Väkivaltaiset naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

m1es

Tunnettu jäsen
01.10.2014
24 184
8 746
113
rauhallinen
Pia Keiskin väitöskirjan perusteella naiset ovat yhtä väkivaltaisia kuin miehet. Myös koulutetut, ei siis ole kysymys mistään white trash-ilmiöstä.

Outoa tässä jutussa on kuitenkin se, että taas kerran naisen väkivallalle selitetään/etsitään hänestä riippumattomia syitä. Miehen kohdallahan väkivalta johtuu siitä, että miehet "ovat väkivaltaisia".

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201805242200965466_u0.shtml

abe126eaae0ae496.jpg

Ei se nyt oikeastaan ole outoa, pikemminkin normaalia. Naisten kohdallahan ihan yleisesti etsitään syitä ikäviin tapahtumiin naisen itsensä ulkopuolelta, kun taas miesten kohdalla "ymmärretään", että syy on miehen omassa pahuudessa.

Tutkimusten mukaan naiset ovat jopa väkivaltaisempia kuin miehet. Parisuhdeväkivaltaa kohtaa yleisemmin mies kuin nainen. Tämö on vaiettu fakta. Aina jankutetaan, että mies lyö. Kyseessä on ”naisen euro”, eli samanlainen ”fakta”. Se kerta toisensa jälkeen siis tutkimuksellisesti kumotaan, mutta myytti ei vain kuole mediassa ja yleisissä puheissa.

Kysäisenpä taas kerran, että miksi sä luet moisia kakkijulkaisulehtiä?

Ei kai kukaan nykyään enää ajattele että miehet vaan ovat väkivaltaisia?
Syyhän se on itsekullakin kun kätensä kohottaa jotakuta lyödäkseen.

Luulen, että koko hommaan vaikuttaa muutama asia.

1. Nainen ei fyysisten ominaisuuksiensa vuoksi ole niin uhkaava kuin mies, eikä varsinaisesti pelota.
2. Naisen harjoittama väkivalta ei tuota niin vakavia seurauksia kuin miehen. Jos minä tönäisen 100 kiloista miestäni, on seuraus aika eri, kuin jos mieheni tönäisee 55 kiloista minua.
3. Naiset harvemmin rökittävät tuntemattomia tai tuttujakaan sairaalakuntoon. Eli naisten tekemät väkivallan teot ovat usein "lievempiä".

Mielestäni puoliso voi olla syyllinen siihen että toinen esimerkiksi läppäsee, jos toinen käy pettämässä ja puoliso sen takia läppää niin ihan ymmärrettävää. Toinen on se jos puoliso torjuu seksuaalisesti vuodesta toiseen=satuttaa kerta toisensa jälkeen, eikä osoita mitään kiinnostusta ratkoa ongelmaa.

Tai jos nukkuu huonosti.vauvan/lapsen yökukkumisten takia ja puoliso ei auta niin kyllä silloin voi mennä yli hermostuminen

1. Nainen ei fyysisten ominaisuuksiensa vuoksi ole niin uhkaava kuin mies, eikä varsinaisesti pelota.
2. Naisen harjoittama väkivalta ei tuota niin vakavia seurauksia kuin miehen. Jos minä tönäisen 100 kiloista miestäni, on seuraus aika eri, kuin jos mieheni tönäisee 55 kiloista minua.
3. Naiset harvemmin rökittävät tuntemattomia tai tuttujakaan sairaalakuntoon. Eli naisten tekemät väkivallan teot ovat usein "lievempiä".
Seliseli....

Mielestäni puoliso voi olla syyllinen siihen että toinen esimerkiksi läppäsee, jos toinen käy pettämässä ja puoliso sen takia läppää niin ihan ymmärrettävää. Toinen on se jos puoliso torjuu seksuaalisesti vuodesta toiseen=satuttaa kerta toisensa jälkeen, eikä osoita mitään kiinnostusta ratkoa ongelmaa.

Tai jos nukkuu huonosti.vauvan/lapsen yökukkumisten takia ja puoliso ei auta niin kyllä silloin voi mennä yli hermostuminen
"Outoa tässä jutussa on kuitenkin se, että taas kerran naisen väkivallalle selitetään/etsitään hänestä riippumattomia syitä."

Niin no, minusta miestenkin väkivaltaan pitäisi suhtautua niin että mitä siellä on taustalla, mikä siihen johtaa, miten siihen voidaan vaikuttaa. "Ai kauheeta, on se kauheeta!" tuskin paranta tilannetta oli jalkojen välissä mitä tahansa.

Just perus paskaa.

Se että lyöt, oli voima mikä tahansa, on väärin. Samoin varsinkin henkinen väkivalta.

Tässä asissa ei todellakaan pidä mennä "pienen koon" taakse piiloon niitä tekoja.

Väkivaltaa on ja tulee aina olemaan muodossa jos toisessaan sukupuolesta riippumatta. Ihminen on kuitenkin eläin joka uhattuna suojelee itseään ja lähimpiään. Joskus ne keinot ovat vain turhan lopullisia. Vastuu teoistaan/tekemättömyyksistään pitää kantaa.

Eli sinusta on ok että sinun (mahdollista) poikalasta lyödään. Kunhan lyöjä on tyttö. Koska se lyönti ei ole silloin paha.

Henkinenkin väkivalta, mitä naiset harjoittaa enemmän kuin miehet, on sitten vissiin kanssa ok. Eihän ne vie miestä sairaalaan. Korkeintaa hirteen. Mut hei, se ei ole niin paha kuin musta silmä naisella.

Tämä kommenttisi kyllä valitettavasti tuo mieleen että puolustele tekojasi.. toivottavasti olen väärässä

Itse näen asian niin, että molemmat ovat kykeneviä väkivaltaan. Naiset puolustavat/hyökkäävät vaikka henkensä edestä jos asia on heille pyhä. Jotenkin ajatukset ovat kiedottu myytin ympärille missä miehet sotivat ja naiset ovat kotona.

Eri asia onko käytetty väkivalta oikein, mutta kummatkin kykenee siihen tarvittaessa.

Eli sinusta on ok että sinun (mahdollista) poikalasta lyödään. Kunhan lyöjä on tyttö. Koska se lyönti ei ole silloin paha.

Henkinenkin väkivalta, mitä naiset harjoittaa enemmän kuin miehet, on sitten vissiin kanssa ok. Eihän ne vie miestä sairaalaan. Korkeintaa hirteen. Mut hei, se ei ole niin paha kuin musta silmä naisella.

Tämä kommenttisi kyllä valitettavasti tuo mieleen että puolustele tekojasi.. toivottavasti olen väärässä

No ei. Ei sitten yhtään niin.

Mun mielestä ei ole ok, että naiset käyttävät väkivaltaa muita kohtaan. Mun mielestä ei ole ok, että miehet ovat väkivaltaisia muita kohtaan. Mutta jos minua uhataan väkivallalla, niin puolustaudun kyllä väkivallalla ja suon sen muillekkin.

Jos sinun mielestäsi kommenttini kertoo, että puolustelen naisten väkivaltaisuutta, niin kehottaisin kehittämään jonkinlaista sisälukutaitoa.
Kommenttini koski sitä, miksi naisten tekemää väkivaltaa vähätellään ja pidetään "merkityksettömämpänä" kuin miesten harjoittamaa väkivaltaa. Nähdäkseni en sanonut kertaakaan, että se olisi ok. Vai sanoinko?

• Tykkää
Reactions: 0oo0
Ja jos nyt sit jonkun mielestä naisten väkivallalle haetaan syytä muista niin paheksunnan määrä on yhtälailla suurempi. "Ai kauhea, miten äiti pystyy retuuttamaan lasta niin että käsivarsi murtuu".

Mies kun pitää perheen päiviltä niin pohditaan "Mikä miehiä riivaa". Monikossa.

Naiselle väkivaltaisuus on yhä paheksuttavampaa. MIKSI?

Mun mielestä enemän luonne jutttu. Joillain on vaan vähän temperamenttiä ja joillain ei oo. Mun veli ei tappele ja koska se ei tappele nii joutuu tappelee mua vastaan jos on lyöny mun vejeä. Mulla on enemmän temperamentiä kun sillä ja sentakia mä hermostun joskus. Lapset tappelee kyl joaksella tai sit ne on tosi arkoja. Mun tytöt on tapellu aina ja semenee nii et nuorin kärsii ja vanhin määrää. Joskus noi oli hyökänny kahestaan sen kimppuun mut ei ne pärjänny. Enne kun kaikki asu samassa nii se oli iahn pimeetä aamulla kun noi meni kouluun ja oli samaa aikaan voi vittu mitä tappelua ihan koko ajan. Mä lähin ite kauppaan välilä tai johonki kun se riitely alko. meil ei löydy tavarat ja se oli 1 syy tai joku oli ottanu toisen jonku jutun ja sano et ei oo ottanu ja oli ottanu ja sit ne penko tavaroita ja aina niit et koulussa tulee pataan tai klomelta. Koulut ois voinu olla ihan eri aikaan

Kuumimmat

Yhteistyössä