Vain 6% suomalaisista karppaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oho!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elä nyt, kyllä tuossa täytyy olla joku virhe, kun kuulemma voi on loppumassa koko maailmasta, leipomoita kaatuu niin että jauho vaan pöllyää, ja suomen lasten terveys on uhattuna hullujen karppivanhempien vuoksi.

Karppaan muuten itsekin :D

Minä en karppaa, mutta muutamaan vuoteen en ole kyllä kaupan leipää ostanut kun leivon itse. Luulen että aika moni muukin on alkanut leipoa itse, kun ruoka kallistuu koko ajan niin jossain on kiva edes säästää

[QUOTE="vieras";25044049]Leivän kulutus on laskenut, mutta kahvileivän noussut selvästi. Että sellaista hiilihydraattien välttelyä :D.[/QUOTE]
Hyvin meni, ruisleipä demonisoitiin ja vaalea leipä haukuttiin pullaksi, mutta todellisuudessa kahvileivän eli sen oikean pullan kulutus kasvoi. :D

Ovatkohan ihmiset vaihtaneet myrkylliset perunatkin ranskalaisiin? :D

Paskapuhetta toi 6%, samoin rokotteista kokonaan kieltäytyjien luvut mikä on muuten todella kovassa nousussa sikapiikin jälkeen, molempia "kaunistellaan" ettei kukaan vaan ota esimerkkiä tai rupea ajattelemaan omilla aivoilla ja kenties tutkimaan asioita tarkemmin, näillä tilastoilla yritetään pitää lampaat aitauksessa!;)

[QUOTE="vieras";25044074]Paskapuhetta toi 6%, samoin rokotteista kokonaan kieltäytyjien luvut mikä on muuten todella kovassa nousussa sikapiikin jälkeen, molempia "kaunistellaan" ettei kukaan vaan ota esimerkkiä tai rupea ajattelemaan omilla aivoilla ja kenties tutkimaan asioita tarkemmin, näillä tilastoilla yritetään pitää lampaat aitauksessa!;)[/QUOTE]

No rokotteista kieltäytyjien kohdalla tuon aisoissa pitämisen ehkä ymmärtäisikin, koska mitä useammat niistä kieltäytyy sitä todennäköisemmin erilaiset rokot, poliot, kurkkumädät sun muut alkaa riehua täällä Suomessa taas. Mutta mitä hyötyä on valehdella jostain karppaajien määrästä. Toisaalta en tunne ketään joka olisi kokonaan kieltäytynyt rokotteista, joten tuskimpa niitä tilastoja oikeasti kaunistellaan. Ehkä täällä netissä syntyy vaan vääränlainen kuva kun yhdet ja samat rokotteista kieltäytyjät kulkee mainostamassa ympäri nettiä ajatuksiaan, jotta saisi muut samaan kelkkaan. (Kun onhan se vähän pelottavaa jos oma lapsi on se ainoa joka ei ole saanut rokotteita, ja yksi niistä harvoista joka voi Suomessa sairastua vaikkapa polioon ym. Oishan se toki varmaan kiva jos niitä rokottamattomia lapsia ois enemmänkin, niin sairauden iskiessä ei tuntisi olevansa niin yksin)

Kyllä minä ainakin uskon että tuo prosenttiluku pitää paikkansa. Asun nimittäin Oulussa ja tuon mukaan täällä pitäisi olla suhteellisesti eniten karppaajia. En ole kuitenkaan nähnyt kaupassa yhtäkään karppaajaa, vaikka käyn 4 kertaa viikossa kaupassa, eri kaupoissa, suurissa marketeissa usein. Ei tietty tule läheskään kaikkien ostoskoreja katseltua, mutta yleensä siinä kassalla kun odottelee niin tulee silmäiltyä ja yhtään karppia ostoskoria en oo siinä nähnyt.

Jos tuo 6 % tarkoittaa niitä tosikarppaajia? Uskon kyllä, että enemmän kuin 6 % välttelee hiilihydraatteja.

Mä luulen kans,hyväkarppeja on varmaan aikalailla.
Ja tuo että kaupassa ei karppaus ei näy,meillä ostetaan samalla kertaan myös muulle perheelle ruokaa,mies ei karppaa ja syö kaikki höttöhiilareista lähtien.
Lapseni ns hyväkarppaa,eli syö kyllä ruisleipää ja kaurapuuroa ja makeitakin hedelmiä kuten banaania.Eli meidän ruokakärry on aika monipuolinen.

Viimeksi muokattu:
palstan mukaan vain enemmistö elää oikein. Ja jos epäilet olevasi vähemmistö, perustat 'onko muita jotka' -keskustelun.

outoa että terveysasiantuntijat ovat huolissaan. Alkoholia kuitenkin käyttää isompi erä.

Eikös niitä ruotsinkielisiä ole tuo määrä kans mutta erityiskohtelua joka levelillä?

Niin karppaa tyyliin atkinssilla mut kun noi karppikauhistelu lehtijuttujen kirjotajat ei tajua et oikesti karppaustyylejä on niin monia erilaisia et osa niistä on lähes täysin sitä miten suositellaan syömään :D Just oli juttu lehdessä välimeren ruokavaliosta et se on paras mut voi morjes et nauratti koska meillä karppityyli menee juurikin siihen. Eli pitäisi ensin ottaa selvää ja sit vasta kirjottaa jutut niistä ja mollata jotain ruokailutyyliä :D

:laugh: Nuo taloustutkimukset on ihan höpöhöpöjuttuja, otanta tässä on 1004 ihmistä ja näiden reilun tuhannen ihmisenkö pitäis puhua viiden miljoonan suomalaisen puolesta!!!!!???

[QUOTE="vieras";25044821]:laugh: Nuo taloustutkimukset on ihan höpöhöpöjuttuja, otanta tässä on 1004 ihmistä ja näiden reilun tuhannen ihmisenkö pitäis puhua viiden miljoonan suomalaisen puolesta!!!!!???[/QUOTE]
Sinulla ei ilmeisesti ole pienintäkään käsitystä, kuinka gallup-tutkimusta tehdään. :|

Joo, tähän ne vakioitkuvirret, mutta kun säätiedotuskin on aina pielessä ja persut jyrää kallubeista huolimatta!!1111

[QUOTE="vieras";25044821]:laugh: Nuo taloustutkimukset on ihan höpöhöpöjuttuja, otanta tässä on 1004 ihmistä ja näiden reilun tuhannen ihmisenkö pitäis puhua viiden miljoonan suomalaisen puolesta!!!!!???[/QUOTE]

shame.jpg

Yhteistyössä