vaippa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3vk pojalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3vk pojalle

Vieras
Hei!

Minkäs te muut olette huomanneet toimivimmaksi vaipaksi muutaman viikon ikäiselle pojalle (ja siitä eteenpäin)? Poika painaa nyt 4,3 kg.

Minusta heti ekana vaippana Liberon newborn tms oli hyvä ja olen käyttänyt niitä osittain vieläkin, mutta 2-4 kiloiselle tarkoitettuna se alkaa käydä pieneksi. Kakka on ihan ihoa vasten... Mutta mutta, yöksi olen kokeillut Liberon seuraavaa kokoa 3-6 kiloiselle ja tämän vaipan kohdalla ongelmaksi olen huomannut sen että se on vielä liian iso eli pissat pääsee yöllä luiskahtamaan ohi vaipan. Sama homma on käynyt Pampersin 3-6 kg vaipan kanssa. Tuo Pampers on siinä mielessä mielestäni vielä huonompi että sen pinnalla oleva verkko tarttuu joskus vauvan pyllyyn...

Kokemuksia...

meillä muumivaipat ei oo ollu kovin hyviä. mutta kyllä toimivia nekin.. pampers vaippa 3-6 kg tai seuraava koko 4-7kg, kannattaa kokeilla. ja liberon midi koko vois olla guud for uu.. =)

Meillä pissa tuli yli jos unohti laittaa pippelin alaspäin ja vetää jalkojen ympärille tulevat ""röyhelöt"" ulos.

Parhaita meillä ovat olleet Liberot ja muumit. Dailyt noin pienelle fuskasivat. Sit kun menee midi kokoiset vaipat niin Lidlin vaipat oli myös ihan Liberoiden luokkaa.

Meidän vajaa parikuiselle 5-kiloiselle pojalle olen käyttänyt nyt viikon ajan pampersin active fit-vaippaa kokoa 4-7 kg(tai jotain sinne päin tuo kilomäärä). Tuli myös ennen öisin pisut yli liberon mini ja pampersin vastaavasta. Kannattaa kokeilla active fittiä! On hiukan iso ja saa kiristää enimmilleen,mutta kyllä pitää tavarat vaipassa.

Meillä poika 3 vkoa ja käytetää liberon 3-6kg vaippoja, ei tuu yli eikä ohi! Ovat ihan sopivia, oikeastaan kohta jo pieniä! Poika oli 2vko iässä 4320g!

En enää muista varmaksi, mutta kun meillä oli sama juttu alussa, että pienin koko jostain vaipasta oli liian pieni ja seuraava koko liian iso, niin vaihdoin vain merkkiä ja otin pienimmän koon. Olipas selkeästi selitetty =)
Siis tarkoitan, että oletko kokeillut pampersin newborn-kokoa?

käytettiin liki viiskilosena liberon 2-4kg vaippoja. Oli paremman kokosia tytön pienelle pyllylle. Kokeiltiin pampersia ja muumia mutta oli jotenkin typerän mallisia/isoja. puhun liberoiden puolesta, 3-6kg.n kun vetää tarpeeksi tiukalle,ei tietenkään liian, niin oli hyvä kun koitti aika siirtyä mineistä mideihin. Kannattaa vaan mallailla eri vaippoja.

Meillä on kokeiltu jos jonkinmoista ja merkkistä ja kokoista vaippaa ja silti fuskaa ja läpi tulee. Pissaamaan on vauva kyllä kova, mutta turhauttaa kun mikään vaippa ei oikein oo hyvä. Kysynkin teiltä, mikä käytäntö teillä on noitten vaippojen resoreitten kanssa, käännättekö ne ulkopuolelle tai teettekö niille mitään? Niin meillä on poika kyseessä.

en jaksanu lukea koko ketjua, mutta meillä käytössä pampers ja on toiminu hyvin.
Riippuu ihan vauvasi koosta (jalkojen paksuus,vyötärön paksuus jne..), ei niinkään aina vain kiloista. Kokeilemalla sen löytää, eli ei kannata heti ostaa isoja paketteja.

liberon vaipassa sanotaan, en muista onko pakkauksessa, nettisivuilla vai missä mutta siellä sanotaan ettei niitä saa asetella, ne asettuu itsekseen oikeille kohdilleen.

Joo vaipan sisällä olevat varmuusresorit, mutta ne jotka ovat lahkeensuussa niin ne täytyy kääntää ulospäin. Housuvaipassahan ne kääntyvätkin itsestään, mutta teippivaipassa joskus täytyy itse kääntää, jos jää huonosti.

Yhteistyössä