Valaiskaa minulle tämä paradoksi

  • Viestiketjun aloittaja fsjfj
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
[QUOTE="vieras";22269918]Niin rikkovat muutkin synnintekijät; murhaajat, aviorikoksen tehneet, seksiä ennen avioliittoa harrastaneet, varkaat... Kirkko kyllä heidät vihkii, menee vihkimään jopa vankilaan, ei mitään ongelmaa! Vaikka pariskunnalla olisi jo lapsi, vihille voi mennä valkoisessa hunnussa, pappi ei puolella sanallakaan vihjaa että elät synnissä, en voi sinua vihkiä.[/QUOTE]

Vihkii kirkko sen homonkin. Mutta vain eri sukupuolta olevan kanssa.

Ei ole väliä, vaikka olisi ennen ollut rekisteröidyssä parisuhteessa ja vaikka siitä olisi lapsiakin.
 
En jaksa nyt enää muihin vastailla kun selkä on niin kipeä etten jaksa koneella koko päivää istua. MUTTA mä en ainakaan ole koskaan väittänyt, että eläisin Raamatun ohjeistuksen mukaan, enkä koskaan ole väittänyt homoja millään lailla "alempiarvoisiksi". Ja tiedän ihan hyvin sen, että oon syntiä tehnyt ja varmasti tuun jatkossakin tekemään, mutta tiedän tekeväni väärin ja tiedän, ettei pitäisi ja yritän tietenkin niitä asioita välttää.

Mun pointti vaan on se, että ihan käsittämätöntä, minkä takia uskonnollisen yhteisön pitäisi muuttaa arvomaailmaansa sen takia, että homot sais kivat kirkkohäät. Ei se kirkkovihkiminen nyt mikään kansalaisoikeus ole, eikä kirkkoon mun mielestä edes pitäis kuulua ihmisiä, jotka ei Raamattuun usko. Raamattu on kuitenkin koko homman perusta. En mäkään mee muslimeilta siunausta elämääni hakemaan.

Ja musta muuten sekin on outoa, että homot saavat omat mielipiteensä pitää, mutta uskovat eivät saa omiaan edes herranen aika ääneen sanoa.
Siis minähän olen itse täysin samaa mieltä siitä, että myös Räsäsellä ja kirkon edustajilla on täysi oikeus sanoa mielipiteensä, enkä heitä siitä tuomitse.

Ongelma tässä lähinnä onkin se, että jos sinun (ja kirkon) mielestä Raamattu itsessään on koko homman perusta, niin sittenhän on tehty jo monen monta virhettä tässä viime vuosikymmenien aikana. Naisille on annettu äänioikeus, murhaajat voidaan haudata pyhään maahan vaikkeivat sekuntiakaan katuisi tekojaan (vaikka rikkovat suoraan 10 käskyä! Hui!) ja monta muuta vastaavaa asiaa.. Eikö ne Raamatussa olevat sanat, Jeesuksen sanat, pitäisi olla tärkeämpiä KOKONAISUUKSIA, kuin yksittäiset Vanhan Testamentin opetukset? Se oli aikaa ennen armoa, ja Jeesus on armo.

Itse en näe itseäni syntisenä seksuaalisen suuntautumiseni vuoksi, siksi on hirveän vaikea suhtautua siihen että heterot jotka tuomitsevat väittävät ettei alenna meitä.. siis mistä siitä sitten on kyse?! Emme ole sairaita, olemme vain syntisiä kuten tekin? Jos olemme vain syntisiä, niin miksei meitä sitten voida edes siunata kirkossa? Kirkossa jossa siunataan tosiaan pedofiileja, murhaajia ja raiskaajia, jotka ovat oikeasti varmasti syntisiä?
 
herran jestas
?????????? Saisko tähän selityksen? Tietääkseni murhaajilla ei ole oikeutta kulkea vapaana, elleivät sitten ole jo tuomiotaan istuneet.
Mitä tämä kommentti oli tarkottavinaan?
En vertaa homoja murhaajiin. Hain tolle aloitukselle

"Kaikki ihmiset ovat kirkon mukaan tasa-arvoisia, mutta heillä ei kuitenkaan ole samat oikeudet."

jyrkän esimerkin tasa-arvosta ja oikeuksista. Oikeus vapaaseen liikkumiseen viedään murhaajalta, johon hänellä olisi oikeus. Tai mielenterveysasiakkaalta viedään itsemääräämisoikeus omiin asioihinsa tietyissä tilanteissa. Viedään siis olemassaoleva asia heiltä pois.

Tasa-arvo ja oikeudet eivät kulje käsikädessä. Homoseksuaalit hakevat oikeutta, heillä ei siis ole olemassa vielä sitä siinä muodossa mitä haluavat. Vaikka lainsäädäntö on kyllä muuttunut heidän edukseen, onkohan tämä asia nyt jäänyt kaikilta unholaan? Homoseksuaalisuus ei ole enää kriminalisoitua, mahdollisuus rekisteröidä parisuhteensa, perheen sisäinen adoptio. Koko ajan on yhteiskunta mennyt eteenpäin. Samoin kirkkokin, mutta täytyykö kirkonkaan kaikkien asioiden edessä uudistua? Ihmisen pitänee "se toisten mielestä satukirja" eli raamattu kirjoittaa sitten Suomessa uudestaan tyyliin - Ja Jumala loi miehen ja miehen/naisen ja naisen Eli Aatami ja Aatami jne. jos homoseksuaalit saavat kirkollisen vihkimisen.

Heillä on jo aika paljon oikeuksia ja johonkin pitäisi osata olla tyytyväinen. Mutta niinhän se on että ihminen haluaa aina vain enemmän ja enemmän. Pitäisi kyllä ottaa huomioon valtaväestönkin etiikka tässä asiassa ja se, mitä he haluavat lapsilleen opettaa siis mikä on normaalia ja mikä ei.
 
uygbnugv
No jo on jutut hulluiksi menneet.

Tuolla juuri kirjoitin, ett yhteiskunnan lakeja pitää kaikkien kunnoittaa, jos siinä yhteiskunnassa haluaa olla.

Ja avioliittoasissa kirkko ei saa lähteä omin päin sooloilemaan. Jokainen joka sellaisen sallii tai vieläpä edellyttää ja puolesta puhuu tai sellaiseen yllyttää, on kyllä minusta ymmärtämätön.

Se mikä on suomen valtion voimassa oleva avioliittolaki - Sen mukaan kirkon on toimittava.
 
"Mamma"
En jaksa nyt enää muihin vastailla kun selkä on niin kipeä etten jaksa koneella koko päivää istua. MUTTA mä en ainakaan ole koskaan väittänyt, että eläisin Raamatun ohjeistuksen mukaan, enkä koskaan ole väittänyt homoja millään lailla "alempiarvoisiksi". Ja tiedän ihan hyvin sen, että oon syntiä tehnyt ja varmasti tuun jatkossakin tekemään, mutta tiedän tekeväni väärin ja tiedän, ettei pitäisi ja yritän tietenkin niitä asioita välttää.

Mun pointti vaan on se, että ihan käsittämätöntä, minkä takia uskonnollisen yhteisön pitäisi muuttaa arvomaailmaansa sen takia, että homot sais kivat kirkkohäät. Ei se kirkkovihkiminen nyt mikään kansalaisoikeus ole, eikä kirkkoon mun mielestä edes pitäis kuulua ihmisiä, jotka ei Raamattuun usko. Raamattu on kuitenkin koko homman perusta. En mäkään mee muslimeilta siunausta elämääni hakemaan.

Ja musta muuten sekin on outoa, että homot saavat omat mielipiteensä pitää, mutta uskovat eivät saa omiaan edes herranen aika ääneen sanoa.
Peesi tälle!
 
"vieras"
No jo on jutut hulluiksi menneet.

Tuolla juuri kirjoitin, ett yhteiskunnan lakeja pitää kaikkien kunnoittaa, jos siinä yhteiskunnassa haluaa olla.

Ja avioliittoasissa kirkko ei saa lähteä omin päin sooloilemaan. Jokainen joka sellaisen sallii tai vieläpä edellyttää ja puolesta puhuu tai sellaiseen yllyttää, on kyllä minusta ymmärtämätön.

Se mikä on suomen valtion voimassa oleva avioliittolaki - Sen mukaan kirkon on toimittava.
Totta kai! Mutta koska kirkko on Suomessa niin vahva, lainsäädäntö ei muutu kirkon vastustaessa sitä. Ei kukaan ole edellyttänyt tai yllyttänyt kirkkoa vihkimään homoja nyt, nyt puhutaan mielipiteistä ja miten kirkon kanta vaikuttaa koko yhteiskuntaan ja siinä vallitsevaan lainsäädäntöön. Koita nyt jo tajuta.
 
"hmmh"
[QUOTE="vieras";22270330]Totta kai! Mutta koska kirkko on Suomessa niin vahva, lainsäädäntö ei muutu kirkon vastustaessa sitä. Ei kukaan ole edellyttänyt tai yllyttänyt kirkkoa vihkimään homoja nyt, nyt puhutaan mielipiteistä ja miten kirkon kanta vaikuttaa koko yhteiskuntaan ja siinä vallitsevaan lainsäädäntöön. Koita nyt jo tajuta.[/QUOTE]

Mun mielestä kirkko on kyllä ollut ennen aika hissukseen ja nyt se on nostettu syntipukkina ja oikeuksien rajaajana pinnalle tämän homokeskustelun myötä. Se on ollut vahvana taustalla ja nyt se on parrasvaloissa.
 
uygbnugv
[QUOTE="vieras";22270330]Totta kai! Mutta koska kirkko on Suomessa niin vahva, lainsäädäntö ei muutu kirkon vastustaessa sitä. Ei kukaan ole edellyttänyt tai yllyttänyt kirkkoa vihkimään homoja nyt, nyt puhutaan mielipiteistä ja miten kirkon kanta vaikuttaa koko yhteiskuntaan ja siinä vallitsevaan lainsäädäntöön. Koita nyt jo tajuta.[/QUOTE]

MItä vouhkaat suokmessa on valtionkirkko ja se tehkööt just sen mukaan miten valtio määrrää.

Kirrko häärätköön omissa nurkissa mitä häärää.
Mutta valtio MÄÄRÄÄ.
Se on oikea marssijärjestys!
JOs kerran on valtionkirkko, niin ei totta tossiaan hypi valtion silmille.

JOs valtio ENSIN, niin sitten saa kirkko mun puolesta perästä.

Sitä minä sanon marssijärjestykseksi.
 
"vieras"
MItä vouhkaat suokmessa on valtionkirkko ja se tehkööt just sen mukaan miten valtio määrrää.

Kirrko häärätköön omissa nurkissa mitä häärää.
Mutta valtio MÄÄRÄÄ.
Se on oikea marssijärjestys!
JOs kerran on valtionkirkko, niin ei totta tossiaan hypi valtion silmille.

JOs valtio ENSIN, niin sitten saa kirkko mun puolesta perästä.

Sitä minä sanon marssijärjestykseksi.
Noinhan sen pitäisi mennä mutta kun ei mene, sehän se ongelma onkin... Esim. on edelleen pappeja, virassa toimivia ev.lut. kirkossa, jotka kieltäytyvät työskentelemästä naispappien kanssa. Ja se suvaitaan kirkossa vaikka kirkko itse on sen naispappeuden hyväksynyt. Jos, ja kun, samaa sukupuolta olevien avioliitot hyväksytään, on varmasti pilvin pimein pappeja jotka kieltäytyvät heitä avioliittoon vihkimästä. Eikä kirkko tule heitä siihen pakottamaan vaikka se kuinka olisi lainsäädännössä. Kirkko tosiaan hyppii valtion silmille ja valtio kuuntelee kirkkoa. Kristillisdemokraatit perustelevat päätöksiään Raamatulla, ja he ovat eduskunnassa, ja aina välillä hallituksessa, päättämässä asioista.
 
ilguklg
Oma näkemys: Raamattu kieltää homoseksuaalisuuden, mutta samalla hehkuttaa suvaitsevaisuutta ja lähimmäisenrakkauta. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä yhtä paljon. Ei siis mene yksi yhteen.
 
uygbnugv
[QUOTE="vieras";22270487]Noinhan sen pitäisi mennä mutta kun ei mene, sehän se ongelma onkin....[/QUOTE]

No miten valtio on määrittänyt avioliittolain?
Onko kirkko toiminut tätä valitsevaa lainsäädäntä vastaan?
Väität että kyllähän pitäisi mennä lainsaadännön mukaan, mutta kun ei kuulemma mene, ja se nyt on ongelma.
Puhuin avioliittolainsäädännölstä. Näytä nyt ne tapaukset, jossa kirkko on sitä rikkonut, elämöidään sitten sitä ongelmaa.
 
"vieras"
No miten valtio on määrittänyt avioliittolain?
Onko kirkko toiminut tätä valitsevaa lainsäädäntä vastaan?
Väität että kyllähän pitäisi mennä lainsaadännön mukaan, mutta kun ei kuulemma mene, ja se nyt on ongelma.
Puhuin avioliittolainsäädännölstä. Näytä nyt ne tapaukset, jossa kirkko on sitä rikkonut, elämöidään sitten sitä ongelmaa.
Ei hyvä jysäys sentään, käsität aivan tahallasi väärin... Ei kirkko ole toiminut lainsäädäntöä vastaan, enkä ole sellaista väittänyt. Kirkon tulisi toimia omalla tontillaan ja valtion omallaan (kuten sanoit), mutta näin ei mene (kuten minä sanoin), vaan kirkko määrittää paljonkin valtion toimintaa, ja vaikuttaa lainsäädäntöön. Missään en ole sanonut että kirkko olisi toiminut lakia vastaan tai sen tulisi toimia lakia vastaan. Tuossa edellisessä viestissäsi et mainitse sanaa laki, ja siihen vastasin.

Avioliittolaki käsittää tällä hetkellä vain miehen ja naisen välisen avioliiton. Nyt siihen lakiin monet haluavat muutosta, ja kirkko vastustaa lainsäädännön muutosta ja perustelee sitä Raamatulla. Sitä vastustavat samalla perusteella myös monet ihmiset eduskunnassa, jotka ovat lainsäädännöstä päättämässä. Kirkko ja valtio eivät ole toisistaan erillään, kuten pitäisi olla (kuten sinä olet sanonut ja minä, ja se on se joka on tällä hetkellä ongelma).
 
uygbnugv
Alkuperäinen kirjoittaja järjellinen;22270117:
Juuri näin. Ei auta järkeily kun ei sellaista tähän asiaan löydy.
No siihen varmaan auttaa kun menee ihan vain valitsevan lainsäädännön mukaan.

Siihen se on valtionkirkonkin kyllä tytyminen.
 
fdky
[QUOTE="vieras";22270792]Ei Raamattu kiellä homoseksuaalisuutta, vaan homoseksin.
Raamattu kieltää myös tuomitsemisen mutta eipä se ole kirkkoa ennenkään estänyt.[/QUOTE]

No aivan sama. Alkaa tämä saivartelu kyllästyttää. Oletan, että pointtini tuli kuitenkin selväksi. Eli ristiriita kaikkivoipaisen rakkauden ja suvaitsevaisuuden sekä homojen oikeuksien välillä on ilmeinen.
 
"vieras"
No aivan sama. Alkaa tämä saivartelu kyllästyttää. Oletan, että pointtini tuli kuitenkin selväksi. Eli ristiriita kaikkivoipaisen rakkauden ja suvaitsevaisuuden sekä homojen oikeuksien välillä on ilmeinen.
Ihan samaa mä tarkoitin, Raamatulla perustellaan silloin kuin itselle sopii, lähinnä kun halutaan muilta ihmisiltä kieltää jotain. Mutta kun itse pitäisi toimia jotenkin toisin, Raamattu ei enää pädekään.
 
Lunatic
Jos raamatussa sanotaan että jumala loi miehen ja naisen, niin kuten jokainen tietää, homot on miehiä ja lesbot naisia.
Onko joku nyt vetänyt johtopäätöksen, että se nainen ja mies ovat aina heteroita, mitä jumala on luonut?
HALLOO HALLOO.
 
ziuzautaukki
[QUOTE="vieras";22269816]Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia, eikä ihmisellä ole oikeutta tuomita toista. Kirkko taas noudattaa eri linjaa, heille ihmiset ovat eriarvoisia ja he tuomitsevat eri mieltä olevat.[/QUOTE]

otappa se Raamattu käteen ja ala lukemaan.
 
uygbnugv
[QUOTE="vieras";22270840]E Ei kirkko ole toiminut lainsäädäntöä vastaan, enkä ole sellaista väittänyt. ...[/QUOTE]

No sittenhän koko kohu on aivan tarpeetonta. Tai enemmänkin täysin perusteetonta.

JOs kirrko menee ihan lain mukaan (kuten nyt muka muuta edes voisi!!) , niin minä en protestoisi millään muotoa. Kyllä maailma on tosiaan mennyt hulluksi jos portestoidaan kun ei lakia riko! Ja media yhtä hulluna jauhaa hullutuksia, ja yhteiskunnan tärkeät asiat jää jalkoihin. Ennen ei ollut mitään toimittajoulutuksia, mutta toimittajilla sentään älliä päässä, vaikka muteen ihan retkuja olivatkin.

(Henkilökunta on täällä sitten hineoa,kun opettivat näitä käsdittelytekniikoitakin, ette voi tehdä tuollaisia lainauksiakin.)
 

Yhteistyössä