Vaistovanhemmuus, häh?

  • Viestiketjun aloittaja daa-a
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Vastaa nyt ihmeessä, luulen olevani taannoiseen syytökseesi edes jonkinlaisen selityksen velkaa. Niin, että pahoinpitelenkö minä lastani tällä hetkellä?
Eka pitää olla hiljaa ja sitten pitää taas avautua.

En vastaa enää teille mitään, ootte ihan mahdottomia. Liian moni hyppii nenille saman aikaisesti, eihän tässä enää pysy perässä kuka on kuka ja mikä on mitä.

En vastaa, koska tekis mieli suoltaa sellaista tekstiä että tulis varmaan bannit ikusiksi ajoiksi.

En vastaa, koska se on turhaa. Te kirjoittelette vain ja ainoastaan provoilu mielessä, ette siksi, että oikeasti haluaisitte tietoa tai keskustelua.

Ihme toimintaa... :headwall:
Mitä keskustelua on se, että sinä tulet tänne ja heität ilmaan syytöksen, täysin tuulesta temmatun sellaisen. Sitten, kun sinulta kysyy perusteluja asiaan, sinä jätät siihen vastaamatta?

Minä ihan oikeasti ja aidosti haluaisin kuulla sen, MILLÄ TAVALLA tyytyväisenä omassa sängyssään nukkuva vauva vahingoittuu, kun en millään asiaa ymmärrä. Enkä ainakaan huomaa, että kohta kolmevuotiaassani olisi mitään vikaa, vaikka näin aikoinaan toimimmekin. Tarkoitukseni ei ollut suututtaa, ainoastaan kuulla, mihin ihmeeseen teoriasi - syytöksesi - perustat.

Ei varmaankaan kannattaisi sellaista päästää suustaan (näppiksestään), minkä takana ei voi seisoa.
Eikös teillä pidetty unikoulua, huudatettiin, kun se vauva EI nukkunut tyytyväisenä omassa sängyssään?
Vai muistanko mä väärin.

Pidettiin unikoulu joo, koska perheestä kukaan ei nukkunut hyvin missään, kun pojalla tippui tutti suusta koko ajan, eikä osannut vielä itse laittaa sitä takaisin suuhun. Oli noihin aikoihin (6 - 8 kk) niin herkkäuninen, että samassa huoneessa kukaan ei voinut edes kylkeä kääntää tai yskäistä, kun poika jo herkesi itkemään. Aikaisemmin oli tosi hyvä nukkumaan. Kyse ei siis ollut siitä, että poika ei nukkunut tyytyväisenä OMASSA SÄNGYSSÄÄN, vaan siitä, että se ei nukkunut tyytyväisenä MISSÄÄN.

Unikouluttajan ja lääkärin kanssa keskusteltuamme totesimme syyllisen löytyvän tutista - unikoulun perimmäinen tarkoitus oli meillä tutista vieroittaminen, samalla poika siirrettiin nukkumaan omaan huoneeseensa. Noilla toimenpiteillä vanha meininki palasi, ja koska yösyöminenkin oli jäänyt, poika alkoi nukkua 10 - 12 tunnin yöunia.

Unikoulu ei muuten ollut perinteinen huudatusunikoulu, vaan tassuttelua, joka kyllä sekin sisälsi valitettavasti itkua, mutta myös aikuisen turvallista läsnäoloa hädän hetkellä.
 
sehän on mukavaa, että minäkin voin ko termiä nyt käyttää, kun en todellakaan noudata monestikaan neuvoan suosituksia! en oo ikinä noudattanu, joten olen ollu aina vaistovanhempi. ja hyvin onki aina menny! timmiä, että meikäki voi käyttää näin trendikästä termiä itsestään.
 
Mä muuten en ymmärrä sitä, että miksi ihmiset ylpeilee suorastaan sillä, ettei noudata neuvolan ohjeita ja suosituksia, vaan toimii oman päänsä mukaan.

Ymmärrän toki, että suositus on suositus, ei laki, mutta kyllä siinä joku järki on, miksi jotakin suositellaan. Ei se tarkoita vaistojensa hylkäämistä, että ottaa tiedosta vaarin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mä muuten en ymmärrä sitä, että miksi ihmiset ylpeilee suorastaan sillä, ettei noudata neuvolan ohjeita ja suosituksia, vaan toimii oman päänsä mukaan.

Ymmärrän toki, että suositus on suositus, ei laki, mutta kyllä siinä joku järki on, miksi jotakin suositellaan. Ei se tarkoita vaistojensa hylkäämistä, että ottaa tiedosta vaarin.
toivottavasti et ymmärtänyt minua väärin. en pelleile lasteni terveyden kustannuksella enkä turvallisuudella, mutta en ole hysteerikko. ihminen on yksilö, jo vauvasta, joten en usko siihen, että voidaan tehdä ohjeet, joilla jokaista voidaan hoitaa samalla tavalla. meilläkin kaikkia neljää hoidettu periaattessa samoin, mutta kuitenkin eri tavalla, koska lapset ovat ykislöitä. oma järki ja oman perheen etu, siinä meidän vaistovanhemmuus.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vanha kaakka:
Meillä kotona ei kaikki ole kohdallaan. Lasta pidetään niin tíukassa ruodussa, ettei hän kykene ilmaisemaan itseään ja tunteitaan, hänelle ei siis kotona sallita ns. negatiivisten tunteiden ilmaisua vaan ne on tukahdutettu.
Mä en tajua mikset tee asialle mitään jos kerran tiedostat ettei teillä kaikki ole kohdallaan :eek:. Kyse on sentään lapsestasi.
 
lukutaitoinen
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vanha kaakka:
Meillä kotona ei kaikki ole kohdallaan. Lasta pidetään niin tíukassa ruodussa, ettei hän kykene ilmaisemaan itseään ja tunteitaan, hänelle ei siis kotona sallita ns. negatiivisten tunteiden ilmaisua vaan ne on tukahdutettu.
Mä en tajua mikset tee asialle mitään jos kerran tiedostat ettei teillä kaikki ole kohdallaan :eek:. Kyse on sentään lapsestasi.
Ja sää sitten taas osasit lainata pari riviä hienosti irtui kontekstista. Kukkaset ja halit sulle siitä:)
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja lukutaitoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vanha kaakka:
Meillä kotona ei kaikki ole kohdallaan. Lasta pidetään niin tíukassa ruodussa, ettei hän kykene ilmaisemaan itseään ja tunteitaan, hänelle ei siis kotona sallita ns. negatiivisten tunteiden ilmaisua vaan ne on tukahdutettu.
Mä en tajua mikset tee asialle mitään jos kerran tiedostat ettei teillä kaikki ole kohdallaan :eek:. Kyse on sentään lapsestasi.
Ja sää sitten taas osasit lainata pari riviä hienosti irtui kontekstista. Kukkaset ja halit sulle siitä:)
Eikun mä en tajunnut tosta koko tekstistä oikeen mitään. mitä se siis tarkoittti jos ei tota?
 
lukutaitoinen
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja lukutaitoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vanha kaakka:
Meillä kotona ei kaikki ole kohdallaan. Lasta pidetään niin tíukassa ruodussa, ettei hän kykene ilmaisemaan itseään ja tunteitaan, hänelle ei siis kotona sallita ns. negatiivisten tunteiden ilmaisua vaan ne on tukahdutettu.
Mä en tajua mikset tee asialle mitään jos kerran tiedostat ettei teillä kaikki ole kohdallaan :eek:. Kyse on sentään lapsestasi.
Ja sää sitten taas osasit lainata pari riviä hienosti irtui kontekstista. Kukkaset ja halit sulle siitä:)
Eikun mä en tajunnut tosta koko tekstistä oikeen mitään. mitä se siis tarkoittti jos ei tota?
Ironiaa ja sarkasmia. Siinähän oli aina ensin selitys ja sitten kerrottiin kenen ajatus se on, että näin olisi

 
..
Alkuperäinen kirjoittaja lukutaitoinen :
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja lukutaitoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vanha kaakka:
Meillä kotona ei kaikki ole kohdallaan. Lasta pidetään niin tíukassa ruodussa, ettei hän kykene ilmaisemaan itseään ja tunteitaan, hänelle ei siis kotona sallita ns. negatiivisten tunteiden ilmaisua vaan ne on tukahdutettu.
Mä en tajua mikset tee asialle mitään jos kerran tiedostat ettei teillä kaikki ole kohdallaan :eek:. Kyse on sentään lapsestasi.
Ja sää sitten taas osasit lainata pari riviä hienosti irtui kontekstista. Kukkaset ja halit sulle siitä:)
Eikun mä en tajunnut tosta koko tekstistä oikeen mitään. mitä se siis tarkoittti jos ei tota?
Ironiaa ja sarkasmia. Siinähän oli aina ensin selitys ja sitten kerrottiin kenen ajatus se on, että näin olisi
ok, no oli vähän epäselvästi laitettu. ihmettelinkin mitä ne suluissa olevat oli ja viittasiko ne edeltävään vai tulevaan tekstiin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mä muuten en ymmärrä sitä, että miksi ihmiset ylpeilee suorastaan sillä, ettei noudata neuvolan ohjeita ja suosituksia, vaan toimii oman päänsä mukaan.

Ymmärrän toki, että suositus on suositus, ei laki, mutta kyllä siinä joku järki on, miksi jotakin suositellaan. Ei se tarkoita vaistojensa hylkäämistä, että ottaa tiedosta vaarin.
Jos mulle sanotaan neuvolassa, että huudata lasta jotta nukkuisi paremmin ja mun kaikki omat vaistot sanoo että älä, niin silloin en huudata vaikka neuvolatäti suuttuisi. Näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mä muuten en ymmärrä sitä, että miksi ihmiset ylpeilee suorastaan sillä, ettei noudata neuvolan ohjeita ja suosituksia, vaan toimii oman päänsä mukaan.

Ymmärrän toki, että suositus on suositus, ei laki, mutta kyllä siinä joku järki on, miksi jotakin suositellaan. Ei se tarkoita vaistojensa hylkäämistä, että ottaa tiedosta vaarin.
Jos mulle sanotaan neuvolassa, että huudata lasta jotta nukkuisi paremmin ja mun kaikki omat vaistot sanoo että älä, niin silloin en huudata vaikka neuvolatäti suuttuisi. Näin.
Paitsi että yksikään neuvolantäti tuskin ottaa työtään niin henkilökohtaisesti, että viitsii suuttua, jos joku ei neuvoja ota vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mä muuten en ymmärrä sitä, että miksi ihmiset ylpeilee suorastaan sillä, ettei noudata neuvolan ohjeita ja suosituksia, vaan toimii oman päänsä mukaan.

Ymmärrän toki, että suositus on suositus, ei laki, mutta kyllä siinä joku järki on, miksi jotakin suositellaan. Ei se tarkoita vaistojensa hylkäämistä, että ottaa tiedosta vaarin.
Jos mulle sanotaan neuvolassa, että huudata lasta jotta nukkuisi paremmin ja mun kaikki omat vaistot sanoo että älä, niin silloin en huudata vaikka neuvolatäti suuttuisi. Näin.
mun olis varmaan pitänyt kuunnella neuvolaa kun vauva huusi noin 7h päivässä pää punasena, neuvolaan soitin apua mitä teen vauva huutaa selvästi kipua.
vastaus oli vaan se on 3kk koliikki koita jaksaa kyllä se 2kk päästä ohi menee.
mentiin sitten lääkäriin kun huutoa oli kestänyt lähemmäksi 2viikkoa vauvalla oli refluksia ja maitoallergia siihen loppu huudot kun saatiin refluksiaan lääkitys ja apteekin maidot.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
En vastaa, koska tekis mieli suoltaa sellaista tekstiä että tulis varmaan bannit ikusiksi ajoiksi.
Miksi sun pitäisi MUIDEN IHMISTEN kasvatustapojen takia suoltaa mitää rumaa tekstiä? Oletko kuullut sellaisesta, että kaikkien ei tarvitte tehdä samalla tavalla?
 
fluemieneism
A universal Macro manager within understanding their own collection part, will be from a variety of economic information. In contrast to different traditional variations such as stat arb, as well as convertible arb, the actual judgment consists towards the administrator and there's no formulation pertaining to good results. A good example of a particular Global Macro circumstance can be recognized underneath: prentice capital Report dubious pastime for you to store/mall safety measures or even law enforcement
 

Yhteistyössä