VAKUUTUSMAKSU viidakko :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Höö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Höö"

Vieras
Vakuutusmaksujen viidakko on aivan kamala, meilläkin 5 henkinen perhe, omakotitalo ja 2 autoa

vakuutusmaksut nielevät aivan mahdottoman summan vuodessa, ja niitä tuntuu tulevan kuukausittain vähintään 100-200€:lla.

Miten osaan tarkistaa vakuutukset ettei me maksettaisi päällekkäin samaa vakuutusta, kun tuntuu että yhtiöt eivät niistä kerro vaan repivät kaikki minkä irti saavat, eli itse pitäisi olla tosi tietäväinen näistä asioista enkä oikeastaan tiedä vakuutuksista yhtään mitään.

Mies on hoitanut meidän vakuutukset ja siksi en ole itse niistä yhtään tietoinen, mutta nyt haluaisin tehdä jonkun näkisen katsauksen vakuutuksiin ja karsia kaikki ylimääräinen/päällikkäinen turha maksu pois.

Minulla on osuuspankissa ja pohjolassa vakuutukset, ne näkee helposti kun kirjautuu omalle pankkitililleen mitä vakuutuksia on mistäkin maksettu maksamatta.

No meillä tuo ongelma on ratkaistu sillä, että meille kellekään ei ole otettu vakuutuksia. Työpaikoilla meillä on vakuutukset, jos siellä jotain käy ja lapsilla tietty hoidossa. Jos tässä maassa vakavasti tai ei niin vakavastikin sairastuu, saa kyllä jokainen tarvitsemansa avun. Aina on saatu lääkärin aika julkiseltakin viimeistään seuraavalle päivälle, jos on akuuttia aikaa tarvittu.

niin minäkin miehelle sanoin, että katsotaan ne lasten ja omat vakuutukset ja tiputetaan minimiin
jos joku lapsista joutuu sairaalaan niin kyllä ne päivät pystyy maksamaan silloin, eikä näin etukäteen maksele tuhansia ja taas tuhansia euroja "turhaan"

mistä saa varmaksi tietää mitä maksuja maksaa päällekkäin jos maksaa
ja mistä saa tietoa mitkä vakuutukset kannattaisi pitää

auto ja asunto nyt ainakin?

Millaiset vakuutukset kannattaa lapsilla pitää?

Mitähän sairaalassa vietetyt yöt ja hoidot maksavat?

esimerkkinä tällainen maksu: tapaturmaisen kuoleman varalta 4051€, tapaturmn aiheuttamasta pysyvästä invaliditeetista 60853€, sairauden tai tapaturman aiheuttamista hoitokuluista sairautta tai tapaturmaa kohti 17000, sairaalan hoitopäimaksusta korvataan enint. 85€/vrk, omavastuu hoitokuluissa 42€ sairautta tai tapaturmaa kohti

miltä nuo näyttää? ovatko aivan turhia?

Yleensä vakuutusyhtiöt tarjoavat ilmaista palvelua, voi käydä konttorilla heidän kanssaan oman vakuutustarpeen läpi ja miettiä, millaisia vakuutuksia kaipaa. sitä ennen kandee tsekkaa, onko ulkopuolisia vakuutuksia. Esim. mun muksuilla on tapaturmavakuutukset, mutta koska ammattiliittoni on ottanut tapaturmavakuutuksen mulle, ei mulla ole sellasta itselleni erikseen otettuna.

Yhteistyössä