Vakkari vai keikkatyö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis nyt olen palaamassa töihin kahden vuoden kotona olemisen jälkeen. Ammatiltaa olen lähihoitaja, joten kaikkaa pukkaa. Olen myös tehny keikkaa kotona olemisen aikana ja oon monessa eri rekry järjestelmässä. Eli keikoista ei ole puutetta. Tässä sais pitää ihan milloin haluaa vapaata ja sais tehä oman voinnin mukaa.
Mutta, jos tuleekin tilanne, että keikat vain loppuvat. Silloin olis hyvä vakkarityö.
Nyt kertokaa kokemuksia, kumpaan te lähtisitte ja miksi.

Mä olen heittänyt keikkaa. Ihan mukavasti on tullut. Kaikkein parasta on se, että työ on ainakin silloin monipuolista ja saat itse paljon vaikuttaa työhösi. Iso miinus puoli on se, että jos ei huvita helposti tulee jäätyä kotiin. Vaikka taloudellisesti olis pakko heittää keikkaa. Eli jos ois vakkari työ, nii olis vain pakko lähtä, eikä jäädä kotiin. Ja toimeentulo olis vakkarityössä taattu. Mutta kyllä tuota keikkaa on ollut helppo tehdä. 6h tunnin päiviä. Lapsien ei tarvi olla niin pitkää hoidossa ja sitä aikaa jää muuhunkin, ku työhön.

Jos ei pidä epävarmuudesta, niin vakkari, mutta jos taas tykkää vaihtelusta, niin keikkatyö. Hoitotyö ei tule loppumaan, sillä ne kuuluisat suuret ikäluokat on vielä tulemata laitoshoitoon, eli töitä on tulevaisuudessa kyllä yllin kyllin. Jos siis on valmis mahdollisesti myös liikkumaan niiden töiden perässä... Itellä aina ollut pitkiä pätkiä samassa paikassa ja miettinyt, että jos repäsis ja lähtis "freelanceriksi" vähän vilkuilemaan muitakin taloja ja niiden tapoja. Se vois avartaa aika tavalla...

Oon tehny molempia. Ensiksi olin paikassa, jossa oli hirviän huono yhteishenki. Asukkaita kohdeltii kuin ilmaa ja oltii heille töykeita. Ei mitää koulutuksia eikä työnohjauksia yms. Lähdin sitten tekemää keikkaa. Tein sitä noin vuoden verran. Siinnä hyvin näki erilaisia ympäristöä ja oppi tosi paljon. Vaikka se tietynlaiten on vähän epävarmaa aikaa olla keikkarina, voisin lähteä uudestaa. Tosin nyt olen aivan ihanassa paikassa töissä. Asiat pelaa, ihmisiä kunnioitetaa, myös työntekijöistä huolehditaan... Oon pystynyt tuomaa asioita keikkatyö ajoilta työpaikalle, jota olen todennut toimivaksi. Nyt kun on hyvä työ, ei sitä oikeastaa ole miettinyt lähtä uudestaa keikkatyöläiseks, paitsi nyt.

Yhteistyössä