Välikausihaalari; paksumpi vai ohuempi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpikampi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpikampi.

Vieras
Kun tuota kokemusta noista vaatteista ei vielä ole hirveästi, niin ajattelin kysäistä täältä. Täällä on ollut keskustelua noista välikausihaalareista, mutta yksi asia mietityttää...

Kumpi puku on parempi (taaperosta on kysymys); sellainen jossa on kevytvanu (tai mikälie) vai sitten sellainen missä ei ole? Eli toinen on paksumpi ja toinen ei ole.

Kevättä kohtihan tässä ollaan menossa eli ilma lämpenee, joten vaatetuskin vähenee. Siksi tuo v.k.haalari jossa ei ole mitään lämmikettä voisi olla parempi. Mutta sitten taas syksyllä sää menee toisin päin eli kylmenee, jolloin lämpimämpi puku olisi parempi. Tarkoitus olisi siis, että tämän syksyn puku menisi syksylläkin.

Jos joku vinkkais hyviä näkökulmia ja kokemuksia, niin se voisi auttaa tässä ah, niin vaikeassa päätöksen teossa =))).

P.S samaan sarjaan kysymys: kummat kurarukkaset ovat paremmat; vuorelliset vai vuorettomat?

Mun mielestä ehdottomasti ohut puku ja vuorettomat rukkaset. Molemmat meille on nyt hommattukin. Syynä se, että ainahan alle voi pukea lisää, mutta paksusta puvusta et saa mitään pois. Eli kun tarpeeksi ohut puku on, niin sitten menee vaikka kesälläkin sadepäivinä.

Meillä oltiin toissapäivänä ulkona auringossa, lämpötila +8 varjossa (tosin oltiin vaan puoli tuntia ulkona), ja pojalla oli ohuen haalarin alla vain lyhythihainen body ja collegepuku. Ja vuorittomat kurahanskat ilman mitään niiden alla. Sisään tullessa poika oli jopa vähän hikinihkeä, kun koko ajan oli touhunnut. Eli jos maaliskuussa on ohut puku ok, niin varmaan sitten ison osan syksyäkin, kun pukee tarpeeksi alle. Tokihan nyt on epänormaalin lämmintäkin, mutta silti. Tietty jos nukkuu ulkona, niin sitten voi olla eri juttu. Meillä nukutaan sisällä, ja ulkona joko touhutaan tai istutaan rattaissa, jolloin alakroppa on lämpöpussissa.

Itselläni on ollut se systeemi, että olen ostanut talveksi kunnon laatupuvun uutena ja sitten kevyttoppapuvun käytettynä. Sellaisen ohuen kevätpuvun tarvitsee joka tapauksessa, sillä jos kesä on kylmä ja tuulinen, niin silloin käytetää sitä. Sen käyttöaika on pitkä (keväästä syksyyn). Allehan voi laittaa vaikka villavaatetta. Itse ainakin olen laittanut istuvalle taaperolle kylmällä säällä tarvittaessa vaikka ihan ohuet villahousut, jottei peppu palele.

Niin, rukkasista vielä. Olen ostanut lapsilleni molemmat rukkaset, sillä mielestäni lapanen + ohut rukkanen on vähän hankala käytössä. Kylmemmillä säillä on ollut käytössä vuorelliset Rukat ja kesäkeleillä ne vuorettomat. Jos haluaa ostaa vain yhdet, niin sitten ne vuorettomat ja kylmällä säällä alle lapaset.

Alkuperäinen kirjoittaja Lämmikkeetön:
Voihan sinne ohuen haalarin alle laittaa tarvittaessa jotain lämmintä. Sitä vanuvuorta ei saa sitten irti siitä puvusta, vaikka tulisikin lämmintä.

Näin minäkin ajattelen. Tuulenpitävää ja hengittävää kangasta kun on puku/haalari, niin se tekee jo paljon. Ja todella, alle voi aina laittaa pikkuisen enemmän ja sitten kun alkaa aurinko lämmittämään voi olla alla vaikka ihan t-paitaa vaan. ;o)

Yhteistyössä