Vaipanvaihto ja pyllynpesu

  • Viestiketjun aloittaja uusäippä??
  • Ensimmäinen viesti
"Tiksu"
Puhdistuspyyhkeitä ei kyllä suositella jatkuvaan käyttöön.
Niissä on kemikaaleja ja minun lapseni atooppinen iho ärtyi niistä helposti (kokeilin eri merkkejä)
Allergialääkäri kielsi käyttämästä ja sanoi, että ihan turhia, vesi on paljon parempi.
Ne ovat nykyajan mukanaan tuoma juttu, jotka on keksitty jotta saadaan myytyä jotakin tosi tarpeellista ja kuluttajilta rahat pois.
 
tiiteni harmaana
Pesen (taaperon) pepun aamulla ja illalla sekä kakan jälkeen, vaikka käytänkin potalla tai pöntöllä kakalla. Silti hänellä peppureiän ympärys alkaa punoittaa, jos en pese vaan pyyhin vain paperilla. Tyttö on kyseessä. Pissan jälkeen pesen joskus, jos on pitkä vaipanvaihtoväli ollut. Kestoja käytetään eikä haise. Kertakäyttövaippaan tullessaan pienikin pissa haisee ja kertikset haisee mun mielestä ihan kuivinakin pahalle.
 
"Huh huh"
[QUOTE="vieras";27993804]Minusta on lähinnä hullua että vauvoille ei nykyään anneta yhtään vettä.

Ja minusta ne kestovaipat haisee, nehän on ihan paskasta ja pissasta palaneitakin poikkeuksetta.[/QUOTE]

Mitähän sinä annat lapselle juotavaksi, jos vaipat ihan palavat. Jotain tulilientä varmaan. Kannattaisi ehkä oikeasti tulla 2000-luvulle noiden lastenhoitojuttujen kanssa.
 
Jäniksen jälki
Meillä lapsen peppu pestään vedellä aamulla herätessä, aina kakan jälkeen ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Muuten ei. No, joskus harvoin poikkeuksena saatan pestä pepun pissivaippaa vaihtaessa, jos koko päivänä ei ole tullut kakkaa ja ollaan lähdössä iltapäivällä/alkuilasta kylään/kerhoon tms.
 
"Joo"
[QUOTE="aloittaja";27991615]Eikös sen nyt järkikin sano, että jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä peppu pestään? Se pissahan vasta ihoa syövyttää. Eikä niistä kemikaalipyyhkeistä ole veden korvaajiksi kuin satunnaisesti reissussa. Hyi olkoot teidän kanssanne!! Ette varmasti itsekään pese alapäätänne tarpeilla käynnin jälkeen vaan pyyhitte ulostetta eestaas paperilla?[/QUOTE]

Joo ei pestä joka vessareissulla omaakaan värkkiä. Kakan jälkeen ja aamulla pestään.
 
"Huh huh"
[QUOTE="Joo";27994568]Joo ei pestä joka vessareissulla omaakaan värkkiä. Kakan jälkeen ja aamulla pestään.[/QUOTE]

Kysytään nyt vielä sinultakin, että sihautatko itsekin vaippaan?
 
fiksua puhetta
[QUOTE="Tiksu";27993870]Puhdistuspyyhkeitä ei kyllä suositella jatkuvaan käyttöön.
Niissä on kemikaaleja ja minun lapseni atooppinen iho ärtyi niistä helposti (kokeilin eri merkkejä)
Allergialääkäri kielsi käyttämästä ja sanoi, että ihan turhia, vesi on paljon parempi.
Ne ovat nykyajan mukanaan tuoma juttu, jotka on keksitty jotta saadaan myytyä jotakin tosi tarpeellista ja kuluttajilta rahat pois.[/QUOTE]

Tämä taitaa olla ketjun ainoa täyspäinen vanhempi.
 
tuore mamma
En tieda muista sairaaloista, mutta ainakin TAYSin synnyttaneiden osastolla ohjeistettiin vauvan pyllya pesemaan aamulla, illalla ja kunnon kakkan jalkeen. Siellakin pienet kakat pyyhkaistiin pois kostealla harsolapulla ja pissavaipan jalkeen ei pesty.. Eikohan meista jokainen ole itse kokeillut ja todennut, mika on oman pikkuisen iholle hyvaksi. :)
 
"hmm"
Kyllä se iho kuivuu jos kokoa ajan vedellä läträä. Talia ei ehdi erittyä tarpaaksi nopsasti, ja sitten iho ärtyy. Itse panostan tiuhaan vaipanvaihtoon, ja kyllä n e kestot vaan haisi silloin kun niitä käytettiin. Muumivaipat ei kyllä haise miltään, tai sitten pitää olla ihan superhaistaja. ilapseni pissa ei mun mielestä haise millekään jos tuoreeltaan vaihtaa tai kaataa potasta pois.
Nuo kosteuspyyhkeet hylättiin aika pian ihan matkakäytöstäkin kun lapsen iho ärtyi heti.
Vessa löytyy joka paikasta, vedelläkin voi pestä.
Kakan jälkeen (1-3 krt. pv.), yleensä aamulla (ei aina...) ja aina illalla pestään peppu.
 

Yhteistyössä