V
vieras
Vieras
No ei... vaan siis minä, hölmö, luulen että kun puhutaan lämpimästä ruuasta puhutaan samalla terveelisestä ruuasta. Ja tajuan mainiostai että se kuituleipä ym. on myös terveellistä vaikka onkin kylmää. Älkää nyt tahallaan ymmärtäkö väärin! Ja toki se lämmitettykin ruoka voi olla epäterveellistä, mutta kuten jo kerroin minun sanavarastossani lämminateria= terveellinen ateria.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja minä taas ymmärrän että kun puhutaan LÄMPIMÄSTÄ ateriasta sillä tarkoitetaan esim. perunaa ja lihaa, tai riisiä ja lihaa salaatin, raasteen ym. kera. Ei siis mitää mikrossa lämmitettyä pizzaa tms.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ev:Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:mun mielestä kasvava lapsi tarvitsee kaksi lämmintä ateriaa päivässä, eli todellakin teen joka ilta ruokaa. vanhempi lapsi syö usein 3 lämmintä ateriaa. myös viikonloppuisin on aina lounas ja päivällinen.
mä en ymmärrä tätä "lämmin ateria" hysteriaa. kyllä niitä muitakin ruokia/syömisiä on joilla saadaan kasvavalle lapselle ihan tarpeeksi energiaa. vai meineetko et tää meidän suomen ruokaohjeistus on ainoa oikea mikä maailmalta löytyy?
Mä kans ihmettelen tätä, että miten se, että ruoka on lämmin tekee siitä paremman?
Eli se, että lautasella on perunaa, lihaa ja salaattia on huomattavasti parempi ruoka kuin, että että lautasella olisi kuitupitoista leipää, lihaa ja salaattia?