Vain kilttiä kiusataan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä vaan..

Vieras
Omaa seiskaluokkalaista kiusataan koulussa, tyypillisesti jättämällä pois porukoista ja haukkumalla ulkonäköä.
Kuraattoriin otettiin yhteyttä ja hän kävi luokassa toteamassa että täysin pitää paikkaansa kiusaaminen: tietty porukka luokassa pitää muuta luokkaa "hallussa" eikä mu luokka oikein edes uskalla sanoa mitään tunnilla. Oma lapsi on nyt näiden silmätikkuna ja kiusaamisen kohteena :(

Kuraattori sanoi tytölleni että hän ei voi tehdä asialle mitään! Luokanvaihto sille luokalle jossa kavereita on ei onnistu koska se luokka on jo niin iso.
Uskomatonta.. mitä te tekisitte että lapsi pystyisi taas käymään normaalisti koulua?

esitä et ihan luokanopettajankin jaksamisen kannaltakin olisi hyvä hajottaa tuo riiviösakki ja asiasta pitäisi puhua julkisesti koulussa tyyliin" koska osa porukasta ei osaa yhteisiä pelisääntöjä, hajotetaan ja skoitetaan luokkia jos se auttaisi asiaa"

Soitin rehtorille ja hän otti asian vakavasti. Hän sanoi että sellainen kukkoilijasakki pitää hajottaa ja saada tilanne haltuun. Ottaa tämän porukan puhutteluun ja soittaa minulle kunhan jotain selviää.
Toivotaan että asiat muuttuvat eikä käy niin että kiusaaminen pahenee :(

• Tykkää
Reactions: Data
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan..;29075866:
...Kuraattori sanoi tytölleni että hän ei voi tehdä asialle mitään! Luokanvaihto sille luokalle jossa kavereita on ei onnistu koska se luokka on jo niin iso.
Uskomatonta.. mitä te tekisitte että lapsi pystyisi taas käymään normaalisti koulua?

Mä ottaisin kyllä itse yhteyttä myös tuohon kuraattoriin ja katsoisin onko pokkaa sanoa sama vanhemmalle päin naamaa. Uskomatonta vastuun pakoilua!

Tai no nyt kun olet jo ottanut yhteyttä rehtoriin joka vaikuttaa ottavan asian tosissaan, voisin rehtorille myös mainita kuraattorin selkärangattomista kommenteista.

Mä ottaisin kyllä itse yhteyttä myös tuohon kuraattoriin ja katsoisin onko pokkaa sanoa sama vanhemmalle päin naamaa. Uskomatonta vastuun pakoilua!

Tai no nyt kun olet jo ottanut yhteyttä rehtoriin joka vaikuttaa ottavan asian tosissaan, voisin rehtorille myös mainita kuraattorin selkärangattomista kommenteista.

Rehtori puhutti niitä kiusaajia ja kävi ilmi kun muutakin luokkaa haastatettiin asiasta, niin nämä kiusaajat kiusaavat samalla tavalla muitakin luokalla. Kukaan vaan ei ole tätä ennen uskaltanut sanoa mitään. Muut oppilaat olivat sanoneet että ei kannata sanoa mitään koska niille ei mahda mitään :/
Asialla tehdään nyt jotain ja kaikille luokkaa opettaville opettajille viedään tieto asiasta.
Nyt on tarkoitus saada hajoamaan tuo kiusaajien porukka, kaksi neljästä oli jo säikähtänyt koska eivät pohjimmiltaa ole sellaisia (ala- asteelta tuttuja).