Vakipaikka ja hoitovapaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hale

Uusi jäsen
28.04.2008
2
0
1
Eli olen tällä hetkellä vielä vanhempainvapaalla ja vapaa loppuu toukokuun alusta ja tarkoitus oli jäädä hoitovapaalle vielä ainakin vuodeksi, mutta nyt sitten tarjottiinkin vakituista työpaikkaa toukokuun alusta!! Apua mitä teen. Vakituinen työpaikka näin pienellä paikkakunnalla on jo itse ihme, mutta kun haluaisin niin jatkaa hoitovapaata. Eli kysymys kuuluu, voinko mennä töihin sovitusti toukokuun alusta ja ottaa työpaikan vastaan, mutta jos puolen vuoden päästä vielä hoitovapaa pyörii mielessä, niin jäisin sitten vielä vähäksi aikaa kotiin?! Onhan se vakkarityöpaikka aina tulevaisuutta ajatellen hyvä juttu.
Kuulostaako teidän mielestä tämä kamalalta työnantajaa kohtaan, ja voiko edes laillisesti uudesta työstä jäädä esim. puolen vuoden päästä hoitovapaalle?

No kannattaa ottaa kyllä paikka vastaan , jos on mieleinen työ. Ja tietty voit jäädä vaikka ½ vuoden päästä hoitovapaalle, sullahan on siihen oikeus! Itse sain kuukausi sitten vakipaikan ja mulla on 4 kuukauden koeaika, sit kun se on ohi jään osittaiselle hoitovapaalle.

Mites pysyytkö sitä jäädä osittaiselle heti 4kk päästä? Olen mielestäni jostain lukenut, että pitää olla saman työnantajan palveluksessa ainakin puoli vuotta, ennen kuin voi jäädä? Olen myös itse tätä vaihtoehtoa mietiskellyt.

Yhteistyössä