Vaipparoskis puhtaaksi, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
Elikkäs meiltä löytyy tuo lastentarvikeliikkeen vaipparoskis. käytimme sitä jonkun aikaa mutta emme enää. mutta vaikka roskis on tyhjä, haisee se silti! olen yrittänyt pestä sitä vaikka millä ja antanut likoakin yön yli mutta haju vaan on ja pysyy. eli itse "tarpeita" ei siis ole missään roskiksen seinämillä.. olisiko kellään vinkkejä millä saisin tuon roskiksen kotikonstein raikkaantuoksuiseksi tai edes hajuttomaksi?

mites, toimiskohan etikka? vai oletko jo liottanut etikkavedellä? etikan kun sanotaan olevan tehokas hajunpoistaja, itse ajattelin kokeilla jahka ehdin ja muistan. meillä on tavallinen poljinroskis toiminut vaipparoskiksena ja haju on kaamea vaikka roskissa ei olisi vaippojakaan.

Meillä ei vaipparoskikseen ole mikään aine tehonnut ja kaikki on yritetty. Ei kloriitti, vaikka sai yön yli olla. Piti vain lopulta pistää koko roskis pois, kun haju paheni.

no nyt löysin miten se menee, eli kopsasin se tähän: eli kun aamulla keität kahvia, niin älä heitä sitä suodatinpussia puruineen roskiin vaan laita se sinne vaipparoskikseen.Laita lämmintä vettä päälle,astia täyteen asti.Anna vaikuttaa vähintään muutamia tunteja, mutta mieluiten koko päivä.(tai voithan tehdä tämän illalla ja aamulla huuhtoa roskiksen).Jos vielä myöhemmin keittelet kahvia, niin pussi puruineen taas sinne sekaan.Kun olet tarpeeksi antanut vaikuttaa, niin ota tyhjentyneet suodatinpussit pois(roskiin)ja kaada puruvesi pois.Pitäisi tehota.Tulokseen voit vaikuttaa vaikutusajalla ja oikein pinttyneeseen uusia käsittelyn.Vaipparoskiksen kohdalla tätä joutuu toistelemaan silloin tällöin, kun ne hajut tuppaa tarttumaan niin herkästi muoviin.
Tätä ohjetta voi siis käyttää myös esim.muihinkin roskaämpäreihin ja vaikka kun tyhjennät jotain pilaantunutta ruokaa muovipurkista.

Meillä on ollut sama poljinroskis käytössä jo 4 vuotta. Haisee se, mutta vain kun kansi on auki. Kun kuopus alkaa käydä potalla, se roskis lähtee polttolaitokselle. Miksi mun pitäis missään välissä saada siitä ruusun- tai edes kahvintuoksuinen?

Yhteistyössä