Vaimo ei viihdy kotikaupungissani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen todella pettynyt etten voi viettää yhteistä aikaa vaimoni kanssa koska hän ei viihdy kaupungissa jossa meillä on koti. Petyin kun hän yhtäkkiä kertoi ettei halua asua kanssani täällä. Minussa ei ole vikaa, sanoi että olen hyvä aviomies. Lapsia ei ole eikä tähän tilanteeseen kannata edes suunnitella. Ongelma syntyi etten halua asua muualla kuin rakkaassa kotikaupungissa, vaimo taas asuu suurimman osan ajastaan vuokra-asunnolla toisessa kaupungissa tai menee lapsuudenkotiinsa. Olemme yrittäneet nähdä viikonloppuina kun olemme molemmat vapaita töistä mutta riitelemme yhä enemmän. Tänä aamuna vaimo lähti ovet paukkuen vaikka olisin illalla halunnut yllättää hänet ja olen ihan surun murtama. Pitääkö tässä sitten erota ja yrittää väkisin olla kavereita? Tiedän etten siihen pysty, täysin mahdotonta.

Mä olen jäänyt miehen kotipaikalle asumaan, rakentanut vaivalla (täällä ihmiset on aika hitaasti lämpiäviä, ennakkoluuloisia ja tiukasti kiinni sisäpiireissään) sosiaalisen verkostoni. Myös vakityön saaminen otti aikaa kun ei ole "oikealta kylältä tai oikeaa sukua".

Ja vaikka mun elämä on nyt täällä niin koen tehneeni (liian) suuren uhrauksen miehen tyytyväisyyden eteen. Nuorin lapsi on nyt ekalla ja kunhan on niin iso, että oppii kulkemaan junilla/bussilla niin vaihdan maisemaa. Ei ihmistä voi pakottaa viihtymään jossain.

Ettekö puhuneet asuinpaikasta ennen naimisiin menoa? Vaikutat itse kovin joustamattomalta. Mikset voisi asua muualla? Ja mikä tää sun rakas kotikaupunki on? Porvoo?

Kotikaupunkini on Turku ja vaimo ei viihdy täällä. Järkytyin koska asuimme yhdessä Tampereella jossa opiskelimme ja muutimme kotikaupunkiini, koska sain täältä töitä. Olemme asuneet täällä nyt pari vuotta mutta vaimo ei vain viihdy. Yritän tehdä kaikkeni että hän viihtyisi täällä mutta Tampereelle en halua muuttaa missä hänellä on asunto. Joutuisin eroon perheestäni ja sitä en halua kokea. Missä te asutte?

Kotikaupunkini on Turku ja vaimo ei viihdy täällä. Järkytyin koska asuimme yhdessä Tampereella jossa opiskelimme ja muutimme kotikaupunkiini, koska sain täältä töitä. Olemme asuneet täällä nyt pari vuotta mutta vaimo ei vain viihdy. Yritän tehdä kaikkeni että hän viihtyisi täällä mutta Tampereelle en halua muuttaa missä hänellä on asunto. Joutuisin eroon perheestäni ja sitä en halua kokea. Missä te asutte?

Ai sulla on perhe Turussa ja sen ohella vaimokin siellä, mutta hän tahtoo Tampereelle. No eikös sulle sitten riitä se perhe siellä tuppukylässä. Anna vaimon vaihtaa parempaan.

Tampereelle en halua muuttaa missä hänellä on asunto. Joutuisin eroon perheestäni ja sitä en halua kokea. Missä te asutte?

Eikö vaimo olekaan perheesi? Yleensä siinä vaiheessa, kun lapsia alkaa tulla, niin tukijoukkojen merkitys kasvaa, etenkin sille osapuolella joka joutuu jäämään kotiin vauvaa ja pieniä lapsia hoitamaan. Yleisimmin tämä on nainen (koska imettää) ja jos suhteet omiin vanhempiin ovat kunnossa, niin luonnollisesti tukea haetaan enemmän omien sukulaisten puolelta sekä omien ystävien.

Ymmärrän vaimoasi. Onko hän mukava, sosiaalinen ja kohtelias? Ei ihmekään ettei viihdy Turussa.

Muutimme Turkuun ja voin sanoa etten missään ole tavannut näin itsekeskeisiä, sisäänpäinlämpeäviä ja tylyjä ihmisiä kuin Turussa. Toivon että muutamme pois pian. Paljasjalkaisena viihdyt toki koska olet jo sisäpiirissä jossa työllistyminenkin käy näppärästi. Meitä muita taas ketuttaa nokka pystyssä kulkeminen ja tökeröt tavat. Sitä voi olla vaikea havaita jos ei ole asunut muualla pitkään.

Minun kokemukseni mukaan taas Turussa avoimia ihmisiä ja puheliaita, ainakin enemmän kuin täällä Pohjanmaalla. Mutta enpä toisaalta tunne monta turkulaista, ehkä valikoitunut mukavat tyypit...
Se on aikuisena ja joskus lapsenakin vaikea sopeutua uuteen kaupunkiin. En osaa sanoa mitä tuos voi tehdä. Hyvä ettette lapsia suunnittele tuohon tilanteeseen.

Ymmärrän vaimoasi. Onko hän mukava, sosiaalinen ja kohtelias? Ei ihmekään ettei viihdy Turussa.

Muutimme Turkuun ja voin sanoa etten missään ole tavannut näin itsekeskeisiä, sisäänpäinlämpeäviä ja tylyjä ihmisiä kuin Turussa. Toivon että muutamme pois pian. Paljasjalkaisena viihdyt toki koska olet jo sisäpiirissä jossa työllistyminenkin käy näppärästi. Meitä muita taas ketuttaa nokka pystyssä kulkeminen ja tökeröt tavat. Sitä voi olla vaikea havaita jos ei ole asunut muualla pitkään.

On häntä kehuttu kuvailemillasi sanoilla. Tietysti hän on osa perhettä, mutta en voi jättää omia vanhempiani. En olisi koskaan uskonut miten joku ei viihdy täällä.

On häntä kehuttu kuvailemillasi sanoilla. Tietysti hän on osa perhettä, mutta en voi jättää omia vanhempiani. En olisi koskaan uskonut miten joku ei viihdy täällä.
Provo...mikset voi jättää vanhempiasi?

Tekosyy jolla yrittää saada eron kassasi. Unoha moinen biatch ja mee kattelemaan uutta.

Yhteistyössä