Vaimoke käski kysyä neuvoa täältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23984815:
Aika tyhmää, ettet osaa asiaa, jonka osaa jo pikkupoikakin. Noloa. Oletko hidasälyinen vai miksi et ole opetellut?

Mä osaan pestä pyykkiä, mutta en esim. ole opetellut tyhjentämään keskuspölynimurin säiliötä, huoltamaan autoani jne.
Taidan olla hidasälyinen, kun en ole viitsinyt opetella, Mun ei oo tarvinu.

Mä osaan pestä pyykkiä, mutta en esim. ole opetellut tyhjentämään keskuspölynimurin säiliötä, huoltamaan autoani jne.
Taidan olla hidasälyinen, kun en ole viitsinyt opetella, Mun ei oo tarvinu.

Huolletaanko autoa päivittäin? Entä tyhjennetäänkö imurin pussi päivittäin? Miehet ei osaa tehdä päivittäisiä asioita. Kyllä se on hidasälyistä jos ei saa vaatteita pestyä eikä viikkoa pärjää yksin.

No kun näitä "hidasälyisiä" miehiä kuitenkin on (tunnenkin muutaman) niin miksei vaimo voi nätisti neuvoa? On kivempi tulla mökiltä takaisin kun pyykit on kotona pesty.

[QUOTE="vieras";23985056]No kun näitä "hidasälyisiä" miehiä kuitenkin on (tunnenkin muutaman) niin miksei vaimo voi nätisti neuvoa? On kivempi tulla mökiltä takaisin kun pyykit on kotona pesty.[/QUOTE]

Miksi mies ei itse ota selvää? Kuka vaimoa neuvoi sen koneen kanssa alunperin?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23984863:
Huolletaanko autoa päivittäin? Entä tyhjennetäänkö imurin pussi päivittäin? Miehet ei osaa tehdä päivittäisiä asioita. Kyllä se on hidasälyistä jos ei saa vaatteita pestyä eikä viikkoa pärjää yksin.

Minä en osaa säätää talomme ilmastointia tai lämmitysjärjestelmää. En tiedä mistä puut tulevat ja miten ne laitetaan uuniin. Ruohonleikkurista en ymmärrä mitään, enkä oikein mistään muustakaan pihalla toimivasta koneesta. En tiedä miten talvella lumenauraamiseen käytettävä traktori käynnistetään, tai miten auraa liikutellaan. 9-vuotias poikamme (ja mieheni) tietävät ja osaavat noi. Olenko hidasälyinen vai tyhmä kun en ole noita opetellut?

Kuka hullu kesällä kuivaa pyykit kuivausrummussa!!?

Me kuivataan sisällä telineellä. Ulos ei viedä koska ulkona ei ole vielä telinettä ja tuota sisällä olevaa en viitsi sinne raahata. Lisäksi pelkäisin että kissat käy kuseksimassa vaatteisiin kun ne ois niin alhaalla tuossa telineessä. Linnunpaskaakaan ei ois kiva vaatteista löytää. Ehkä sitä ei kuitenkaan kovin usein tapahdu..?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23984815:
Aika tyhmää, ettet osaa asiaa, jonka osaa jo pikkupoikakin. Noloa. Oletko hidasälyinen vai miksi et ole opetellut?

Oletko sinä vähän yksinkertainen vai miksi et ymmärrä ettei kaikkien välttämättä ole tarvinnut tehdä kaikkia asioita elämänsä aikana? Esimerkiksi meidän pesukone on täsyi hifimalli, ilman käyttöohjetta sen käyttäminen olisi varmasti monelta normipesukoneeseen tottuneelta täysi mahdottomuus. Itsekin opin pesemään pyykkiä vasta 18-vuotiaana, aiemmin kun ei tarvinnut.

Alkuperäinen kirjoittaja hidasälyinen nainen;23985172:
Minä en osaa säätää talomme ilmastointia tai lämmitysjärjestelmää. En tiedä mistä puut tulevat ja miten ne laitetaan uuniin. Ruohonleikkurista en ymmärrä mitään, enkä oikein mistään muustakaan pihalla toimivasta koneesta. En tiedä miten talvella lumenauraamiseen käytettävä traktori käynnistetään, tai miten auraa liikutellaan. 9-vuotias poikamme (ja mieheni) tietävät ja osaavat noi. Olenko hidasälyinen vai tyhmä kun en ole noita opetellut?

No mun mielestä et kyllä osaa paljoakaan. Siis et osaa puita laittaa uuniin? Oikeesti?

Eikö se ole asiasta selvää ottamista kun kysyy? Helpompaa kysyä kuin etsiä monesta paikasta tietoa.

No totta. Hyvä että kysyy ja meinaa hoitaa homman. Vaimoke onkin varmaan sen takia lähtenyt viikoksi, että mies tajuaisi jostain jotain. Aika moni mies ei arvosta lainkaan sitä, mitä kumppani tekee, mutta ei pärjää viikkoa yksin. Nytpä huomaa. Toivottavasti pyykinpesu ei jää täksi yhdeksi ainoaksi kerraksi miehen elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23985799:
No mun mielestä et kyllä osaa paljoakaan. Siis et osaa puita laittaa uuniin? Oikeesti?

Oletko asunut talossa jossa on puulämmitys? Siis kellarissa sellainen iso polttokattila. Kai mä sinne halkoja osaisin heittää, mutta en tosiaankaan tiedä miten sitä käytetään oikeaoppisesti.

Yhteistyössä