Väittääkö joku oikeasti että raskaanaolo on elämän parasta aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katja87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Katja87

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 292
0
36
Kun välillä aina kuulee niitä kommentteja, että on paras olotila olla raskaana. En ymmärrä.. Siis onhan se ihanaa kun on vauva tulossa jne. Mutta en ymmärrä mikä siinä on niin ihanaa kun ensin pari kuukautta oksennellaan ja kokoajan väsyttää, sitten närästää, joka yö herätään viisi kertaa vessaan, selkä on pirun kipeä ettei liikkumaan pysty, issiainen vaivaa, ei oo hyvä nukkua missään asennossa, ja taas väsyttää. Joo tosi IHANAA. =)

No mä olin elämäni kunnossa enimmän osan kummastakin raskaudesta. Ei pahoinvointia eikä oikeastaan muitakaan vaivoja. Kivaa vaan oli seurata pötsin pyöristymistä ja lapsen liikkeitä.

Että juu, en voinunt kyllä valittaa. :D

kaikilal ei ole pahoinvointia, kipuja, tukalaa oloa, väsymystä tai mitään muutakaan "normaalia" raskausvaivaa. Mulla esikoisen odotus oli todella helppo ja toinen raksua oli muuten helppo mutta esikoisen kakkavaipat ällötti ja yhdessä vaiheessa väsytti.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
No mä olin elämäni kunnossa enimmän osan kummastakin raskaudesta. Ei pahoinvointia eikä oikeastaan muitakaan vaivoja. Kivaa vaan oli seurata pötsin pyöristymistä ja lapsen liikkeitä.

Että juu, en voinunt kyllä valittaa. :D

Sama homma täällä. En tiedä voiko sanoo että ihan PARASTA aikaa elämässä, mutta hyvin lähellä sitä. =)

Mulla kaksi ensimmäistä raskautta ja olotila taivaallinen.
Jopa sukulaiset ihmetteli.Ei vaivan vaivaa ei yhtikäs mitään.
Tässä kolmannessa pientä häiritsevää,muttei kuitenkaan mitään oksenteluita jne,mitään todellisia vaivoja.

Mä ainakin oon sitä mieltä et raskaana olo on ihanaa aikaa!!! Mä voisin olla raskaana vaikka aina! :) Mulla ei esikoisessa ollu mitään oireita ja tokassakin oli vaan kahvista johtuva närästys joka siis loppu kun lopetti kahvin juonnin eli sekään ei kestäny pitkään! Ihmiset on niin erilaisia, myös raskauksien suhteen, toisella on kaikki vaivat toisilla ei mitään.

No täällä on menossa 37 ja risat ja ihan on tyytyväinen olo. Varsinkin nyt kun on saanut jäädä kotiin ja kaikessa rauhassa touhailla sen mitä jaksaa, ei saa vaatia iteltään enempää kuin mikä on mukava. Vessassa kyllä olentiuhaan hypännyt ja väsy ollut, mutta pahoinvointeja ei erikoisemmin. Ja se että esikoinen on muutaman päivän viikosta hoidossa, kyllä nykyään on hyvä palvelu, ei valittamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Muppelo harmaana:
Mä ainakin oon sitä mieltä et raskaana olo on ihanaa aikaa!!! Mä voisin olla raskaana vaikka aina! :) Mulla ei esikoisessa ollu mitään oireita ja tokassakin oli vaan kahvista johtuva närästys joka siis loppu kun lopetti kahvin juonnin eli sekään ei kestäny pitkään! Ihmiset on niin erilaisia, myös raskauksien suhteen, toisella on kaikki vaivat toisilla ei mitään.

Ei mullakaan ollu esikoisesta mitään vaivoja, tytöstä oli vähän jotain. En tykänny siltikään.

no jaa, mä olen jatkanu ihan normaalia elämää tänne loppumetreille, pyöräilen ja lenkkeilen ja touhuan, virtaa on vaikka muille jakaa, toki nyt turvottaa mikä ei oo kivaa, välillä närästi ja alussa oksetti, mutta on vaan ihanaa kun pikkanen tuolla kasvaa =)

Ensimmäisen odotus meni huomaamatta, tuosta noin vaan. Tosin ei se mitään "elämäni parasta aikaa" tai "ihana olotila" ollut, mutta ei niin hankalakaan.
Kaksi viimeistä ja tämä viimeisin olivat ihan kamalia. EN oksennellut, ei ollut pahoinvointia eikä vessa-ravaamisiakaan tolkuttomasti. Mutta olin niin iso, niin tolkuttoman isokokoinen, että sen takia oleminen oli todella hankalaa.
Kolmatta odottaessa oli historian yksi kuumimmimsta kesistä, kaivot kuivui, ilma seisoi. En jaksanut mitään, turposin. Nuorinta odottaessa onneksi kesä oli kohtuullisen tavallinen, mutta muuten: kun ei voinut kumartaa, ei kyykistyä, ei siestä, ei istua. Vatsa oli niin iso ja vauva niin iso, olo todella vaikeaa. Iso lapsi sitten syntyikin.

Olen iloinen kun taas menen kohti normaalimittoja.

Ihmettelen miten lihavat ihmiset jaksaa, miten pömppö-pöllerö-löllerö vatsan kansa voidaan olla, kaipaan omaa olotilaani kun olin normaalin kokoinen ja litteävatsainen. Vielä on jumppakielto, kun vauva on vielä niin pieni = raskaudesta vain niin vähän aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
no jaa, mä olen jatkanu ihan normaalia elämää tänne loppumetreille, pyöräilen ja lenkkeilen ja touhuan, virtaa on vaikka muille jakaa, toki nyt turvottaa mikä ei oo kivaa, välillä närästi ja alussa oksetti, mutta on vaan ihanaa kun pikkanen tuolla kasvaa =)

Minäkin pyöräilisin ja lenkkeilisin ym. Mutta kun ei saa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

eli sulla ei oo mikään normi raskaus? sitten ymmärrän hyvin ettei oo ihanaa aikaa, mutta sillon kun kaikki menee oikeaa rataa niin nuo pikkuvaivat ei ainakaan mua saa nujerrettua :)

eli sulla ei oo mikään normi raskaus? sitten ymmärrän hyvin ettei oo ihanaa aikaa, mutta sillon kun kaikki menee oikeaa rataa niin nuo pikkuvaivat ei ainakaan mua saa nujerrettua :)

Siis olo on sinäänsä ihan ok, mitä nyt noita normaalia vaivoja on. Ei oo supistellut ollenkaan, mut kävin eilen neuvolassa, niin sanoi terveydenhoitaja että vauva on jo laskeutunut ja lääkäriin/ultraan sitten passitti, niin oli paikat jo vähän auennu ja ihan pehmentyny. Ei ihan tarviis vielä näillä viikoilla syntyä. Nyt rv 30+0

[quote="whatever"

Siis olo on sinäänsä ihan ok, mitä nyt noita normaalia vaivoja on. Ei oo supistellut ollenkaan, mut kävin eilen neuvolassa, niin sanoi terveydenhoitaja että vauva on jo laskeutunut ja lääkäriin/ultraan sitten passitti, niin oli paikat jo vähän auennu ja ihan pehmentyny. Ei ihan tarviis vielä näillä viikoilla syntyä. Nyt rv 30+0

juu, syytä ottaa vähän varovaisemmin sitten

[quote="whatever"

juu, syytä ottaa vähän varovaisemmin sitten

Niin pitäis, ja se just harmittaa kun ei pääse normaalisti liikkumaan ym. kun piristäis kummasti mielialaa kun voisi käydä vähän ulkona reippailemassa.

Yhteistyössä