Vaippaompelijoille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä joka yrittää ommella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä joka yrittää ommella

Vieras
Pitäisi tilata pul-kangasta taskuvaippoja varten, mutta minulla ei ole aavistustakaan paljonko yhteen nb tai s-kokoiseen vaippaa tuota kangasta tarvitsee. Entäs m-kokoiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja minävaan:
oletko käynyt katsomassa www.kestovaippainfo.fi sivuilta ohjeita? sieltä löytyy vaikka minkälaisille vaipoille ohjeita, osiossa TSI

minulla on ohjeet ja kaavat valmiina mutta en tiedä paljonko pitää tilata kangasta

Riippuu ihan kaavasta ja kankaan leveydestä. Minulla oli Sk:n kaava ja Myllymuksujen br Pulia ja puolesta metristä tuli neljä vaippaa. Tuota ei kuitenkaan voi ihan suorana laskukaavana pitää, kun jos kanagsta on enemmän voi kaavaa asetella limittäin ja vaippoja tulee taas enempi.

Kato miten leveää se kangas on mitä ajattelit ottaa. Levitä sitten mitta tai lakana tms sen levyinen alue ja asettele niitä kaavoja vierekkäin (laita joka toinen eripäin, mikäli yksiväristä tai kankaan kuviot sen sallii). Sitten siitä vaan katot kuinka monta vaippaa haluat tehdä, ja mittaat kuinka paljon kangasta tarvii =)

niin juurikin tuon levyisestä minä puhun. Mutta totta puhuu myös vieras, jos kuviot vaativat voi kangasta mennä enemmän, jossei halua apinoiden matkustavan pää alaspäin vaipassa tai pöllöjen makoilevan kyljellään ;)

kangas on yksiväristä joten tuota kuvio-ongelmaa ei onneksi ole :) en viitsi näin aloittelijana ostaa kallista kuviollista kangasta ennen kuin olen varma, että saan niistä vaippoja aikaiseksi :D

Mun vaippohin meni 20 senttiä tarranauhan pehmeää puolta (nb- kokoisiin 18 centtiä, olen siis tehnyt koosta nb kokoon L) ja sitä koukkupuolta (tarttuvaa puolta) 5 cm yhteensä.

Yhteistyössä