Valekuukautiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suvi79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suvi79

Vieras
Kirjoittelen normaalisti tuolla haaveiden puolella, mutta nyt minulla olisi kysymys teille kokeneemmille. Toivottavasti ette pahastu vierailustani!

Onko teillä ollut raskauden alussa nk. valekuukautiset? Millaiset ne olivat?

Minulla menkat kestää yleensä noin 5 pvä. Tässä kierrossa olo on oviksen jälkeen ollut koko ajan outo... Alavatsaa painaa oudosti, rinnat oli välissä ihan ennätyskipeät yms. Mutta muutama päivä ennen oletettuja menkkoja alkoi yllättäen kirkas vuoto (yleensä menkat alkavat päivän ruskealla tuhrulla). Sitä tuli siteellinen yhtenä päinä. Seuraavana päivä oli vähän ruskeaa tuhrua ja siinä olivat menkat. Nyt tuon oudon vuodon jälkeen alavatsa on edelleen ihan oudon tuntuinen, vaikka yleensä menkkojen jälkeen alkaa ns. oireeton kausi ennen ovista.

En ole päässyt vielä ostamaan r-testiä, mutta yritän päästä pian. Sitä ennen...

Onko jollakulla teistä plussanneista ollut vastaavaa? Olen tosi kiitollinen vastauksista!

Hei !!! Itselläni oli esikoista odottaessa ns. vale kuukautiset. Silloin myös itselläni oli alamaha kipeä, turvotusta ja rinnat todella arat. Mene ostamaan testi ja jos näyttää negaa odottele seuraavia menkkoja. Jos niitä ei ala kuulumaan tee uusi testi. Onnea testaamiseen, toivottavasti tärppää. :)

Heippa, itselläni kävi niin että luulin menkkojen alkavan, kun ne olivat myöhässä pari päivää.
Olin jo onnesta soikeena, kun olin menossa jo kp 32/30, mutta sitten kp 33 pyyhkäsin paperiin menkoilta näyttävää vuotoa.
Itku tuli, mutta kun vuotoa ei tullu enempää tein raskaustestin.
Nyt siis viikoilla 5+5 :) Kerran tais tulla sen testin jälkeen hiukka punaista ""limaa"" vessan käynnin yhteydessä!

Onnea testiin :)

Fiona

Kiva kuulla Helmi susta! Miten on sujunut?

Olen ollut autoton ja jumissa apteekkien ulottumattomissa, mutta nyt auto on kunnossa ja suunnistan huomenna jonnekin päivystävään että saan testin.

Ei toiveet nyt kovin korkealla ole, kun sitä vuotoa kuitenkin oli... Mutta eihän sitä tiedä kun näitä oireita jotenkin vain tuntuu edelleen olevan. No, laitan huomenna tännekin miten kävi... Kp on nyt 30/27(28), tai sitten se 5/27(28).

Ihan mukavasti tähän saakka :)
Nyt on siis menossa 8+5, alkuraskauden ultrassa kävimme reilu viikko sitten ja eka neuvolakin oli justiinsa. Ultrassa näkyi sydämen syke ja lääkärin mukaan kaikki oli niin kuin pitikin.

Etonut on jonkun verran, mutta ei mitään kestämätöntä. Jotkut tuoksut on todella vastenmielisiä (kahvi, popcorn, maissilastut jne), mutta olen kyllä pystynyt syömään suht normaalisti. Ja päivät on aina niin erilaisia; joskus olen töissä ihan uupunut pahasta olosta, mutta seuraavana päivänä kaikki voi ollakin ihan toisin. Ainoa, mikä tuntuu olevan vakio, on väsymys ja unen tarve. Onneksi mies sitten hoitaa ruuanlaitot ja muut kodin pikkuaskareet, jos olen töitten jälkeen aivan naatti.

Rinnat on muuten olleet todella arat ihan siitä plussaamisesta saakka - en ole voinut nukkua vatsallani lainkaan.. Silloin alussa oli menkkamaisia kipuja ja luulin minäkin, että menkat on tuloillaan. Se tuntuu olevan aika yleistä ja myös äitini oli kokenut samaa.

Toivotaan, että sun tikkuun vahvistuu toivottu ja odotettu merkki lapsesta! Aika monellahan on ollut vuotoa raskauden alussa, joillakin käsittääkseni jonkin verran ihan läpi koko raskauden. Käyn täällä välillä kurkkimassa kuulumisiasi, kun köllöttelen varmaan kotosalla koko sunnuntaipäivän.
Aurinkoista sunnuntaita ++++ :)

Täällä ihan sama juttu, nyt kp24/26 ja verinen vuoto alkoi... Raskausoireita on ollut jo pari viikkoa vaikka kuinka paljon.
Lämmöt on edelleen koholla, yli 37 asteen....

Mitähän tämä on? Raskaustestinkin ehdin jo tehdä kun niin noita oireita alkoi olla, mutta negahan sieltä tuli. Eipä auta muu kuin odotella.

Ilmoittele Suvi79 miten kävi:)

No ostin testin ja tein sen... Nega. Mutta harmittaa kun en odottanut aamuun, jotenkin kuvittelen potenttiaalisen viivan testiin, se olisi saattanut näkyä haamuna jos olisin malttanut odottaa aamuun asti. Tiedän, olen säälittävän epätoivoinen.

No, alavatsa on kuitenkin edelleen oudosti kipeä... En oikein ymmärrä. No, varaan huomenna ajan tarkastukseen, ehkä saan lääkäriltä selvennystä asiaan.

Jatkan höpötyksiäni tuolla haaveiden puolella viikkoketjuissa ja talviyrittäjissä. Käyhän Helmi aina välillä moikaamassa siellä! Ihanaa, että sulla on mennyt kaikki hyvin... Eka ultra on varmaan vaikuttava kokemus! Kirjoitteletko muuten täällä odottajissa jossain ketjussa? Voisin tulla välillä lukemaan kuulumisia!

Yhteistyössä