Vakuutusyhtiön korvausasiaa...

En tiedä antaisiko omatunto periksi, kovassa rahapulassa kyllä, mutta voi sen ehkä petokseksikin laskea..
Mikä vakuutusyhtiö muuten kyseessä, meillä Tapiola tai Pohjola ei ole koskaan pyytäneet kuitteja nähtäväksi.
 
Fennia...
Itse en ajatellut petokseksi mutta averi sanoi että onko toi varmasti ok ja sai itseni pohtimaan sillä en kyllä halua tehdä mitään väärää...

Mutta en kyllä varsinaisesti näe mitään väärää asiassa, tavara on kallis ja meni ihan tuusannuuskaksi liikenneonnettomuudessa (ei minun syyni), mutta raha tulisi tarpeen joten voisin kyllä pärjätä ilman tuota nyt kun siitä kerran saan helposti rahat itselleni... JOS se olisi ok...

Ihmeellistä sinänsä että meidän oma vakuutusyhtiö on aina maksanut vahingot suoraan tilille niin että olemme saaneet tehdä rahoilla mitä ikinä olemme halunneet, mutta tässä tapauksessa tavara pitää ostaa ja toimittaa kuitti ostosta vakuutusyhtiöön.
 
Fennia...
Itse en ajatellut petokseksi mutta averi sanoi että onko toi varmasti ok ja sai itseni pohtimaan sillä en kyllä halua tehdä mitään väärää...

Mutta en kyllä varsinaisesti näe mitään väärää asiassa, tavara on kallis ja meni ihan tuusannuuskaksi liikenneonnettomuudessa (ei minun syyni), mutta raha tulisi tarpeen joten voisin kyllä pärjätä ilman tuota nyt kun siitä kerran saan helposti rahat itselleni... JOS se olisi ok...

Ihmeellistä sinänsä että meidän oma vakuutusyhtiö on aina maksanut vahingot suoraan tilille niin että olemme saaneet tehdä rahoilla mitä ikinä olemme halunneet, mutta tässä tapauksessa tavara pitää ostaa ja toimittaa kuitti ostosta vakuutusyhtiöön.
En tiedä tarkasti, mutta näkisin tämän niin, että ostaessasi tavaran kaupasta, se on sun. Ja omalla tavarallasi saat toki tehdä ihan mitä huvittaa, olkoonkin että vakuutusyhtiö korvaa sen. Mutta eiväthän he voi mitenkään tietää mitä tavaralle sen jälkeen tapahtuu, eikä se käsittääkseni heille edes kuulu. Vaikka lahjoittaisit sen kaverillesi, tai palauttaisit.

En osaa nähdä tuossa mitään väärää :)
 
"vieras"
Ifissä ei ole koskaan kuitteja kyselty. Mä ajattelen sen niinpäin, että vakuutusyhtiöhän maksaa korvauksen siitä vanhasta tavarasta, joka on mennyt rikki, jolloin pitäisi olla ihan sama, annetaanko tilalle rahaa vai uusi tuotteen, eikä pitäisi olla mitään uuden tuotteen ostopakkoa. Koska heillä on tuollainen tyhmä käytäntö, pitää voida ostaa se uusi tuote ja palauttaa se.
 
  • Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel
"vieras"
ei kai tuossa periaatteessa mitään väärää ole jos vain liike suostuu palautukseen. Minulle korvattiin vahingoittunut tavara uudella vastaavalla ja kuitissa luki "ei vaihto- tai palautusoikeutta jos tuote ei ole viallinen". Eli riippuu siis tapauksesta. Kysy vakuutusyhtiöstä voisivatko kuitenkin korvata rahana, koska haluaisit pohtia uuden hankintaa rauhassa tai että mietit hankitko hieman erilaisen jonka hinta on eri kuin alkuperäistä vastaavan.
 
gfdd
Mutta miten voi olla pakollista ostaa uusi, vastaava tuote ja toimittaa siitä kuitti? Kyllä vakuutuskorvaukseen on oikeutettu siitä rikkimenneestä tuotteesta eikä silti ole velvollinen ostamaan uutta tilalle.

Esim. meillä meni pesukone rikki, saimme vakuutuksesta korvauksen eikä meiltä ole kysytty kuitteja. Päätimme olla ostamatta uutta konetta koska meillä on taloyhtiössä kone ja kuivaushuone joka hyvin vähällä käytöllä. Voimme siis isonkin perheemme pyykit pestä tuolla tuvalla ilman ongelmia.

Tai esim. kaverilla hajosi tietokone eikä halunnut ostaa uutta koska oli aloittanut hiljattain uudessa työssä ja työpaikalta sai läppärin käyttöönsä. Turhaa laskujen maksuun ja muutaman sähköpostin tai keskustelupalstan selaamiseen (vapaa-ajalla) hankkii omaa konetta jos työkonettakin saa käyttää.
 
"Nella"
että jos edes joudut pohtimaan sitä, teetkö jotain väärin kun teet niin kuin ajattelit, teet aivan varmasti väärin. Näin on nytkin. Petokseen syyllistyt.

Ja miksi vakuutusyhtiö vaatii kuitin tuotteesta? No siksi, että kokemusta on juurikin tuollaisista tapauksista kuin ehdotat.
 
"vieras"
Mä olen kyllä Fennian kotivakuutuksesta saanut ihan rahat tilille tilanteessa jossa tein korvaushakemuksen viiveellä (jokunen kuukausi). Eli kerroin että olin jo ostanut uuden tuotteen tilalle ja halusin korvauksen rahana- korvausperustehan on vastaava tuote (tai sama hinta kuin vastaavalla tuotteella) miinus ikävähennys ja omavastuu.
 
"Vieras"
[QUOTE="Nella";27253941]että jos edes joudut pohtimaan sitä, teetkö jotain väärin kun teet niin kuin ajattelit, teet aivan varmasti väärin. Näin on nytkin. Petokseen syyllistyt.

Ja miksi vakuutusyhtiö vaatii kuitin tuotteesta? No siksi, että kokemusta on juurikin tuollaisista tapauksista kuin ehdotat.[/QUOTE]

Minkä yhtiön ehdoissa sanotaan että vakuutuskorvaukset on käytettävä uuden samanlaisen ostoon? Mikään ei velvoita hankkimaan uutta tilalle jos ei halua. Vakuutusyhtiöt vain mielellään nykyään korvaavat tavarana kun se on halvempaa kuin rahan antaminen. Korvaus pitäisi silti aina saada rahana jos asiakas niin haluaa.
 

Yhteistyössä