Valeraskaus vai raskaus?

ZH
Hei,

Kokemuksia kaipaisin - raskautta ei yritetä lähinnä päinvastoin. Käytössä sekä puolivuotta sitten aloitetut minipillerit ja kondomit. Kroppa on kuitenkin alkanut antaa melko selkeitä raskausoireita. Edelliset kuukautiset oli viikon myöhässä ennen kuin alkoi ja tuli tavallista niukempana (tosin tämä voi olla stressin piikkiin myös). Aina sillon tällöin ollut etova olo iltapäivisin/iltaisin - yhdessä vaiheessa reilun viikon putkeen mutta kadonnut. Rinnat todella kipeät ja turvonneet ja haalea linea negra ilmestynyt. Tein testin tällä viikolla ja näytti negatiivista (mies reissussa - viime kerrasta on yli 4 viikkoa). En tiedä pitäisikö siihen uskoa vai ei. Terveyskeskus ei ole oikein vaihtoehto koska myös itse asun ulkomailla. Näyttää myös siltä että painoa on alkanu kertymään kivasti viimeisen kuukauden aikana...

Ajatuksia/kokemuksia kaivattaisiin! Jos raskaana sit raskaana, mutta moni asia pitää ajatella uudelleen ja miehen reaktiota en osaa arvata. Tämän takia toivon ettei raskaus vielä ajankohtainen...
 
Mulla on myös vahva fiilis siitä että olisin raskaana. Jos olisin, juuri tänään olisi 16+0 menossa. Tiedän että äidilläni oli lähes oireeton raskaus, joten voisi hyvin olla ettei minullakaan juuri oireita tulisi. Kaksi kuukautta sitten aloin "tuntea alavatsani"..ikäänkuin jomotti kaikenaikaa, lisäksi oli ajoittain heikko olo, enkä edes enää muista mitä muita oireita. Kuitenkin juuri sinä päivänä kun olin varannut ajan lääkäriin, alkoi menkat josta syystä (mies)lääkärini oli varma etten voi olla raskaana. Neuvoi kuitenkin ottamaan yhteyttä gynekologiin, joka voisi ultralla katsoa missä vika, kun ei mielestään löytänyt suolistostakaan mitään poikkeavaa.
Gynellä kävin heti seuraavana päivänä, muttei näkynyt mitään. Kuitenkin jäi vahva tunne siitä että olen raskaana. Verikokeisiin en kuitenkaan mennyt, koska tiedän etten uskoisi tulosta vaikka olisikin negatiivinen.
Muut oireet lähes katosivat ajan myötä mutta kolme viikkoa sitten huomasin että alavatsani on alkanut turvota ja on kova. Ja nyt muutaman viikon ajan olen lähes joka ilta tuntenut pientä möngerrystä alavatsassa (kohta vaihtelee välillä). Lisäksi eräs miespuolinen työkaverini huomautti että rintavarustukseni on muhkeampi kuin yleensä. Mikä saattaa kyllä johtua lievästä painonnousustakin..minulla kun kilot vaikuttavat lähes suorasti rintoihin.
Yhteensä olen tehnyt neljä raskaustestiä, joista viimeisen kaksi viikkoa sitten, mutta kaikki olleet negatiivisia. Kuitenkin vahva tunne raskaudesta.
Sinun tapauksessa tuntuu olevan vieläkin selkeämmät oireet, joten en kyllä osaa sanoa oikein mitään neuvoja.
Itse elelen aivan kuten olisin raskaana ja rauhassa odotan alkaako tuo möngerrys voimistua potkuiksi vai ei. Olen anatanut itselleni aikaa vielä pari viikkoa odotella tuntemuksia ja vatsan kasvua ennen kuin palaan lääkäriin ihmettelemään.
Toivotaan että tilanteesi ratkeaa parhainpäin. :)
 
Mulla on myös vahva fiilis siitä että olisin raskaana. Jos olisin, juuri tänään olisi 16+0 menossa. Tiedän että äidilläni oli lähes oireeton raskaus, joten voisi hyvin olla ettei minullakaan juuri oireita tulisi. Kaksi kuukautta sitten aloin "tuntea alavatsani"..ikäänkuin jomotti kaikenaikaa, lisäksi oli ajoittain heikko olo, enkä edes enää muista mitä muita oireita. Kuitenkin juuri sinä päivänä kun olin varannut ajan lääkäriin, alkoi menkat josta syystä (mies)lääkärini oli varma etten voi olla raskaana. Neuvoi kuitenkin ottamaan yhteyttä gynekologiin, joka voisi ultralla katsoa missä vika, kun ei mielestään löytänyt suolistostakaan mitään poikkeavaa.
Gynellä kävin heti seuraavana päivänä, muttei näkynyt mitään. Kuitenkin jäi vahva tunne siitä että olen raskaana. Verikokeisiin en kuitenkaan mennyt, koska tiedän etten uskoisi tulosta vaikka olisikin negatiivinen.
Muut oireet lähes katosivat ajan myötä mutta kolme viikkoa sitten huomasin että alavatsani on alkanut turvota ja on kova. Ja nyt muutaman viikon ajan olen lähes joka ilta tuntenut pientä möngerrystä alavatsassa (kohta vaihtelee välillä). Lisäksi eräs miespuolinen työkaverini huomautti että rintavarustukseni on muhkeampi kuin yleensä. Mikä saattaa kyllä johtua lievästä painonnousustakin..minulla kun kilot vaikuttavat lähes suorasti rintoihin.
Yhteensä olen tehnyt neljä raskaustestiä, joista viimeisen kaksi viikkoa sitten, mutta kaikki olleet negatiivisia. Kuitenkin vahva tunne raskaudesta.
Sinun tapauksessa tuntuu olevan vieläkin selkeämmät oireet, joten en kyllä osaa sanoa oikein mitään neuvoja.
Itse elelen aivan kuten olisin raskaana ja rauhassa odotan alkaako tuo möngerrys voimistua potkuiksi vai ei. Olen anatanut itselleni aikaa vielä pari viikkoa odotella tuntemuksia ja vatsan kasvua ennen kuin palaan lääkäriin ihmettelemään.
Toivotaan että tilanteesi ratkeaa parhainpäin. :)
En halua masentaa tai mitään, mutta jos tosiaan olisi 16+0 menossa ja pari iikkoa sitten teit viimeisen testin niin kyllä se näkyisi ja muutenkin jos kaikki testit olleet negatiivisiä. Nuo kotitestit on nykyään aivan yhtä varmoja kuin veritestitkin... Jopa "huonoimmatkin" testit näyttävät raskauden viimeistään kun menkat ovat viikon myöhässä...
Tsemppiä...

Ja sinulle ZH Älä turhaan huoli, tuskin olet raskaana jos kerran on kaksi ehkäisymenetelmää käytössä. Todella epätodennäköistä. Ihminen voi myös halutessaan/kuvitellessaan keksiä ja kehittää itselleen kaikenmaailman mukamas raskausoireita, niin minäkin tein ennen plussaa ja kun plussa pärähti niin ei sitä ennen sitten juuri mitään ollutkaan...
 
Viimeksi muokattu:
ZH
En usko että olisit raskaana. :) Itse söin pillereitä vuosia ja tein muutaman raskaustestin tänä aikana koska minulla oli oireita ja epäilin että voisin olla raskaana. Mutta en kertaakaan ollut. Sitä vaan äkkiä alkaa kuvittelemaan kun menkat onkin normaalia niukemmat, sitten äkkiä onkin voivinaan pahoin jne. jne. :) Jos on epävarma olo tee viikon tai parin päästä uusi testi mutta kyllä olisi nyt jo pitänyt näkyä jos raskaana olisit.

Ja Nilo, en minäkään halua täällä masentaa mutta kyllä nuo nykyajan raskaustestit ovat HYVIN luotettavia... Suosittelen ottamaan selvää mikä vatsaasi vaivaa, valitettavasti epäilen minäkin vahvasti että vauvaa siellä ei ole. :| Ihmismieli herkästi kuvittelee kaikenlaista jos jotain oikein kovasti haluaa...
 

Yhteistyössä