Vainajan tallelokerosta löytyi salattu bitcoin-lompakko

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lähisukulainen menehtyi tapaturmaisesti viime syksynä. Perinnönjako tehtiin asianmukaisesti ja sovussa ja siirryttiin kunkin oman surutyön pariin. Tallelokerosta löytyi kuitenkin salattu bitcoin-paperilompakko jonka otin toisen sukulaisen hyväksynnällä (ei kirjattu perunkirjoitukseen).
Nyt on kulunut yli puoli vuotta ja olen saanut salauksen avattua. Paljastui Bitcoin-lompakko missä on digitaalista rahaa yli 150000 euron edestä. Muistan että hän Brexitin aikoihin manaili pankkeja ja nyt näyttää siltä että hän on hankkinut tuohon aikaan bitcoineja muutamilla tuhansilla euroilla ja tallentanut ne kaikki samaan lompakkoon. Ne coinit on nyt minulla.
Mitä nyt tapahtuu? Kuuluuko minun jakaa ne muun perikunnan kanssa?
 
Lähisukulainen menehtyi tapaturmaisesti viime syksynä. Perinnönjako tehtiin asianmukaisesti ja sovussa ja siirryttiin kunkin oman surutyön pariin. Tallelokerosta löytyi kuitenkin salattu bitcoin-paperilompakko jonka otin toisen sukulaisen hyväksynnällä (ei kirjattu perunkirjoitukseen).
Nyt on kulunut yli puoli vuotta ja olen saanut salauksen avattua. Paljastui Bitcoin-lompakko missä on digitaalista rahaa yli 150000 euron edestä. Muistan että hän Brexitin aikoihin manaili pankkeja ja nyt näyttää siltä että hän on hankkinut tuohon aikaan bitcoineja muutamilla tuhansilla euroilla ja tallentanut ne kaikki samaan lompakkoon. Ne coinit on nyt minulla.
Mitä nyt tapahtuu? Kuuluuko minun jakaa ne muun perikunnan kanssa?
Tottakai sinun pitää jakaa kaikki, muuten syyllistyt petokseen ja varkauteen

vaikutat (pete) kylläkin trollilta salauksen purkamisesta kertoessasi
 
Mun mies on aina hörhöillyt ties minkä kanssa. Osakkeita, vedonlyöntiä, obligaatioita, bitcoineja. Ihme kun ei aikaan Wincapitassa ollut mukana. Sekin oli ostanut bitcoineja kauan sitten ja unohdettiin toi asia. Sitten kun bitcoinit nousi ihan hirveeseen arvokkaiksi ja siitä oli juttua siellä täällä ni se muisti että silläkin niitä on. Mut jotenkin se oli senkin väärin tehnyt ja kun tarkastettiin niin sillä oli päätähuimaavat 21 bitcoinia :) Eipä niilö kuuhuin mee varsinkaan kun ei ees tiä miten ne myydään. Maksaa varmaan sen 20 euroo se myynti että jäis sitten yksi euro. Verojen jälkeen varmaan joutuis maksajaksi.

Mä en vaan tajuaa, että miksi ETENKIN miehet lähtee kaikenmaailman pyramidihuijauksiin. Sitten tavalliset menettää rahat ja joku USA:n friikki tulee miljardööriksi.
 
Mun mies on aina hörhöillyt ties minkä kanssa. Osakkeita, vedonlyöntiä, obligaatioita, bitcoineja. Ihme kun ei aikaan Wincapitassa ollut mukana. Sekin oli ostanut bitcoineja kauan sitten ja unohdettiin toi asia. Sitten kun bitcoinit nousi ihan hirveeseen arvokkaiksi ja siitä oli juttua siellä täällä ni se muisti että silläkin niitä on. Mut jotenkin se oli senkin väärin tehnyt ja kun tarkastettiin niin sillä oli päätähuimaavat 21 bitcoinia :) Eipä niilö kuuhuin mee varsinkaan kun ei ees tiä miten ne myydään. Maksaa varmaan sen 20 euroo se myynti että jäis sitten yksi euro. Verojen jälkeen varmaan joutuis maksajaksi.

Mä en vaan tajuaa, että miksi ETENKIN miehet lähtee kaikenmaailman pyramidihuijauksiin. Sitten tavalliset menettää rahat ja joku USA:n friikki tulee miljardööriksi.
20 bitcoinia on nykyään aika iso raha.
 

Yhteistyössä