecevuorella, joten se on varmasti oivallinen keksintö tuossa keväämmällä, kun saa yhden kerroksen pois välistä :)

Nuo superfit kengät taitavat olla aika hyviksi havaittuja?:) Millaisia superfit kengiä suosittelisitte 1v3kk vanhalle lapsukaiselle??

On siis ihan uusi merkki minulle,kun ei ole aiemmin tarvinnut lapsille kenkiä ostaa:)

[QUOTE="malla";23284066]Nuo superfit kengät taitavat olla aika hyviksi havaittuja?:) Millaisia superfit kengiä suosittelisitte 1v3kk vanhalle lapsukaiselle??

On siis ihan uusi merkki minulle,kun ei ole aiemmin tarvinnut lapsille kenkiä ostaa:)[/QUOTE]

Meidän lapsilla ainakin todella hyväksi koettuja :) Monta vuotta jo käytetty melkein pelkästään niitä. Ne sopii parhaiten kapea lestiselle jalalle, verrattavissa esim. Eccoihin.

Ja itse olen entinen lastenkenkakaupan myyjä ja tutustunut moniin kenkiin ja kenkä merkkeihin. Superfiteissä on hinta kohdallaan, mutta ovat kuitenkin laadukkaat.

1v 3kk ikäiselle suosittelen nauhallisiia. Nauhoilla kengän saa yleensä kireämmiksi kuin tarroilla ja kun se tuossa alkuvaiheessa on erityisen tärkeää. Sisäpuoli nahkaa, hemmottelee pientä rustoista jalkaa. Kasvuvaraa en tuon ikäisen kenkään varaisi ajatellen että menee esn syksynä, koska jalka kasvaa aika kovaa vauhtia ja todennäköisesti ei mene yksillä kengillä kevättä ja syksyä.

Ammattitaitoinen kenkä myyjä opastaa kyllä oikean kengän löytämisessä, ei kun kenkäkauppoja kiertämään :)

Täällä esim. superfittejä: Kengät | Superfit | Brandos.fi

Yhteistyössä