Vain yksi munatorvi - raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen

Vieras
Hei kaikille,
olen ensimmäistä kertaa tällä palstalla.

Minulla oli taannoin kohdunulkoinen raskaus, joka päättyi laparoskopiaan ja oikeanpuoleisen munatorven poistoon. Lääkärin mukaan tämän ei pitäisi juurikaan vaikuttaa raskaaksi tulemiseen jatkossa. Mutta miten on, minkä verran se vaikuttaa? Meneekö minulla nyt yrityskierroissa joka toinen kierros tavallaan ohi, kun toinen puoli ei toimi täydellisesti?

Onkohan raskaaksi tulo nyt vaikeampaa? Saanko enää lapsia? Nämä on suuria kysymyksiä, joita en uskonut ikinä joutuvani kysymään... Toista lasta haluamme kovasti ja kolmatta, ehkä neljättäkin. Mutta tuleeko se koskaan onnistumaan.

Ensimmäisen lapsen osalta tulin heti ensiyrittämältä raskaaksi, tämä kohdunulkoinen oli kolmas yrityskierto.

Toivottavasti jollakin olisi kokemuksia jaettavana tästä aiheesta, olisi mukava kuulla miten muilla on nämä asiat menneet munatorven poiston jälkeen.

Kiittäen,
Epätietoinen ja vielä melko surullinen :`(

Kaverilla todettiin olevan vain yksi muntatorvi strerilisaation yhteydessä. Hänellä siis oli jo 3 lasta ja kaikki tulleet todella nopeasti, tyyliin "tartti vain haistaa miehen kalsareita ja paksuna oltiin" :D

Eli ainakaan hänellä ei vaikuttanut mitenkään. Eikä kyllä osannut huolestuakkaan, kun tuo todettiin vasta kun lapset oli jo tehty.

Älä siis huolehdi :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2005 klo 19:21 Epätietoinen kirjoitti:
Hei kaikille,
olen ensimmäistä kertaa tällä palstalla.

Minulla oli taannoin kohdunulkoinen raskaus, joka päättyi laparoskopiaan ja oikeanpuoleisen munatorven poistoon. Lääkärin mukaan tämän ei pitäisi juurikaan vaikuttaa raskaaksi tulemiseen jatkossa. Mutta miten on, minkä verran se vaikuttaa? Meneekö minulla nyt yrityskierroissa joka toinen kierros tavallaan ohi, kun toinen puoli ei toimi täydellisesti?

Onkohan raskaaksi tulo nyt vaikeampaa? Saanko enää lapsia? Nämä on suuria kysymyksiä, joita en uskonut ikinä joutuvani kysymään... Toista lasta haluamme kovasti ja kolmatta, ehkä neljättäkin. Mutta tuleeko se koskaan onnistumaan.

Ensimmäisen lapsen osalta tulin heti ensiyrittämältä raskaaksi, tämä kohdunulkoinen oli kolmas yrityskierto.

Toivottavasti jollakin olisi kokemuksia jaettavana tästä aiheesta, olisi mukava kuulla miten muilla on nämä asiat menneet munatorven poiston jälkeen.

Kiittäen,
Epätietoinen ja vielä melko surullinen :`(

Äläs turhaan huoli, multa on poistettu oikea munasarja ja -johdin kystien takia pikkusen päälle kakskymppisenä ja kaks lasta olen saanut sen jälkeen.. Ainakin mulle leikkauksen tehnyt lääkäri kertoi että luonto on niin viisas että paikka puuttensa, eli mullakin tuo yks munasarja toimii ns joka kuukausi, eli en ovuloi vain joka toinen vaikka niin vois äkkiseltään luulla. Ja raskaaksi tulossa ei ole ollut isompia viivästyksiä, ekaa aloin odottaan puoli vuotta leikkauksen jälkeen ja toista puoli vuotta ehkäsyn pois jättämisen jälkeen =) Eli tsemppiä vaan sinne ja kyllä se tärppää kun et ota stressiä ja painetta :hug:

Hei,
paljon kiitoksia teille rohkaisevista vastauksistanne. Kuulemani ja lukemani perusteella uskallan olla luottavaisin mielin ja uskon, että vielä joskus saamme ihanan vauvan perheesemme.

Hyvää jatkoa ja lämmintä kesää!

Yhteistyössä