Vain äiti kelpaa illalla ja yöllä - muita?

Onko ketään, joka olisi ollut tässä tilanteessa ja löytänyt siihen jonkun avun:
8 kk vauvamme ei huoli iltaisin ja öisin isää, ei syöttämään eikä sylkyttämään. En ole imettänyt puoleen vuoteen, joten siitä ei ole kyse. Ongelma on oma uupumus, joka alkaa olla aika kova jatkuvien yöheräilyjen vuoksi. Allergioiden takia vauva herää öisin vielä 1-2 kertaa syömään ja lisäksi kaipaa rauhoittelua, parin tunnin välein siis herätykset.
Isä on urhoollisesti koettanut olla yöpalvelija, mutta vauvalla on sen verran temperamenttia, että ei onnistu alkuunkaan. Minun syliini rauhoittuu sitten hetkessä, ellei ole vetänyt hernettä liian syvälle nenään isän tyynnyttely-yritysten takia :LOL:
Alan olla neuvoton... Aamupäivät ja päivät ovat oikeastaan ainoaa aikaa, kun isä melkein varmasti aina kelpaa. Eroahdistusikähän tämä on pahimmillaan, mutta olisi niin tarpeen joskus nukkuakin.
 
Täällä on sama homma, vain äiti kelpaa illalla ja yöllä. Mutta äidille ei naureta samalla lailla kuin isän kanssa. Isän ei tarvitse kuin katsoa sinnepäin ja kauhee nauru raikaa, meikäläinen saa hyppiä yhdellä jalalla ja heitellä banaaneita ja hyvä jos hymyn suo :ashamed:
Ja täällä myös yöllä syödään edelleen x1 plus tutin laitot suuhun x5 yms..(poika 8kk)
 
Voimia teillekin! Meilläkin taas syöntiä ja tutittelua viime yö, mutta silti pääsin helpommalla kuin jos isä olisi ensin yrittänyt, vauva hermostunut jne.. Luin juuri husin sivuilta, että vauvan tärkeä kiinnittymisvaihe ajoittuu just 6-10 kk kohdalle, eli sekin vaikuttaa tähän uni- ja huolimispuoleen.
Meillä muuten ihan sama homma, äiti on se syli ja palvelija ja isi (+ isoveli) niiiiin hauska että. t. Tylsä mut ilmeisen tarpeellinen mamma :)
 
tyttö ei aikaisemmin nukahtanut koskaan isän kanssa (öistä en tiiä, et kelpaako isä, kun ei isä ole koskaan yöllä noussut syöttämään tms). Huusi aivan holtitonta huutoa, jos isä edes yritti viedä nukkumaan. Nyt sitten kuitenkin yllättäen, kun olin itse illanvietossa, niin isä olikin kelvannut ja tyttö (8kk) oli nukahtanut. Tosin isän piti leikittää tyttö niin väsyksiin, ettei enää jaksanu kuin nukahtaa, mutta parempi sekin, kun aikaisemmin piti autolla ajeluttaa uneen. Nyt jos olemme koettaneet isän nukuttamista, kun itse olen kotona, niin ei onnistu. Liekö vaistoaa minut. :LOL:
 
Koodi:
isä ei kelpaa, jos olen kotona
tyttö ei aikaisemmin nukahtanut koskaan isän kanssa (öistä en tiiä, et kelpaako isä, kun ei isä ole koskaan yöllä noussut syöttämään tms). Huusi aivan holtitonta huutoa, jos isä edes yritti viedä nukkumaan. Nyt sitten kuitenkin yllättäen, kun olin itse illanvietossa, niin isä olikin kelvannut ja tyttö (8kk) oli nukahtanut. Tosin isän piti leikittää tyttö niin väsyksiin, ettei enää jaksanu kuin nukahtaa, mutta parempi sekin, kun aikaisemmin piti autolla ajeluttaa uneen. Nyt jos olemme koettaneet isän nukuttamista, kun itse olen kotona, niin ei onnistu. Liekö vaistoaa minut.

Meillä on samaa, isi ei kelpaa nukuttajaksi, tyttö huutaa kuin syötävä jos isi nukuttaa. Minun kanssa ei inahdustakaan, vilkaisee vain kuka vieressä on ja nukahtaa tutti suussa välillä kyljelleen ja välillä selälleen. Isi ei myöskään saa tyttöä syömään kuin 100 ml ja minä saan syömään 200 ml.
Äiti on pop jos paikalla. :saint:
 
Meillä on sama homma.

Ipana heräilee useesti yöllä ja joudun tainnuttamaan maidolla (tissillä) jos mielin jatkaa unta heti,mies ei luonnollisestikaan tähän pysty. Mut iltasin nukutus on vaikeeta muutenkin ja isänsä mieltää vaan leikkikaveriks ja rupee pelleilemään ja naureskelemaan ja lopuks itkemään kun huomaa et tässähän pitäs nukkua. Ennen kelpas rauhottelijaks illalla nukkumaanmenon jälkeen kun heräili ja heräilee n. 1h välein,mut nykyään siihen kelpaan vain minä tai huutaa kun päätä vietäs :/
Olis kiva joskus päästä vähän illanviettoon,mut kattotaan jos pahin eroahdistus tuosta ohimennessään helpottais tuota nukkumisasiaakin =)

Ikää poitsulla 8.5kk =)
 

Yhteistyössä