T
Tuore äippä
Vieras
Tämä on taas näitä tuoreen äidin hassuja kysymyksiä, mutta toivottavasti joku viitsii vastata asiallisesti. Eli milloin vaihdatte vauvalle vaipan? Meillä on nyt parin viikon ikäinen vauveli, joka tuntuu kakkaavan ainakin vähän jatkuvasti. Yleensä ruokailun yhteydessä vatsa pörisee kunnolla. Eli järkevimmälle tuntuisi vaihtaa vaippa heti syönnin jälkeen, mutta koska vauva nukahtaa aina rinnalle, tuntuu kurjalta herättää hänet. Jos taas vaihdan ennen ruokailua, tulee syönnin yhteydessä kuitenkin jotain taas housuun.
Entä yöllä? Sen olen kuullut, ettei pelkkää pissavaippaa tarvitse vaihtaa, mutta mistäs sitä tietää katsomatta, mitä siellä pöksyssä on. Ja jos olen jo niin pitkällä, että olen kantanut vauvan hoitopöydälle ja riisunut hänet, hän on jo herännyt, ja voin ihan yhtä hyvin vaihtaakin sen vaipan, vaikka siellä olisi vain pienet pisut.
Entä yöllä? Sen olen kuullut, ettei pelkkää pissavaippaa tarvitse vaihtaa, mutta mistäs sitä tietää katsomatta, mitä siellä pöksyssä on. Ja jos olen jo niin pitkällä, että olen kantanut vauvan hoitopöydälle ja riisunut hänet, hän on jo herännyt, ja voin ihan yhtä hyvin vaihtaakin sen vaipan, vaikka siellä olisi vain pienet pisut.