Väkivalta ei kuulemma kannata, mutta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hakattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hakattu

Vieras
Lapseni (kohta 5v.) on hakannut ja repinyt minua hiuksista jostain 2 vuotiaasta saakka. Olen kokeillut aivan kaiken, mutta suuttuessaan hän kaikesta huolimatta käyttäytyy noin. Rangaistukset tai palkitsemiset eivät ole auttaneet asiaa. Muita kohtaan hän ei ole väkivaltainen ja yleensä hoidossakin tottelee hyvin, on itse asiassa koko joukon kilteimpiä. Muutama viikko sitten lapsi potkaisi minua keskellä yötä silmään ja kiskoi hiuksia tukoittain päästä (ei olisi halunnut nukkua) ja olin niin henkisesti hajalla ja loppu, että päätin läiskäistä lasta takamuksille. Sen jälkeen hain vielä puskasta risun ja asetin sen lapsen huoneen oven päälle ja ilmoitin, että tästä lähtien jos hakkaa vielä äitiä, otan risun ja läimäisen. Kuulostaa varmaan pahalle, mutta tuon jälkeen lapsi ei oikeasti ole minuun koskenut :O suuttuessaan heittelee tavaroita ja paiskoo ovia, mutta ei ole käynyt enää käsiksi. Ihmettelenpä siis kun sanotaan, että väkivalta vaan pahentaa tilannetta. Olisi pitänyt varmaan joo aikaisemmin tehdä vastaavalla tavalla. Kerran oli todellinen vaaratilannekin kun lapsi suuttui autossa. Hän nimittäin kävi hiuksiini käsiksi autoa ajaessani, takaapäin hyökkäsi kuin mikäkin mielipuoli ja kolari oli lähellä. Nyt kai tajusi, että äiti ei olekaan puolustuskyvytön, vaan kykenee antamaan samalla mitalla takaisin.

Tämä ei sitten ollut provo. Ajattelin vain kertoa miten erilaisia tilanteet ilmeisesti voivat olla.

niin, kyllä sen on tajuttava kuka määrää ja hyvä että nyt vihdoin sen tajusi, oli keino mikä tahansa. Tuon ikäinen on jo isokokoinenkin ja todellakin voi tehdä pahaa jälkeä.

Minusta ihan ok jos mikään muu ei tehoa ja kaikkea on kokeiltu. Pakko ne rajat on jotenkin saada menemään jakeluun. En hyväksy ruumiillista kuritusta muutakun poikkeustapauksissa ja minusta tuo on sellainen.

• Tykkää
Reactions: Pinki
En oikein usko että itse läimäisy auttoi, vaan tuossa on syynä jatkuva väkivallan uhka (risu muistutuksena). Jos kuitenkin toimii, niin hyvä. Tehty mikä tehty, toivotaan ettei sinun tarvitse tehdä tai kärsiä väkivaltaa enää.

Multa meni nyt vähän ohi, että mitä se lapsi tästä oppi? Muuta kuin että äiti saa olla väkivaltainen.
Kyllä mä toivoisin, että mun lapset on käyttämättä väkivaltaa siksi koska se on väärin, eikä siksi, että pelkäävät itseään fyysisesti vahvempaa.

Ensinnäkin : KAPPALEJAKO!

Olen kasvanut niin, että koivuniemen herra oli oven karmissa muistuttamassa siitä, että mitä tapahtuu jos en tottele äitiä. En ollut mikään kauhukakara, vaan kuitenkin aika hiljainen tyttö.

En ole enää nähnyt äitiäni 15 vuoteen, eikä ole aikomustakaan enää nähdä. Väkivallan uhka teki tehtävänsä.

Yhteistyössä