Välikausihaalari kosteaan mutta ei kylmään ilmastoon?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minni"

Vieras
Asumme ulkomailla, sellaisessa maassa, jossa valkoima lasten ulkovaatteissa on tosi huono, joten pyysimme tuttaviamme tuomaan Suomesta pojalle haalarin syksyä varten, mutta sitten iskikin pulma kun he kysyivät vaihtoehdoista... Siis mitä merkkiä suosittelisitte? Täällä syksy on sateinen mutta ei kovinkaan kylmä, joten mikä olisi juuri kävelemään oppineelle lapselle oiva haalari; Reima, Remu, Travalle, Lassie, Ticket to Heaven ja mitä niitä nyt olikaan...? Kiitos!
 
Meillä oli Irlannissa 1 vuotiaalla käytössä reiman haalari ja hyvä oli. Muillakin suomalaisilla näin samaa merkkiä. Välikausihaalareitakin on tuulipukumaisempia ja paksumpia.
 
Vedenpitävä Reimatec oli 1-vuotiaalla muuten hyvä, mutta 15 asteen lämpötilassa alkoi olla hikinen. Meidän poika tykkäs touhuta aika lailla, joten rauhallisemmalle olis voinut olla ihan ok vielä siinäkin lämpötilassa.
 
Eihän sateella ulkoilla. Ainakaan Belgiassa ;)

Mutta siis tähän haalarikysymykseen. Meidän lapsilla oli kaksiosaiset asut, jotta lämpimällä ilmalla saattoi olla vaikka T-paitasillaan ulkohousut jalassa. Toisaalta takkia pystyi käyttämään ihan sadetakkinakin. Mutta jos kovin pienestä taaperosta on kyse, niin ehkä takki ja housut ovat jotenkin epäkäytännöllisemmät...
 
Ticketin plain rain-puku, jo s lämpötila ei juuri alle +10 c laske vaan on lähempänä +15 c. Jos viileämpää niin reimatecin haalari (ei berbervuorella) on sopivan hengittävä.
 

Yhteistyössä