Vaippamuovi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Saako sellaisia perinteisiä vaippmuoveja enää mistään, siis niitä, mitä käytettiin varmaan joskus 80-luvulla suorakaiteen muotoisen kertakäyttövaipan kanssa? Meidän vauvalla on paha vaippaihottuma ja ajattelin kokeilla sideharsovaippoja, mutta pissat tulee läpi jo puolessa tunnissa. Muovista voisi olla vähän apua...

Saako sellaisia perinteisiä vaippmuoveja enää mistään, siis niitä, mitä käytettiin varmaan joskus 80-luvulla suorakaiteen muotoisen kertakäyttövaipan kanssa? Meidän vauvalla on paha vaippaihottuma ja ajattelin kokeilla sideharsovaippoja, mutta pissat tulee läpi jo puolessa tunnissa. Muovista voisi olla vähän apua...

Eikö äitiyspakkauksen vaippakuoret enää mahdu?

Viimeksi muokattu:
Jos nuo äitiyspakkauksen kuoret ovat pieniä, niin citymarketeista ja prismoista saa muumi-kuoria, jotka ovat ihan vastaavanlaisia kuin äitiyspakkauksen, mutta voit ostaa sitten oikean kokoisen. Kokoja on S, M ja L. Äitiyspakkauksen ovat kokoa S. Noita kestovaippoja on muitakin kuin harsoja. Myös sellaisia materiaaleja jotka tuntuvat miellyttävimmiltä ihoa vasten. Kannattaa googelettaa sanalla kestovaippa, niin saat hyvin tietoa. Äitiyspakkauksessakin oli jokin esite (ainakin vuoden 2008 pakkauksessa oli) ja kaippa vuoden 2009 on jotakin, koska siinä pakkauksessa on vain kestoja eikä kertakäyttöisiä vaippoja.

Kestovaippakuoria on monenlaisia. Ovat nykyään paljon hengittäväpiä ja pitävämpiä, kuin "vanhanaikaiset" muovikuoret. huuto.netistä voi huutaa käyttettyjä vaippakuoria tosi halvalla. Itse käytän enimmäkseen pyyhkeistä tms. itse ommeltuja suorakaiteen muotoisia imuja ja sitten kuorivaippaa.
Kestovaippainfo.fi on hyvä sivusto, jossa voi tutustua eri vaihtoehtoihin ja siellä voi myös kysellä ja keskustella kestovaipoista.

Jos olet ompeluihmisiä, niin monista kangaskaupoista (ja nettikaupoista ainakin) saa kuorivaippakangasta, josta voi ommella mieluisiaan kuoria. Kestovaippainfo.fi sivustolla on myös malleja ja ompeluohjeita.

muistelen että olisi jotain muovia ollut kangastukku -nettikaupassa, vilkase sieltä. voin muistaa väärinkin. mutta olen samaa mieltä kun muut että kokeile vaippakuorta, esim imsevimset ovat edullisia ja istuvia, bumpyt myös hengittävämpiä kuin softit.

Yhteistyössä