Vain kaunis voi olla onnellinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moona

Vieras
Minulla on ihan kiero ajatusmaailma :( Näen kaikkein mieluiten vain kaunista ympärilläni, luon sitä tekemällä kodin kauniiksi, pidän itseni kauniina... mutta en osaa ajatella että joku joka on ihan tavallisen näköinen olisi onnellinen. Siis älkää käsittäkö väärin, en ajattele kenestäkään pahaa, en vain osaa ajatella että myös ylipainoisen//tavallisen näköisen elämä voi olla kaunista tai onnellista.

Outoa.

Minusta onnellisuuden tavoittelu ei lähde ulkokuoresta. Ollessani edes hetkellisesti onnellinen, en kyllä ajattele ulkoisia puitteita. Olen aloittanut kotona projektin, jossa aion antaa pois 1/3 irtaimistostani. Tavara ei tee onnelliseksi, vähemmälläkin pärjää ja onni tulee siitä, että voi parantaa toisten elämää, ei oman elämän tekemisestä paremmaksi kuin muiden.

Alkuperäinen kirjoittaja Moona:
Minulla on ihan kiero ajatusmaailma :( Näen kaikkein mieluiten vain kaunista ympärilläni, luon sitä tekemällä kodin kauniiksi, pidän itseni kauniina... mutta en osaa ajatella että joku joka on ihan tavallisen näköinen olisi onnellinen. Siis älkää käsittäkö väärin, en ajattele kenestäkään pahaa, en vain osaa ajatella että myös ylipainoisen//tavallisen näköisen elämä voi olla kaunista tai onnellista.

Outoa.

Ja ajatella, sinä ja sun koti ei välttämättä olekaan jonkun muun mielestä kaunis. Miten sitten käy ideologiasi?

Alkuperäinen kirjoittaja kas:
Alkuperäinen kirjoittaja Moona:

Outoa.

Ja ajatella, sinä ja sun koti ei välttämättä olekaan jonkun muun mielestä kaunis. Miten sitten käy ideologiasi?

Kyllä mä tiedän, jokaisella on omat käsityksensä kauniista. Mutta mä näen mieluiten vain sitä mikä miellyttää silmää. Jos joku ei miellytä niin en osaa olla sellaisen kanssa.

No just juu, saahan sitä kaunista olla ympärillä vaikka kenellä, mutta tää kommentti oli taas joku ei ihan kypsän ihmisen mielipide, katselepa elämää vähän tarkemmin niin huomaat että höpiset olemattomia. Ei kannattas ihan kaikkea sanoa ääneen , tai no onneks vaan kirjoitit , mutta silti.

Kyllä myös minulle visuaalinen kauneus on tärkeää. Mutta se nyt vain on yksi osa elämää. Minusta esimerkiksi (omasta mielestäni) kaunis kotini on aivan ihana ja paljon onnea tuova asia, mutten osaa ollenkaan ajatella etteikö joku toinen olisi toisenlaisessa kodissa tyytyväinen.
Ehkä sä ap ajattelet liikaa muita. Sun onni tuleekin siitä, että saat ajatella olevasi parempi/kauniimpi kuin muut. Silloin sulla ei valitettavasti ole oikeaa onnea :(

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
Kyllä myös minulle visuaalinen kauneus on tärkeää. Mutta se nyt vain on yksi osa elämää. Minusta esimerkiksi (omasta mielestäni) kaunis kotini on aivan ihana ja paljon onnea tuova asia, mutten osaa ollenkaan ajatella etteikö joku toinen olisi toisenlaisessa kodissa tyytyväinen.
Ehkä sä ap ajattelet liikaa muita. Sun onni tuleekin siitä, että saat ajatella olevasi parempi/kauniimpi kuin muut. Silloin sulla ei valitettavasti ole oikeaa onnea :(

Äh, siis mä en ajattele pahalla ketään enkä kenestäkään. Haalin vain kaikkea kaunista (minun mielestäni kaunista) ympärilleni, ei se kai ole keltään pois?

Ja hyvällä tein aloitukseni, vähän kuin itseäni soimaten.

Mä tunnen mielihyvää kauniista asioista ja teen ympäristöstäni mahdollisimman kauniin. Mutta mun onnellisuus ei ole siitä kiinni. Kannattaa miettiä asiaa hieman syvällisemmin. Kyllä onnellisuus on muuta kuin materiaa.

Sen voi tosiaan ajatella siten, että kun lakkaa arvostelemasta itseään ympäristön mukaan, ympäristön vaateiden mukaan ja keskittyy siihen että on onnellinen, niin silloin on kaunis.

Kyllä se näkyy päällepäin kun on sisäisesti sinut itsensä kanssa.

siis mä voin omasta mielestäni olla kaunis ja omistaa kauniin kodin, kauniit lapset, kauniin auton......... ja olla äärettömän onnellinen. mutta sä et pidä samoja asioita kauniina kuin minä ja sun mielestä mä olen onneton...