Vajaa 2v:n iho kärähti :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiki"

Vieras
Olen yleensä todella tarkka lapsen ihon suojaamisesta voiteilla, vaatteilla ja varjolla. Tänään kuitenkin tapahtui virhearvio ja vajaa 2v:n iho punoittaa käsivarsista. Ei mitenkään riekuvan punaisena, vaan melko vaaleasti. Nyt mulla vaan on NIIN paha mieli ja huoli. Luin vielä just, että yksikin palaminen pikkulapsena on liikaa. Onko muille tapahtunut näin, ovatko lääkärit sanoneet jotain tms?

On, levittelin siihen jogurttia. Siis samalla tavalla kun rasvaa siihen mistä palanut.
Siis ihan maustamatonta. Lapsi äkkäs sitten että se on syötävää mutta sain esteltyä.

Totta on, että iho muistaa yhdenkin palamiskerran loppu elämän ajan ja yksikin kerta voi olla liikaa. Mutta sitä on nyt turha murehtia, hoidat palaneen ihon nyt kuntoon ja jatkossa rasvaat entistäkin paremmin. Se kohta mikä nyt paloi, palaa helposti jatkossa uudestaankin.

Mä varmaan nyt ylireagoin, mutta olin niin surullinen, että olen pienelle lapselleni lisännyt syöpäriskiä (varsinkin, kun itse olen yhden syövän (ei ihosyövän)) sairastanut. Jossittelen, harmittelen ja soimaan itseäni, vaikkei se mitään auta eikä palamista paranna.

Yhteistyössä