Ja juuri niin perityypillinen suomalaisen naisen näkemys että puistattaa. MINUN ei tarvitse välittää mistään, MINUN ei tarvitse näyttää hyvältä, MINULLE on ihan sama miltä minä näytän, MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ!!!
Tää on varmaan vähän miltä kantilta asiaa katselee. Itse olen aina ajatellut, että juuri se toinen ääripää, eli naiset jotka laittavat hirveitä summia kiinni kauneuden hoitoon, ravaavat hoitoloissa ja kampaajilla, ostelevat uusimmat vaatetrendit ja heittävät edelliset hyväkuntoiset mäkeen, olisivat niitä MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ!!-tyyppejä. Kaikki se raha ja aika on pois muista asioista kuten perheeltä. Tuo on myöskin kulutustapa jota en ole koskaan arvostanut.
En ole koskaan osannut ajatella, että jos nainen ei puunaa itseään hän olisikin ITSEKÄS.. Hmm..siis toisia vartenko sitä tehdäänkin... (tosin en ole pitänyt itsekkäänä normaalin rajoissa kulkevaa kauneutensa korostamistakaan ja hoitamista).
Ulkomailla todellakin on hurja meininki kun tavoitellaan kauneutta. Esim.Venäjällä syömishäiriöt ovat Todella yleisiä ja kauneutta hankitaan myös vähän kyseenalaisin keinoin.
Pahimmillaan ihmiset velkaantuvat, pilaavat terveytensä ja vähät välittävät eettisistä uhrauksista joita jonkin tuotteen eteen on tehty. Saatikka mitä kaikkea hyvää sillä samalla summalla voitaisiin saada aikaan..
Olen ollut ylpeä Suomen naisista jotka eivät VIELÄ ole ihan täysillä lähteneet kaikkiin hupatuksiin mukaan.
Tottakai omasta hygieniasta täytyy huolehtia ja katsoa, että vaatteet on siistit ja sopivan kokoiset. Asiallisen näköinen siis. Se on myös toisten ihmisten huomioon ottamista.
Tiesittekö muuten, että Suomalaiset naiset laittaa hiusten hoitoon keskimäärin enemmän rahaa kuin muiden pohjoismaiden naiset (vai oliko se peräti euroopan naiset). Hiuksiin menee enemmän rahaa kuin meikkeihin. Johtuisiko juurikin ohuesta hiuslaadusta jota yritämme eri leikkauksin ja värein saada näyttämään paremmalta.
Itselläni muuten on paksu ja pitkä tukka. Myös kynnet ovat pitkät, kovat ja kestävät. En käy juuri koskaan kampaajalla, käytän kaupan perusshampoita, en syö mitään vitaamiini lisiä, syön ihan perusruokaa (suht terveellisesti), Hormoonitasapainoni on ollut ihan perseellään jo useamman vuoden (pitäis joo lekuriin mennä), iho on huono ja näppyinen vaikka mitä tekisin (äidillänikin oli sama ongelma lähes 50v.asti), ripsiä minulla ei ole juuri ollenkaan.
Eli siis geeneissä nää hommat pitkälti kulkee. Mulla on paksu tukka vaikken tee mitään sen eteen ja huono iho vaikka olen elämäni aikana kokeillut, kosmetologit ja vitamiinit jne.. Niillä vaan mennään mitä annetaan