Vain suomalaiset naiset...

• Viestiketjun aloittaja Maailman matkaaja
  • Ensimmäinen viesti
mies1
Alkuperäinen kirjoittaja hiirenhäntä;29664632:
Aika julmaa verrata kananpersetukkaa Uuno Turhapuroon, mutta :LOL:
Mutta eikö voisi ajatella niin, että kun huonolla hiuslaadulla varustettu nainen leikkaa hiukset lyhyiksi saadakseen tuuheamman ja terveemmän näköisen kuontalon, hän pyrkii parhaansa mukaan juuri klassiseen kauneusihanteeseen? Koska pohjimmiltaanhan ihanteissa on kyse hyvän terveyden (ts. hedelmällisyyden) ulkoisista merkeistä. Siinä mielessä hyvin leikattu lyhyt tukka on tällaiselle naiselle parempi vaihtoehto, koska silloin hius näyttää vahvemmalta. Harva hiirenhäntä ei tee kenestäkään elinvoimaisen näköistä, olkoon kuinka pitkä hyvänsä.
Totta. Nyt puhuinkin kananperseestä hoitamattomina lyhyinä hiuksina tai lyhyinä hiuksina, joista ei hirveästi huolehdita. Ja lisäksi on ihmisiä, joille lyhyt tukka sopii. Mutta oli se 90-luvulla kamalaa kun pitkää tukkaa näki ainakin maalla niin hemmetin vähän, tosi monella nuorellakin oli polkkatukka tai sitä lyhyempi. Elettiin sellaista luomuaikaa ehkä jo vähän liian paljon mun makuun. Melkein aina silloin suht harvat pitkätukkaiset myös olivat nätin näköisiä muutoin.

minnee
Alkuperäinen kirjoittaja hiirenhäntä;29664632:
Aika julmaa verrata kananpersetukkaa Uuno Turhapuroon, mutta :LOL:
Mutta eikö voisi ajatella niin, että kun huonolla hiuslaadulla varustettu nainen leikkaa hiukset lyhyiksi saadakseen tuuheamman ja terveemmän näköisen kuontalon, hän pyrkii parhaansa mukaan juuri klassiseen kauneusihanteeseen? Koska pohjimmiltaanhan ihanteissa on kyse hyvän terveyden (ts. hedelmällisyyden) ulkoisista merkeistä. Siinä mielessä hyvin leikattu lyhyt tukka on tällaiselle naiselle parempi vaihtoehto, koska silloin hius näyttää vahvemmalta. Harva hiirenhäntä ei tee kenestäkään elinvoimaisen näköistä, olkoon kuinka pitkä hyvänsä.
Ihanteissa on kyse muustakin, kun terveyden ulkoisista merkeistä. Vaikka siis hyvä pointtihan tuo vahvemman näköinen hius on. Ihanteiden esittäminen on myös esim. rotuun, ikään, kansallisuuteen jne. liittyvä kysymys. Ihanteet sisäistetään niin nuorina, että ne tuntuvat luonnollisilta. Sitten niille yritetään keksiä takaperoisesti perusteita, että miksi ne ovat universaaleja, luonnollisia ja ikuisia. Esim. tuo hedelmällisyys. Maailma on täynnä hedelmällisiä naisia, joiden hiukset vaan eivät kasva pitkiksi, lantio on kapea, iho on tumma ja rinnat pikkiriikkiset tai vaihtoehtoisesti riippuvat polvissa. Takapuolen muodosta tai hiusten pituudesta ei pysty päättelemään mitään (ellei toinen ole niin nälkiintynyt, että takamusta ei ole ja hiukset ovat tippuneet päästä).

mies1
Ihanteissa on kyse muustakin, kun terveyden ulkoisista merkeistä. Vaikka siis hyvä pointtihan tuo vahvemman näköinen hius on. Ihanteiden esittäminen on myös esim. rotuun, ikään, kansallisuuteen jne. liittyvä kysymys. Ihanteet sisäistetään niin nuorina, että ne tuntuvat luonnollisilta. Sitten niille yritetään keksiä takaperoisesti perusteita, että miksi ne ovat universaaleja, luonnollisia ja ikuisia. Esim. tuo hedelmällisyys. Maailma on täynnä hedelmällisiä naisia, joiden hiukset vaan eivät kasva pitkiksi, lantio on kapea, iho on tumma ja rinnat pikkiriikkiset tai vaihtoehtoisesti riippuvat polvissa. Takapuolen muodosta tai hiusten pituudesta ei pysty päättelemään mitään (ellei toinen ole niin nälkiintynyt, että takamusta ei ole ja hiukset ovat tippuneet päästä).
Aivan oikein. Mutta kukaan meistä ei voi reväistä itseään irti aivopesusta, siksi on vaikea nähdä pointtiasi, että moinen olisi velttoutta. Lisäksi varmasti ensikokemukset vaikuttavat kauneusihanteisiin, tiedostamatta ja tietoisesti. Äidilläni esimerkiksi on korkeat poskipäät ja sama on kaunista naisessa minullekin. Jo päiväkodissa muistelen etten pitänyt erään tytön ulkonäöstä vaikka hän piti minusta :D

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
mies1
Ensimmäinen tietoinen kokemukseni, jossa pidin tyttöä nättinä, oli ollessani 9. Ja tyttö oli todella klassisen kaunis, vaalea, suuret siniset silmät, pitkät nätit hiukset, naurava luonne...

Runoilija lordi Byroniin vaikutti muuten myös vähän vastaava hullaantumiskokemus kun hän oli 8. Kyllä nää tietynlaisiin ihmisiin ja tietynlaisissa olosuhteissa voi suurestikin vaikuttaa.

Mulla ittelläni on ollu rillit pauttiarallaa parikytä vuotta. Piilareita mulle ei tu, laserit ei auta, joten rillit mulla on kunnes lopullisesti sokeudun.

Pitkä tukka mulla oli viimeksi 70- luvulla, mut rippikoulun jälkeen tukkani on ollu tyyppiä sormilla kammattava ja melko turha sitä olis nykyään yrittää kasvattaa.

Ja siit päästään aloitukseen. Mitä vikaa on lyhythiuksisissa rillipäissä? Oli ny miehiä tai naisia?

Aloittajalle tiedoksi: mä olen kans maailmaa matkannu, mut kukaan koskaan ei o
kiinnittäny huomiota rilleihini tai tukkaani. Ja ihan tääl kotolandiassakin saan kulkea ihan rauhassa.

Naiset taas tietävät kertomattakin, et ovat parhaimmillaan siin +40 lyhyt- tai pitkäpunatukkaisina rilleillä tai ilman.

vieraas
Ensimmäinen tietoinen kokemukseni, jossa pidin tyttöä nättinä, oli ollessani 9. Ja tyttö oli todella klassisen kaunis, vaalea, suuret siniset silmät, pitkät nätit hiukset, naurava luonne...

Runoilija lordi Byroniin vaikutti muuten myös vähän vastaava hullaantumiskokemus kun hän oli 8. Kyllä nää tietynlaisiin ihmisiin ja tietynlaisissa olosuhteissa voi suurestikin vaikuttaa.
Sä ja Byron olette muutenkin ihan samanlaisia ja melkein yhtä lahjakkaita, mut senhän sä jo tiesitkin, niin "kaunopuheisesti" ja "älykkäästi" täällä kirjoittelet. Hei jossei noi omat tai muiden pedofiilisten haaveiden pikkutyttöaavet suostu, ni ota HG, taitaa mormoniltaan joutaa olemaan sulle seksizombieksi eli ihanan feminiinisen tahdottomaksi mutta kuitenkin emotionaalisimpulsiivisesti ohjautuvaksi prinsessaksi...siksi nauravaksi pikkutytöksi, jonka menetit ja jota nyt yhä kiihtyen etsit...

Tukka ja taika
Ööh, gelatiini=liivate. Miksiköhän sitä tarvitaan hiusten kasvatukseen?
Kannattaa edes hiukkasen Googlata ennen kuin kyselee tyhmiä. Ihmisten iho, kynnet ja HIUKSET muodostuvat osin gelatiinista. Gelatiinilisä tekee hiuksista sileämmät, taipuisammat ja elävemmän näköiset. Suomalainen periongelma on ohut ja kiilloton, kuolleen oloinen hiuslaatu, tähän autaa gelatiini.

Hyvä aloitus. Oikein hyviä yleistyksiä, uppoaa varmasti, koska kuka nyt haluaa kuulla kerta toisensa jälkeen olevansa ruma ja tylsä koska on suomalainen nainen?

Heh. Minä olen ylpeä suomalaisista naisista, ensimmäisten joukossa saadusta äänioikeudesta, koulutustasosta, vapaudesta olla mitä on. Enemmän naisten tasa-arvoa torppaavat naiset itse: on kuppikunta, joka ei hyväksy kaunista naista millään tasolla ja kuppikuntia jotka eivät hyväksy rumuutta millään tasolla.

Minua tällaiset keskustelut kyllästyttää. Suomessa ei ole samanlaisia kulttuuriin sidottuja ulkonäköpaineita kuin jossain muulla on ja hyvä niin, todella hyvä niin. Minulla esimerkiksi on sellaiset hiukset kuin MINÄ haluan ja sellaiset vaatteet mitkä MINÄ katson hyviksi. Yleinen puhtaus ja siisteys on se, mitä vaatisin kaikilta ihmisten ilmoilla liikkuvilta. Mutta joku silmälaseista ja suomalaisesta hiuslaadusta nillittäminen on niiin....... huoh.

Kono
Hyvä aloitus. Oikein hyviä yleistyksiä, uppoaa varmasti, koska kuka nyt haluaa kuulla kerta toisensa jälkeen olevansa ruma ja tylsä koska on suomalainen nainen?

Heh. Minä olen ylpeä suomalaisista naisista, ensimmäisten joukossa saadusta äänioikeudesta, koulutustasosta, vapaudesta olla mitä on. Enemmän naisten tasa-arvoa torppaavat naiset itse: on kuppikunta, joka ei hyväksy kaunista naista millään tasolla ja kuppikuntia jotka eivät hyväksy rumuutta millään tasolla.

Minua tällaiset keskustelut kyllästyttää. Suomessa ei ole samanlaisia kulttuuriin sidottuja ulkonäköpaineita kuin jossain muulla on ja hyvä niin, todella hyvä niin. Minulla esimerkiksi on sellaiset hiukset kuin MINÄ haluan ja sellaiset vaatteet mitkä MINÄ katson hyviksi. Yleinen puhtaus ja siisteys on se, mitä vaatisin kaikilta ihmisten ilmoilla liikkuvilta. Mutta joku silmälaseista ja suomalaisesta hiuslaadusta nillittäminen on niiin....... huoh.
Ja juuri niin perityypillinen suomalaisen naisen näkemys että puistattaa. MINUN ei tarvitse välittää mistään, MINUN ei tarvitse näyttää hyvältä, MINULLE on ihan sama miltä minä näytän, MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ!!!

-
1. Terveellinen monipuolinen vähärasvainen ruokavalio
2. Riittävä vitamiin saanti
3. Riittävästi proteiinia
4. Riittäväsi gelatiinia
5. Hormoonitasapaino kuntoon
6. Laadukkaat hiustenhoitotuotteet
Voi ei, mun mies syö terveellisemmin, kuin kukaan tuntemani ihminen ja sillä on ollut aina sellaiset vauvan- hiukset. Pehmeät ja hentoiset. Ja nyt ne perkleet on lähteneet kokonaan irti.
Minä syön kaikkea mahdollista paskaa ja mun hiukset on paksut ja terveet...
Joten se siitä.
Kyllä kuule hiusten koostumus on ihan geeniperimästä kiinni, ei niinkään syömisistä tai elämäntavoista.

-
Ja juuri niin perityypillinen suomalaisen naisen näkemys että puistattaa. MINUN ei tarvitse välittää mistään, MINUN ei tarvitse näyttää hyvältä, MINULLE on ihan sama miltä minä näytän, MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ!!!
Pitää siis laittaa tukkaa ja naamaa aamuisin tuntitolkulla, jotta näyttää hyvälle JONKUN MUUN mielestä? Eikös se ole tärkeintä, että MINÄ voi hyvin?

Hei, minulla on kauniit pitkät hiukset ja hyvä iho, minulla ei ole silmälaseja ja olen huoliteltu aina. Olen jopa kauniiksi kehuttu kerran jos toisenkin. Minulla on tyylisilmää, ja pidän vaatteista.

Mutta en tee sitä kenenkään muun kuin itseni takia. Kenenkään muun ei tarvitse kasvattaa pitkiä hiuksia jos ei halua, eikä mennä laser-leikkaukseen tai ottaa piilareita, jos ei halua. Jos viihtyy rock-tyylissä, saa olla sen tyylinen. Se, että suomalaisilla on yleisesti huono itsetunto ja tarve verrata itseään jatkuvasti "muun maalaisiin" ei ole minun ongelmani.

Keskittyisitte palkkaeroihin, naisvaltaisten alojen ongelmiin, vanhemmuuden kulujen tasaamiseen molempien vanhempien kesken. Maailma on täynnä myös rumia, lihavia, likinäköisiä ja lyhyttukkaisia naisia. Nykyisten kauneusihanteiden kanssa harva yltää vaaditulle tasolle. Tuskin edes ap on sillä tasolla. Minä ainakaan en ole, mutta en kerta kaikkiaan suostu sitä häpeämään.

-
Hei, minulla on kauniit pitkät hiukset ja hyvä iho, minulla ei ole silmälaseja ja olen huoliteltu aina. Olen jopa kauniiksi kehuttu kerran jos toisenkin. Minulla on tyylisilmää, ja pidän vaatteista.

Mutta en tee sitä kenenkään muun kuin itseni takia. Kenenkään muun ei tarvitse kasvattaa pitkiä hiuksia jos ei halua, eikä mennä laser-leikkaukseen tai ottaa piilareita, jos ei halua. Jos viihtyy rock-tyylissä, saa olla sen tyylinen. Se, että suomalaisilla on yleisesti huono itsetunto ja tarve verrata itseään jatkuvasti "muun maalaisiin" ei ole minun ongelmani.

Keskittyisitte palkkaeroihin, naisvaltaisten alojen ongelmiin, vanhemmuuden kulujen tasaamiseen molempien vanhempien kesken. Maailma on täynnä myös rumia, lihavia, likinäköisiä ja lyhyttukkaisia naisia. Nykyisten kauneusihanteiden kanssa harva yltää vaaditulle tasolle. Tuskin edes ap on sillä tasolla. Minä ainakaan en ole, mutta en kerta kaikkiaan suostu sitä häpeämään.
Puhut asiaa.

"ahaa"
Olen ollut työkomennuksella viimeiset 10 kk eri puolilla maailmaa ja nyt jälleen takaisin Suomessa. En ole koskaan aiemmin huomannut suomalaisissa naisissa paria erityispiirrettä: lyhyet hiukset ja silmälasit! Aasiassa yksi sadasta naisesta on lyhythiuksinen, jenkeissä ei kenelläkään ole silmälaseja jne. jne. Mistähän moinen muoti täällä kotimaassa johtuu?
Mielenkiintoista.
Suomessahan naiset nuolevat miesten perseitä, fanittavat jääkiekkoa ja yrittää mukautua hyvävelikulttuuriin, ja haukkuvat toisia naisia, teinityttöjä pissiksiksi ja alakoululaisia tyttöjäl juoruilijoiksi, vaikka ainoat jotka alakoululaisina kierolevat ja juoruilevat ovat pojat.

Näinkin
Tää on varmaan vähän miltä kantilta asiaa katselee. Itse olen aina ajatellut, että juuri se toinen ääripää, eli naiset jotka laittavat hirveitä summia kiinni kauneuden hoitoon, ravaavat hoitoloissa ja kampaajilla, ostelevat uusimmat vaatetrendit ja heittävät edelliset hyväkuntoiset mäkeen, olisivat niitä MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ!!-tyyppejä. Kaikki se raha ja aika on pois muista asioista kuten perheeltä. Tuo on myöskin kulutustapa jota en ole koskaan arvostanut.
En ole koskaan osannut ajatella, että jos nainen ei puunaa itseään hän olisikin ITSEKÄS.. Hmm..siis toisia vartenko sitä tehdäänkin... (tosin en ole pitänyt itsekkäänä normaalin rajoissa kulkevaa kauneutensa korostamistakaan ja hoitamista).

Ulkomailla todellakin on hurja meininki kun tavoitellaan kauneutta. Esim.Venäjällä syömishäiriöt ovat Todella yleisiä ja kauneutta hankitaan myös vähän kyseenalaisin keinoin.
Pahimmillaan ihmiset velkaantuvat, pilaavat terveytensä ja vähät välittävät eettisistä uhrauksista joita jonkin tuotteen eteen on tehty. Saatikka mitä kaikkea hyvää sillä samalla summalla voitaisiin saada aikaan..
Olen ollut ylpeä Suomen naisista jotka eivät VIELÄ ole ihan täysillä lähteneet kaikkiin hupatuksiin mukaan.

Tottakai omasta hygieniasta täytyy huolehtia ja katsoa, että vaatteet on siistit ja sopivan kokoiset. Asiallisen näköinen siis. Se on myös toisten ihmisten huomioon ottamista.

Tiesittekö muuten, että Suomalaiset naiset laittaa hiusten hoitoon keskimäärin enemmän rahaa kuin muiden pohjoismaiden naiset (vai oliko se peräti euroopan naiset). Hiuksiin menee enemmän rahaa kuin meikkeihin. Johtuisiko juurikin ohuesta hiuslaadusta jota yritämme eri leikkauksin ja värein saada näyttämään paremmalta.

Itselläni muuten on paksu ja pitkä tukka. Myös kynnet ovat pitkät, kovat ja kestävät. En käy juuri koskaan kampaajalla, käytän kaupan perusshampoita, en syö mitään vitaamiini lisiä, syön ihan perusruokaa (suht terveellisesti), Hormoonitasapainoni on ollut ihan perseellään jo useamman vuoden (pitäis joo lekuriin mennä), iho on huono ja näppyinen vaikka mitä tekisin (äidillänikin oli sama ongelma lähes 50v.asti), ripsiä minulla ei ole juuri ollenkaan.
Eli siis geeneissä nää hommat pitkälti kulkee. Mulla on paksu tukka vaikken tee mitään sen eteen ja huono iho vaikka olen elämäni aikana kokeillut, kosmetologit ja vitamiinit jne.. Niillä vaan mennään mitä annetaan :)

juuuuu
mulla on pitkät paksut kauniit vaaleat hiukset, kroppa kunnossa ja pidän huolen ulkonäöstäni, mutta en kelpuutakkaan mitään ihan perus junttisuomalaista miestä itselleni :)

Mies1 kannattaa miettiä myös sitä omaa ulkonäköään, vaatimuksia ja mieltymyksiä toki saa olla, mutta itseään paljon korkeammalla tasolla oleva ihminen ei varmasti ota itselleen mitään metsänpeikkoa!

-
Suahan on täällä palstalla aina haukuttu kun olet yrittänyt näyttää hyvältä ja pukeutua viehättävästi. Suomalaiselle naiselle on kaunis ulkonäkö niin vastemielinen asia, että kauneuteen pyrkiviä naisia voi haukkua vapaasti.
Jotenkin outoa, kun muualla maailmalla pidetään suomalaisia naisia ihan valtavan kauniina. En mä tiedä missä ihmeessä te asutte, mutta täällä, missä minä olen, vähintään jokatoinen näyttää ihan hyvälle.
Naiset ei ehkä käytä arkiaamuinaan aikaa itsensä puunamiiseen ja vetele korkkareissa 30 asteen pakkasella pitkin toria, mutta ei se mun mielestä tee niistä rumia.
Johonkin eteläeuroopan maaseutuun verrattuna naiset näyttää täällä ihan jäätävän hyville vielä 70- vuotiainakin.

Ja miten ihmeessä kukaan vertaa ketään jenkkeihin. Niistä on 80% huomattavan ylipainoisia. Siinä ei paljoa meikki ja pitkä tukka auta, kun vatsa roikkuu polvilla.

Itäblokin naiset on ihan omaa luokkaansa. Ne kun ei pysty elättämään itseään ilman miestä, niin kai ne nyt joutuukin keskittymään omaan ulkonäköönsä epäterveellisen paljon. Ihan tärähtänyttä porukkaa.

joku muu
Mulla on vastaus sun kysymyksiin.

Silmälaseja käytetään varaman koska on huono näkö. Suomessa on hyvä elintaso, ihmisillä on varaa ostaa lasit pieneenkin näön huonontumiseen. Syynä varmaan myös se, että suomessa suvaitaan hyvin erilaisuutta, eli et joudu naurunalaiseksi, vaikka sulla on lasit

Missään päin maailmaa ei varmaankaan ole ihmisillä niin ohutta tukkaa kuin suomessa. Tämä siis syynä naisten lyhyisiin hiuksiin. Ohut hius näyttää kamalalta pitkänä. Tähän varmaan vaikutta myös suivaitseva ilmapiiri.

Yllättikö!

minnee
Aivan oikein. Mutta kukaan meistä ei voi reväistä itseään irti aivopesusta, siksi on vaikea nähdä pointtiasi, että moinen olisi velttoutta. Lisäksi varmasti ensikokemukset vaikuttavat kauneusihanteisiin, tiedostamatta ja tietoisesti. Äidilläni esimerkiksi on korkeat poskipäät ja sama on kaunista naisessa minullekin. Jo päiväkodissa muistelen etten pitänyt erään tytön ulkonäöstä vaikka hän piti minusta :D
Ei täysin voikaan. Mutta kun tiedostaa "aivopesun" luonteen, sitä vastaan voi kamppailla tietoisesti. Esimerkiksi jenkeissä afroamerikkalaiset tytöt ja naiset kasvavat kulttuurissa, joka ihannoi ns. valkoista kauneutta. He kasvavat monesti siinä mielikuvassa, että eivät voi olla kauniita, varsinkaan jos heidän ihonsa on erityisen tumma tai hiuksensa todella kiharat. Tässä yhteydessä kauneusihanteet esitetään jotenkin kiistämättöminä ja ikuisina, ja se aiheuttaa merkittävää kärsimystä isolle osalle naisia. Suoranaista itsevihaa siis. Vaatii mustalta naiselta jenkeissä itse asiassa suurta rohkeutta kasvattaa omat hiuksensa sellaisina kuin ne ovat. Vihreäsilmäisenä ja vaaleahiuksisena suomalaisena naisena munhan ei periaatteessa tarvitsisi miettiä tuollaisia. Voin ajatella, että se nyt vaan on ihanne ja that's it. En voi muuttaa mitään. Mutta sitten huomaan, että vastaavaa asennoitumista on suomalaisia naisia kohtaan. Sillä erolla, että suomalaisten naisten hiukset eivät aina kasva niin vahvoina, että niitä voisi kasvattaa pitkiksi. Siinä missä mustan naisen hiukset ovat "nappy" suomalaisen ovat "kananperse". Vaihtoehtona on toki hiusjatkeet, mutta niihin liittyy paljon esim. eettisiä ongelmia ja laadukkaat jatkeet maksavat maltaita. Jälleen kerran voisin kohautella olkiani, onnitella itseäni pitkistä hiuksistani ja lässyttää jotain siitä, että kyllä ne hiukset kasvavat kun xyz ja laadidaadaa. Koska se olisi helpompaa, ei tarvisi ajatella niin paljon, kasvaa ulos opituista malleista, yrittää miettiä asioita toisten kannalta. Ja tässä tulee se syy, miksi ihanteiden ottaminen annettuna on mielestäni henkisesti velttoa: siinä vaiheessa kun tiedät, että ihanteet ovat keinotekoisia ja vahingollisia (vaikkeivät ehkä sinulle itsellesi, mutta suurelle määrälle ihmisiä) ja silti et edes yritä työstää ajattelumallejasi koska se vaan on sulle itsellesi helpompaa... Mitä se on muuta kuin velttoa?

Siis miks pitääs muitten takia laittaa itteään? Mun mielestä todella kummallinen ajattelutapa, että pitääs muita miellyttää ulkonäöllään. Ja mikä sä oot määrittämään mikä on hyvän näkööstä? Sehän on makuasia eikä kaikkien tarvitte tehdä sun maun mukaan. Jos sua häirittee jonku ulkonäkö niin älä katto sellaasen ihmisen päälle, ei se sen vaikiempaa oo.

Oma ulkonäkö on jokaasen oma asia ja itte päätettävis.

"heh"
Siis miks pitääs muitten takia laittaa itteään? Mun mielestä todella kummallinen ajattelutapa, että pitääs muita miellyttää ulkonäöllään. Ja mikä sä oot määrittämään mikä on hyvän näkööstä? Sehän on makuasia eikä kaikkien tarvitte tehdä sun maun mukaan. Jos sua häirittee jonku ulkonäkö niin älä katto sellaasen ihmisen päälle, ei se sen vaikiempaa oo.

Oma ulkonäkö on jokaasen oma asia ja itte päätettävis.
Kuka haluu vapaaehtosesti olla lihava, äkänen pottunokka?
En minä ainakaan.

Yhteistyössä