Vakuutusyhtiön vaihto

  • Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti
Anni
Meillä on harkinnassa vakuutusten siirto bonusten perässä Tapiolasta If:iin. Onko kokemuksia If:stä, hyviä tai huonoja? Vakuutuksia meillä on jonkun verran, vuosimaksut sellaista vähän reilut 1500e:n luokkaa.
 
xx
Samaa täällä mietitään.... Siirsin reilu vuosi sitten if:stä tapiolaan bonusten vuoksi ja nyt siis täytyis takaisin... Ei kummastakaan mitään erityistä, eipä oo kyllä vahinkojakaan ollut. Tapiola valittiin sillon kun oli edullisin paketti, meillä vakuutuksia n. 2000?/v. Täytyis kilpailuttaa eka uudelleen, mutta ei se ihan helppo homma oo, kauheesti papereita.....
 
vieras
No kilpailuttakaa toki ja ottakaa jostain muualtakin tarjous, sitten luette ne vakuutusehdot, jos on halvempihinta niin ehdot voivat olla kanssa jotain ihan muuta.
Mä eilen laskin mun auton vakuutukset pohjolan ja tapiolan laskurilla (ifillä ei oo mahdollista netissä laskea ) joten pyysin sieltä hinnan sähköpostiin.
Mun auton vakuutuksissa hintaero oli tapiolan hyväksi 100e/vuosi, ifiltä odottelen vielä vastausta.
 
xx
Autovakuutuksissa meillä kans oli muistaakseni 200?/vuosi voittoa just tapiolan kanssa, ja 100? jossain muussa. Eli 300?/vuosi oli jo aika paljon. Mut ainahan vois kysyä uudelleen... ja miettiä paljonko tulee bonuksina takaisin.
 
canislupus
Meillä ollut vakuutukset ifissä ollut jo kauan eikä meillä ainakaan ole valittamista ollut kaikki ovat korvanneet mitä on ollu. :) mulla vielä liiton alennukset nii on halvempi kuin moni muu.
 
Anni
Aikanaan näitä on kilpailutettu, ja silloin meillä oli Tapiola kannattavin vaihtoehto. Nyt en viitsi samaa rumbaa enää tehdä, enpä usko että tilanne on kovin paljoa muuttunut. IF ajaa nyt bonusten turvin vähän edelle, lisäksi parissa vakuutuksessa ehdot paranevat, muut suurinpiirtein ennallaan. Todennäköisesti vaihto kannattaa.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Mä just vaihdoin, joten en osaa vielä kertoo kauheesti kokemuksia. Mulle tuli auton vakuutukset n. 90 e vähemmän ifissä kun tapiolassa :)
Joo mullekin tarjottiin ja olis tullu noin 100e halvemmaksi mut sitten huomasin että se oli ensimmäisen vuoden hinta (eli hinta olis noussu paljon ekan vuoden jälkeen ) en sit viitty vaihtaa vuotta varten
 
Anni
Olen kanssa muuten tuttavilta kuullut että auton vakuutukset ovat if:ssä pudonneet reilusti. Meillä käy niissä niin päin että kahden auton liikennevakuutusmaksut nousevat yhteensä 92 (toisessa täydet bonukset, toisessa vasta 30), kun taas kaskot (toisessa täys, toisessa osa) ovat lähes samat. Ja tyttären skootterin vakuutus on 30e halvempi If:ssä. Eli me jäädään näissä tappiolle n. 60e. En tiedä sitten miten meidän kohdalla maksut menevät näin?
 
Anni
Alkuperäinen kirjoittaja Anni:
Meillä on harkinnassa vakuutusten siirto bonusten perässä Tapiolasta If:iin. Onko kokemuksia If:stä, hyviä tai huonoja? Vakuutuksia meillä on jonkun verran, vuosimaksut sellaista vähän reilut 1500e:n luokkaa.
Älä hyvä ihminen vaihda Ifiin! Se on hankalin mahdollinen vakuutusyhtiö Fennian lisäksi. Yrittävät kaikin keinoin laistaa kaikista isommista maksuvastuistaan.
Pikkumaksut (noin 10 000 euroon asti) maksavat kyllä ajallaan. Mutta tilanteet, joissa ihan oikeasti tarvitaan vakuutusta: If ja Fennia vetäytyvät vastuustaan.
 
Ota huomioon myös kuinka korvaustoiminta sujuu.. ainakin Tapiolassa on asiaan panostettu!
Toki hintaakin kannattaa vertailla, mut tärkeintä on et jos joskus jotain sattuu nii saat sitte korvaukset nopeasti ja oikein.
Eli Tapiolaa kannatan!!!
 
Ei menny bonusten kanssakaan If alle Tapiolan hintojen (vaikka niistä siis bonukset poistui) joten ei vaihtunu meillä. Lisäksi kannattaa olla tarkkana noiden korvausten ym. kanssa, esim. lapsivakuutuksissa onko sairaus- vai hakukohtainen omavastuu jne. Ja miten tuo lapsivakuutus muuten If:llä kun se vauvavakuutus joka otetaan ennen syntymää on voimassa vaan 2 kk ikään asti ja sen jälkeen pitää tehdä lapsivakuutus - kirjaavatko vakuutuksen ulkopuolelle sit esim. korvatulehdukset ym. jos niitä ehtii ennen sitä 2 kk ikää useampi olla? Tapiolallahan sama vakuutus jatkuu aikuisikään asti.
 
Anni
Ei ole kokemusta korvausasioista Tapiolan kanssa, joten ei ole vertailupohjaa. If:n kanssa samaa konsernia olevan henkivakuutusyhtiön kanssa on, ja siellä korvausasiat ovat pelanneet moitteettomasti.
Meillä hinnat menee bonusten kanssa alle nykyisten Tapiolan hintojen, eka vertailu on tehty ilman bonuksia, ja siinä If pärjää ihan hyvin, tosin liittoalennusten turvin, mutta kuitenkin. Tähän kun vielä lasken bonukset päälle niin taitaa If jäädä voitolle.
Meillä siirtyisi kotivakuutus, kahden auton vakuutukset, tyttären skootterin vakuutus, nuorimman lapsen vakuutus, metsävakuutus sekä aikuisten tapaturmavakuutukset.
 
me ollaan nykyään kokonaan IFin asiakkaita,siellä on kaikki vakuutukset.siirryttiin taMpiolasta sinne,rupes kyrsimään.
hyvin on toiminu.
rattaat rikottiin niin alle viikossa olivta hoitaneet niin että saatiin ne korjattua (lasku suoraan vakuutusyhtiölle)
laskut tulee ajallaan juu :D ja ne on on hyviä antamaan maksuaikaa.nytkin kun siirryin kh-tuelle niin sain siirrettyä 3viikolla eräpäivää jne.
nää nyt on mun kokemuksia :saint:
 

Yhteistyössä