välikausi vai toppapuku, onko jo käytössä välikausipuku teidän lapsilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on kevyttoppapuku jonka alla tarhaan mennessä aamulla on pitkät kalsarit, collegehousut, trikoopaita ja huppari. Tädit sit jättää hupparin ja kalsarit iltapäivästä pois jos on kovin lämmin, mitä ei ole vielä tapahtunut.

päiväkodissa ulkoilu käytössä toppahaalari, mutta mietin tossa just että autoon voisi jo vaihtaa vk puvun. siis kun matkustetaan mummolaan tai käydään uimassa tmv.

Ekaluokkalaisella ja eskarilaisella vk-puvut. 3,5v ja 2v toppahaalarit.

Eskarilainen on niin kuumakalle että pikkupakkasillakin on hiestä märkä jos on toppapuvussa, ekaluokkalainen liikkuu myös hyvin, eikä ainakaan koulun välkillä ehdi tulla kylmä.

Meillä on tuo leikkipiha tosi lämmin, lumikin jo melkein koko pihasta sulanut:) Lapsilla ei enää toppaa ole tällä viikolla ollut, vaan fleecevuoriset kurapuvut. Ne on kyllä aika lämpimät, siellä alla on sukkikset, velourhousut, aluspaita+pitkähihainen paita. Talvikypärähattu päässä, villavuorikumpparit jalassa ja kädessä softshell-rukkaset+kurarukkaset.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä näin;25922942:
Meillä on tuo leikkipiha tosi lämmin, lumikin jo melkein koko pihasta sulanut:) Lapsilla ei enää toppaa ole tällä viikolla ollut, vaan fleecevuoriset kurapuvut. Ne on kyllä aika lämpimät, siellä alla on sukkikset, velourhousut, aluspaita+pitkähihainen paita. Talvikypärähattu päässä, villavuorikumpparit jalassa ja kädessä softshell-rukkaset+kurarukkaset.

Nuo vuoratut kurapuvut voi kyllä laskea toppapuvuiksi ;)

Toppaa tietty. Kannattaa itse kokeilla onko maassa kiva istua ohuilla housuilla ja kun se onnistuu, niin on aika vaihtaa asua. No joo, meillä esim pyöräretkelle tai kaupparetkelle vaihdetaan ohuempaa vaatetta aikaisemmin. Riippuu siis mitä tehdään.

Meillä on takapihalla lunta ainakin puoli sääreen asti ja minulla on piiiiiitkät sääret.

Laitoin itse jo kerran tuulihousut sisähousujen päälle ja fleecen+tuulitakin ja vilu tuli vartissa. Jos en itsekään tarkene, niin miten lapset? Meillä topat niin kauan kuin lumessa leikitään.

Yhteistyössä