vaipan vaihto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaippailijat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaippailijat

Vieras
Elikkäs ketäs teillä vaihtaa lasten vaipat?Meillä minä itse.Mies ei ole kertaakaan vaihtanut vaippaa tyttärellemme ja tyttö on nyt 1,2 vuotias..Muuten mies kyllä touhuaa tytön kanssa mutta vaippaa hän ei ikinä ole suostunut vaihtamaan..Eipä tuo silti minua haittaakkaa sillä itse tykkään lasta kovasti hoitaa,Mut aattelin vaa kysyä et mites teillä muilla vaihdot menee? =)

kumpi ehtii paremmin. usein niin että mä vaihtelen päivällä kun olen lasten kanssa kotona ja mies vaihtelee illalla kun tulee töistä. menee samalla lastenkansa puuhaillen hänellä aika kun mä teen muita kotihommia.. ja meidän isäntä laittelee kestovaipatkin ongelmitta.

Meillä vaihdetaan vaippa kumpi nyt sattuu lähellä olemaan. Yrittää se mies ehdotella että jospa minä sen tekisin. Mä tietysti kotona olevana hoidan päivällä, mutta muuten meillä on vähän vuorosysteemi eli toinen syöttää ja toinen potattaa/vaihtaa vaipan. Välillä vaihdetaan kakkavaipat yhdessä kun on siistimpää/helpompaa tehdä se neljän käden voimin.

Minä kun olen pojan kanssa päivät kotona niin vaihdan silloin, mies vaihtaa yleensä iltaisin. Iltapesut ja vaipanvaihdot on miehen hommia. Viikonloppuisin vaihtaa se kumpi paremmin ehtii tai sitten vuorotellen.
Pakkohan se on isänkin vaippaa vaihtaa. Eihän äiti koskaan pääsisi yksin mihinkään, esim. kauppaan? Ja jos isä olisi kaksin lapsen kanssa ja tulisi kakka, niin mitä sitten? Odotetaanko että äiti tulee kotiin (vaikka kahden tunnin päästä) ja äiti vaihtaa sitten? Herätys miehet!

Minä päivällä ja mies illalla ja vkonloppuisin. Varsinkin viikonlopun kakkavaipat on miehen heiniä, mua ällöttää se niiiiiin. Eikä tota jaksa kauaa enää pidelläkään, 1v7kk. Ja kun mun maha kasvaa, niin en tiedä kuka vaihtaa päivisin, nyt jo alkaa voimat loppua kun venkoilee.

Minä. Pissavaipan vaihtaa mies pyynnöstä, ja tietenkin kaikki kun on pakko, eli kun on kaksin m3uk3,sun kans. (Kaveri halus kans kirjottaa..)

Välillä moinen järjestely ..tuttaa, mutta mies on niin herkkä hajuille, että kakoo ja on jopa oksentanutkin kakkavaippaa vaihtaessa.. :x

Meillä mies ei ole vaihtanut kakkavaippaa sen jälkeen, kun kaksostytöt tulivat laitokselta kotiin. Sama tilanne kuin edellisellä kirjoittajalla, mies kakoo ja yrjö kuulemma lentää, jos kakkavaippaan koskee. Säälittävää. Antaisi sitten vaan sen yrjön tulla, ei siihen kuole. Olenkin kysynyt mieheltäni, että mitä lapsillemme tapahtuisi, jos minä esim. menehtyisin. Palkkaisiko hän jonkun vaihtamaan vaippoja, kun kakka tulee. Kuulostan ehkä kyyniseltä, mutta hoidettuani kaksosiamme alusta asti käytännössä yksin, en voi kuin sääliä tällaisia miehiä. Oma olo on tärkeämpi, kuin pienen lapsen terveys. Meillä nimittäin lapsiparka ui paskassa, ennemmin kuin isä vaihtaa vaipat. En voi olla paria tuntia pidempää aikaa pois kotoa, jos haluan varmistaa, että lasten terveys ei kärsi. Kenen iho kestää olla tuntitolkulla kakan kanssa kosketuksissa?
Olisi kiinnostavaa kuulla miesten kommentteja asiasta.

no meillä on oikeestaan aina raskauden aikana se systeemi, että minä tietysti vaihdan miehen poissaollessa vaipat, mutta kun mies on kotona, niin hoitaa aina kakkavaipat. Mua kun ei oikein ne hutsita raskausaikana :x Mutta aina on mies vaihtanu vaipat ja syytä ollukki, kun yhdes vaihees oli 2 vaippapyllyä yhtäaikaa!

Meillä kumpikin vaihtaa mutta jos molemmat ollaan paikalla ja kakkavaippa kyseessä niin yleensä minä. Meillä kans isäntää yökkäilyttää kakkavaipat mutta aina kummiskin on saanut vaihdettua jos olen ollut poikessa. Vinkkinä kaikille yökkäilijöille; hengityssuojain jossa lasten kertakäyttökosteuspyyhe sisällä kasvoille ;)

Yhteistyössä