T
"Tasa-arvo"
Vieras
Tiedän kolme pariskuntaa, joissa mies on työttömänä ja vaimot töissä. Miksi silti näissäkin perheissä naiset joutuvat hoitamaan niin paljon kotitöitä? (Kun olin itse kotona hoitovapaalla lapsiani hoitamassa, siivosin, tein ruoat, kävin kaupassa ja hoidin kaikki kodin asiat ja kaikki tehtävät mihin suinkin kykenin. Pyrin siihen, että mieheni sais kotona ollessaan levätä ja olla lasten kanssa.) Olen haastatellut näitä naisia ja vähän yrittänyt kysellä miten miehet viettävät kotona aikaansa. Toki hakevat töitä, pienimuotoisesti opiskelevat, tekevät ehkä ruokaa ja käyvät kaupassa, mutta missään näistä kolmesta perheestä miehet eivät siivoa. Pelaaminen ja television katseleminen on kuulemma päivän päärutiinit. En vaan ymmärrä sitä, miksi naisen täytyy työpäivän jälkeen ruveta siivoamaan kodissa, jossa aikuinen mies on ollut kotona koko päivän. Lapsetkin ovat näissä perheissä jo koulussa eli lastenhoito ei väsytä miehiä.
On aika ankeaa kuunnella naisten valitusta väsymyksestä ja tekisi mieli tölväistä kunnolla, että sano sille miehellesi, että hänen työpaikkansa on nyt kotona. Kauniisti olen asiasta vihjaillutkin, mutta enhän minä voi ihmisiä ruveta loukkaamaan.
Mua ärsyttää, koska olen niin kyllästynyt näiden naisten valitukseen ja aikuisten miesten laiskuuteen. Naiset eivät pääse viikonloppuisinkaan lenkille, koska pitää siivota ja käydä kaupassa (!). Eikö se kotimies voisi näitä asioita arkipäivinä tehdä kun on päivät aikaa?
On aika ankeaa kuunnella naisten valitusta väsymyksestä ja tekisi mieli tölväistä kunnolla, että sano sille miehellesi, että hänen työpaikkansa on nyt kotona. Kauniisti olen asiasta vihjaillutkin, mutta enhän minä voi ihmisiä ruveta loukkaamaan.
Mua ärsyttää, koska olen niin kyllästynyt näiden naisten valitukseen ja aikuisten miesten laiskuuteen. Naiset eivät pääse viikonloppuisinkaan lenkille, koska pitää siivota ja käydä kaupassa (!). Eikö se kotimies voisi näitä asioita arkipäivinä tehdä kun on päivät aikaa?