Vakavaan asiaan apua

  • Viestiketjun aloittaja Neuvoton ja rikki
  • Ensimmäinen viesti
Neuvoton ja rikki
Kuopuksen isällä ovat menneet kaikki asiat täysin pois hallinnasta. Hän on työtön yrittäjä. Perusturvaa ei ole. Rahat olleet loppu jo pitkään. Asunnosta tuli häätö. Terveys reistailee pahasti. Itse olen ollut hyvin hajalla kaikesta, koska hän esitti ensi alkuun aivan muuta ja meille piti olla luvassa tasapainoista, vaikkakin niukkaa lapsiperhearkea. Vähitellen kaikki kuitenkin alkoi paljastua ja syöksykierrettä elämä on ollut. Vaikka meillä yhteinen lapsi onkin, pistin peliä sen verran poikki, etten halunnut häntä täysin muuttavan meille ennen kuin saa asiansa järjestykseen - eikä ole saanut.

Itse olen hakenut apua päästäkseni tilanteen laukaisemasta masennuksesta, mutta mies on halveksinut minua siitä. Hän on kaatanut kaiken pahan olonsa ja ongelmansa minulle. Kaikilta muilta hän on ne peittänyt valehdellen. Itse en ole saanut arkeen apua, saati suruuni ja pettymyksiini. Olen vain saanut huutoa ja haukkuja kaikesta, mustasukkaisuutta ja syytteitä, kun näytän hädän hetkellä ovea. Olen kuitenkin antanut paljon rahaa, kestänyt hirvittävät määrät solvauksia ja pettymyksiä jne.

Nyt mies tuli meille. Hän on (tai ehkä esittää, en tiedä) aivan romahtamispisteessä. Hän haluaisi päivystykseen, mutta ei uskalla kuitenkaan mennä, eikä sitä paitsi ole ikinä apua hakenutkaan, eikä usko apuihin. Itse olen ymmärtänyt, että hän ei edes voi kaikkia sotkujaan saada järjestykseen. Minulla on olo, että hyvä, että hänessäkin on inhimillisyyttä, että ehkä hänkin kärsii, kun on oikeasti lähes tuhonnut minun ja lasteni elämän valheillaan ja tyhjillä lupauksillaan.

Mitä voin tehdä? En pysty auttamaan ja olen aivan hajalla siihen, että hän imee minusta kaiken energian ja koko ajan halventaa minua niin, että minun on vaikea olla jaksava äiti, koska tukiverkkoakaan ei ole yhtään.

Olen kamala, kun toivon, että lähtisi pois. En voi sitä kuitenkaan sanoa. Jos hän nyt jää tänne nukkumaan huonoa oloa pois, huutaa hän varmaan taas huomenna.

Mitä tehdä?
 
toimi
soita vaikka sinne päivystykseen ja kysy apuja , kyllä kai voi olla oikiasti aivan pinteessä, mitään draamaahaan ei kannata jäädä odottelemaan saatikka muuta ikävää, mistä saa lukea sitten lööpeistä..
 
Aikuinen mies on itse ongelmansa aiheuttanut ja sinä et ole vastuussa niiden selvittämisestä, vaikka teillä onkin yhteinen lapsi. Mies on kohdellut sinua huonosti ja vaikka välillä vaikuttaisi siltä, että oikeasti haluaa saada asiat järjestykseen niin jos oikein ymmärsin, ei siihenkään ole luottaminen... Sanot miehelle, ettet halua häntä kotiisi ennen kuin hän on saanut asiansa oikeasti järjestykseen ja sitten voitte aloittaa puhtaalta pöydältä ja katsoa tuleeko jutustanne mitään. Mutta jos mies on viikon päästä oven takana ja sanoo että asiat on kunnossa niin maalaisjärkikin sen kertoo, ettei mies puhu totta. Lastaan mies varmasti voi välillä nähdä, mutta mielestäni lapsen kannalta ei ole hyvä jos isä käyttäytyy jotenkin huonosti lapsen nähden...
 
Ja lisäys vielä, että ymmärrän kyllä jos jonkun mielestä sinun pitäisi tukea miestä, jottei hän romahtaisi koonaan tjv. Mutta sinulla on kuitenkin lapsi josta pitää huolta, joten sinun täytyy myös pitää itsestäsi huoli. Ja jos ymmärsin oikein, niin sinä olet jo uhrannut itsestäsi paljon tähän. Joten annat miehen itse valita elämänsä suunta äläkä stressaa siitä.
 
Laita itses ja lapsesi hyvinvointi tän äijän edelle! Vie se sinne päivystykseen ja sano että palaa takaisin sitten kun on alkanut oikeasti järkätä asioitaan. Sinä et ole velvollinen huolehtimaan siitä, vaan sulla on oma elämä josta sun täytyy pitää kiinni.
 
Ap
Yritin äsken käydä juttelemassa. Huusi, että mene pois. Hän haluaa olla rauhassa. Juuri oli tullut vähän parempi olo, mutta minä revin taas kaiken auki. Mihinkään ei suostu menemään. Sanoi tosin, että vetää ittensä hirteen tai lähtee ajamaan autolla tiesmihin, jos en pidä turpaani kiinni. Kyselin vain, lähdemmekö hakemaan apua ja sanoin, kuten asia on, että mullakin on äärettömän paha olla ja hajoan tähän minäkin.
 
Virpi
Jos lähtee päivystykseen (vaikka psykiatrian päivystykseen tai ihan tavalliseenkin) niin aja hänet sinne.

Muutoin voit soittaa kai poliisit jos ei lähde suosiolla pois kodistasi ja sinä pelkäät.

Yhdessä teidän EI kannata upota molempien!
 
Ap
Olen sanonut jo pitkään, ettemme voi upota molemmat. Itse yritän hakea apua pysyäkseni pinnalla, mutta hän upottaa minua koko ajan. Hän haukkuu ja halventaa avun hakemisen ilkeästi ja painottaa olevansa täysin tervepäinen itse ja manaavansa elämän mun kanssa, koska olen tällainen heikko kusipää.
Nyt sitten itse kuitenkin vapisee ja uhkailee tekevänsä itselleen jotakin. Tuntuu, etten mä jaksa.
 
Ap
En uskalla soittaa, kun meinasi, että ei vastaa seuraamuksista, jos en anna hänen olla rauhassa nyt. En käsitä, miksi minut syyllistetään kaikesta. Mitään en koskaan tee oikein. Olen niin loppu siihen, että mies lupailee tyhjiä aina. Juuri lupaili autella uupumuksessani, koska vauva valvottaa todella, enkä koskaan saa levätä kunnolla. Jossain mielen sopukoissa toivoin, että tulisikin apuun, vaikka yritän suojella itseäni pettymyksiltä. Tällaista apua sitten taas sain eli taakkaa vain monin verroin. Ja mun on jaksettava aina kaikki.
 
vieras
Nyt soitat poliisille, vaikka hän uhkaileekin sen jälkeen jotain tekevän. Jostain on apua alettava saamaan ja mitä nopeammin sen parempi. Ota ihan oikeesti puhelin käteen nyt ja kerro poliiseille itsetuhoisista ajatuksista.
 
vieras
Jos mies on kovin sairas, niin kannattaa miettiä apua asiaan vaikka sitä vastustaakin.
Tai sitten annat miehen nukkua tämän yön siellä , niin että et juttele hänelle nyt mitään. Siis annat sitä rauhaa. Katsot tilannetta huomenna uudelleen ja jos sitten juttelutuokio onnistuisi.
 
vieras
Sinä soitat NYT sinne hätäkeskukseen. Masentunut ja tuollaisilla asioilla uhkailevaa EI pidetä lasten kanssa samassa huushollissa. Sinä et jaksa, lapset aistivat tilanteen ja ovat hämillään ja peloissaan. Mies voi tehdä jotain itselleen, tai muille. Hän tarvitsee välitöntä apua, kuten sinunkin on päästävä välittömästi hänestä eroon.
 
Ap
Lasten hyvinvoinnista olen puhunutkin aina, mutta jotenkin hänen omat ongelmansa ja paha olonsa menee aina kaiken ohi. Nyt kuulema riittää, että lapsille on sanottu, että hänellä on hirveän kipeä pää.
Kai se tuonne nukahti nyt,toivottavasti. Lapset sain jo jokin aika sitten nukkumaan. Huomenna lähden täältä sitten lasten kanssa pois, jos hän ei tuosta ole kuntoutunut yhtään ja/tai jos ei suostu puhumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Lasten hyvinvoinnista olen puhunutkin aina, mutta jotenkin hänen omat ongelmansa ja paha olonsa menee aina kaiken ohi. Nyt kuulema riittää, että lapsille on sanottu, että hänellä on hirveän kipeä pää.
Kai se tuonne nukahti nyt,toivottavasti. Lapset sain jo jokin aika sitten nukkumaan. Huomenna lähden täältä sitten lasten kanssa pois, jos hän ei tuosta ole kuntoutunut yhtään ja/tai jos ei suostu puhumaan.
siis sä lähet omasta asunnosta pois?? haloo, soita jo pollarit hakeen se hoitoon. mistä sitä tietää mitä sillä on mielessä jos mieli järkkyy, ettei saatais taas sitte huomenna luke kuinka perheenisä tappoi perheensä. :snotty:
 

Yhteistyössä